• Lie71

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Kolla på www.vikinline.se eller www.tallinksilja.com De går morgon framme kväll och kväll framme morgon.
    Hotellet ligger 4 min från kliniken som ligger vid torget mitt i Åbo. 
    Kolla på google maps så ser du bättre. 

• Lie71

Myrslok69, Jag verkligen lider med dig / er. Det finns inte tillräckligt med ord som kan beskriva er förlust.
    Jag kan bara önska er en bättre fordtsättning i och med detta att gå vidare med ÄD.
    Världen är inte jämt som man vill att den ska vara.
    Tänker på dig, / Styrke Kram   

• Lie71
    NinaCamilla: Jag hade också blödning i ca en vecka som kom ca 2-3 dagar efter slutat med medicinerna,  och kraftig sådan och jag fick också gå hem från jobbet. Har aldrig haft sådana smärtor.
    Nu förstår jag de som har så kraftig mensvärk hur de kan må. Och jag förstår hur du har mått.

Jag mår okej, har inte haft tid idag och känna efter hur det känns på jobbet. Men känner ett lätt illamående på kvällen nu, men det säger inget. Kan lika bra blivit smittad av någon, får avvakta och se.....
    Som de säger den ena gången är ju aldrig lik denna förra. Och denna gång reagerade jag annorlunda på Progynonen mot förra gången. 

Hur är det själv? Hoppas du får tid i början av Januari och att det går bra.    

Vädur78: Vi har Mika och han pratar bra svenska. Men med ett roligt minspel
    Spermieanalysen kan din sambo göra på Karolinska Sjukhuset. Ta bara med remissen och så skickar de provsvaret till AVA direkt. Vi gick till Familjerådgivningen, och det var ok. Angående TSH så kan du väl bara be din läkare skriva ut detta test som du tog sist, och skicka med det.  

Myran: Hur går det för er? Hoppas ni också får komma i början av Januari.

Vem vet vad 2012 kan föra med sig för oss alla     

• Lie71

Hej hej.

Vill  bara önska alla en God Jul och Gott Nytt År.

Har varit lite tyst från mig då jag har avvaktat....... 
    Själv så PLUSSADE JAG så nu är jag i vecka 6, men vi säger inget till någon då man aldrig vet vad som händer. 
    Jag mår bra och har inga direkta saker som kommer. Bara lätt illamående på kvällarna.   

Angående detta med donator så ska det kännas rätt för var och en. Som vi har alla färgerna i oss bägge vilket gör att vi kan ha ljushårig eller mörkhårig, blåa, gröna ögon osv. Men det ska kännas rätt.
    Man får inte reda på när de är födda utan bara färger och längd.   

Lycka till nu alla ni som kämpar.

Kram Lie    

• Lie71

Välkommen Plingelan.

Du är långt ifrån ensam om att inte kunna på egen hand.......Trevlig man som hittar tråden till dig.
    Vi går också i Åbo och har Mikka som läkare. Deras mumindialekt är underbar, om man nu gillar den dvs...
    Jag är också i förtidigt klimakterium och har tydligen varit det innan jag blev 30 är och frågade min läkare varför man inte vart en klimakteriekossa som du uttryckte detFlört och det var pga p-pillerna jag åt och som döljde symptomen om man hade några... Du har säkert läst tråden i detta läge om du orkat och vet resten...

Alla ni andra så får jag hoppas ni haft en bra jul.
    Har ännu fått + på stickan(testade i lördags igen), men har inga direkta symptom längre vilket oroar mig. Illamåendet på kvällarna har avvtagit en hel del. men från nedre reegionerna känns det ännu som molvärk, så är det någon som vet om det kan vara så här?????     
    Ska ringa Åbo som sagt efter nyår igen, så får vi se vad de säger. 

Ha det så bra så länge.
    Kram från mig          

• Lie71
    Vädur 78 skrev 2011-12-26 20:12:42 följande:
    Stort GRATTIS, vad underbart!!!! Vilket försök var det på?
    Symptomen kan komma och gå och är helt naturligt Bra med molvärk, något som håller på och växer Kram kram
    Tack Vädur78.
     Det är vårat 2:a ET, Vi har gjort ett ET i Juni som vart Minus, sen klarade sig inte de i frysen så vi började om på ruta 1 med ny doantor.
    Så nu får vi hoppas att detta stannar kvar, ska var på 6+0 eller 5+5 beroende på hur man räknar.
    Och jag hoppas på Plus för flera i tråden.
    Kram   
  • Lie71

Det har ingen sagt något om, ska kontakta Åbo efter nyår och sedan MVC för tidsbokning.
    Får se om de i Åbo säger något om detta.

Hur går det för dig?   

• Lie71

Hej alla och tack för lyckönskningarna

Man tror det knappt än, ska till MVC i jan, då får man se om det är en eller två....... Sen får man ta det från där. 

Fru xx och NinaCamilla: Kul att ni är på gång och jag hoppas det löste sig för dig NinaCamilla med Gyn. 
    Nu har ni ju kommit igång med medicinerna. Nu hoppas jag att det blir bra för er bägge 2012. 

Myrslok69: De har inte sagt något om att man får reda på donatorns ålder, däremot så vill de att jag kontaktar Åbo efter nyår när de öppnar. Får se vad de säger.
    Jag mår bra och har bara ibland lätt illamående på kvällen, men molvärk som bara den nertill. Där känns det.

Plingelan: Kati satte in första insättning, hon är jättetrevlig. Mikka har inte satt in på mig någon av gångerna.  
    Nej, läkarna kan inte förklara utan han sa att det kan vara ärftligt men det kan man inte säga till 100%. Jag frågade och det är inte från min mammas sida då hon var 55 år.
    Nej jag äter inga hormontabletter än mer än för ÄD. Under tiden vi håller på med ÅD vill min gyn inte ge mig några hormontabletter. Däremot när vi är klara så ska vi ta upp det igen samt en skelettröntgen. Han sa också att det inte är bra att komma så tidigt, men p-pillerna har hjälpt en del. Men jag har inga kraftiga känningar då det är över 10 år sedan jag kom in i klimakteriet...... Kan känna lite men inte mer än att jag klarar av det. Träning är bra också säger de, så det gör jag 4 dagar i veckan, men inte nu riktigt. Har valt fel sporter.....

GOTT NYTT ÅR ALLA NI I TRÅDEN OCH 2012 ÄR VÅRAT ÅR
    Kram  

• Lie71

Hej Alla och God fortsättning på det nya året.
    Håller på och läser ikapp  efter en veckas semester i fjällen.

Myran: Jag förstår att det var tungt för dig/er under denna period. Jag känner för er. SÅ hoppas ni får komma snart till Finland för nytt försök. Man ska ösa ur sig mellan varven för det är lättare med folk som förstår situationen.

Myrslok69: Inte skönt med blödningen men mysig...NOT!!!! Hoppas du får komma igång snart.  

Fru xx: Då är du också på G...KULGlad Kan bara tro att få nedregleringskänningar inte kan vara så kul. Har ju själv haft tur och inte kännt av det förtidiga klimakteriet för mycket. 

NinaCamilla: Jag håller tummar och tår att de klarar upptiningen så du får bägge för insättning. Denna gång ska det väl få fungera även för er.

Tigermamma72: Första gången sa de samma sak till mig med i Åbo, och när de i frysen inte klarde sig vid upptiningen för FET(2:a ggn) och vi började om med ny donator så frågade jag om de nu denna gång kunde sätta in 2 stycken vid första färsk försöket , vilket de gjorde. Vi viste inte förrän när vi kom dit om de skulle göra det eller inte. Berodde på kvaliten på embryo sa de. Men vi fick 2 insatta. 

Jag mår bra, ska till mvc på fredag för inskrivning samt första besöket. Spännande och rädsla samtidigt. Vi vet ännu inte om det är en eller två. Har dock tappat aptiten helt, allt smakar så illla.
    Annars känns det overkligt samtidigt. Man är livrädd att något ska gå fel undermedvetet. Ska inte tänka så....

Längtar til nertrappningen av medicinerna aven om jag bara äter Progynon och Crinone.
    Hur länge ska man äta Folsyra? Någon som vet? 

Ha det så bra nu, Kram     

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011