• Lie71

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Grattis till ett bra kub test. Det är ju skönt. Vilken.vecka är du nu i?, Kram Lie

• Lie71

Tack för grattis och hejar ropen
    Det blev en av varje sort, en kille och en tjej.
    Vi är så översvämmade av känslor och detta var det värt.
    Jag/Vi hoppas det blir flera av er som får uppleva detta unnderverk.  

Kul att du är på gång igen LyckligtLottad1234.

NinaCamilla: Skönt att få ett prel datum iaf. Hoppas på kontrollerna/testerna innan fungerar så det går vägen denna gång.

Myran: Ja man vet aldrig vad framtiden har i sitt sköte. Jag hoppas SÅ på att det kommer fungerar för er med.

Även alla ni andra i tråden, fortsätt kämpa. Någon gång lönar det sig.

Stor kram till er alla i tråden //Lie71   

• Lie71

Hej hej alla, uppdaterar listan med en ny kolumn.
    Jag hoppas fler kommer under denna, Kram till er som kämpar. Lie 

ÄD I FINLAND    
    Funderar på ÄD:   

Första ÄD-möte inplanerat:

V
    arit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
    Skruttet 69
    Första besöket i Åbo 14/6. Står nu på kö för donator. 

Fått donator o väntar på ÄD:

På gång:
    Tigermamman
    (köat sen Agu-11 i Åbo). Procrensprutan togs den 29/2, åker  över till Åbo v 13, fick avbryta försöket då donatorn fick omogna ägg.  Tar procrenspruta igen den 21/4
    WannabeFler (kö sen maj -11 i åbo) ET  7/3. Testdag 21/3, testade minus. Tolv embryon i frysen. Inplanerat FET  med långtidsodling 15/5 om embryona klarar upptining.

Ruvare:
    Fru xx
    , FET2 med två embryon 5/7, testdag 19/7. Förra FET i maj med två embryon blev minus. ET med två embryon 6/2 blev plus 18/2, hjärtslag på VUL 12/3 men tyvärr missfall i 9:e veckan.

Gravid: 
    Dustpuppy, ställde sig i kö dec-11, ET 14/5 med 2 embryon, PLUS 27/5, VUL 13/6 ett foster, hjärtslag, VUL 25/6 hjärtslag och fosterrörelser storlek mätt till 8+2

2:a ÄD och väntar på donator:
    Myran
    :   1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11,  2 FET i   jan 2012 (4 ägg i frysen) inget klarade sig. Står i kö,  förhoppningsvis  ny donator hösten -12. mirakel ( kö sedan maj -11,  Tammerfors) Procrenspruta togs 11/3. ET 23/4 två 8-celliga embryon, ett  till magen o ett till frysen, testade minus. FET maj -12, testade minus.  Står i kö, förhoppningsvis ny donator hösten -12. 
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i   juni-11, en  ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 -  testade minus, FET Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3, 1 st klarade upptiningen)  - testade minus i Feb-12, hoppningvis ny donator hösten-12

Fått barn:  
    Lie1,  stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET   prel    9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2   till  frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar, BF Juli 2012 kille och tjej.

• Lie71

Dustpuppy: Grattis till bra rutinultraljud Vet precis hur det känns med ängesten hit och dit i olika faser.
    Men DU lyckades sätta den på pränt  Den är klockren beskrivning.

Fru xx:Det ska kännas bra för er att göra ÄD i samband med adoption. Det är nog bara ni som kan avgöra om ni orkar / vill göra det i samband med det andra. Det är ett beslut som ni bara kan ta om du/ni orkar eventuellt vara gravid i samband med  att ni eventuellt får hem ert kära barn fråm Korea samtidigt.
    Inget är fel och inget är rätt utan följ erat hjärta i vad som känns rätt.

Ha en bra kväll alla.
    Kram Lie  

• Lie71

Såg att det var fel namn på mig, fixar det. Kul att så många är på gång av er, kommer följa er med spänning.
    Hoppas på fler +.SÅ LYCKA TILL NU ALLA SOM SKA ÖVER
    Det är kul men även kaosartat med tvillingar, men det går bättre och bättre ju mer man lär känna dem.
    Och karln har gått till jobbet så första dagen var man rookie...... Babysittern är kanon mellan varven och få med sig dem och så.  
    Kram Lie71

ÄD I FINLAND    

Funderar på ÄD:   

Första ÄD-möte inplanerat:

V
    arit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
    Skruttet 69
    Första besöket i Åbo 14/6. Står nu på kö för donator.

Fått donator o väntar på ÄD:

På gång:
    Tigermamman
    (köat sen Agu-11 i Åbo). Procrensprutan togs den 29/2, åker  över till Åbo v 13, fick avbryta försöket då donatorn fick omogna ägg.  Tar procrenspruta igen den 21/4
    WannabeFler (kö sen maj -11 i åbo) ET  7/3. Testdag 21/3, testade minus. Tolv embryon i frysen. Inplanerat FET  med långtidsodling 15/5 om embryona klarar upptining.
    Lycklgtlottad: Matchad med donator, beräknad insättning i slutet av oktober 2012.  Har tidigare gjort 1 ET och 2 FET, men det har aldrig fastnat.

Ruvare:
    Fru xx
    , FET2 med två embryon 5/7, testdag 19/7. Förra FET i maj med två embryon blev minus. ET med två embryon 6/2 blev plus 18/2, hjärtslag på VUL 12/3 men tyvärr missfall i 9:e veckan.

Gravid:

Dustpuppy, ställde sig i kö dec-11, ET 14/5 med 2 embryon, PLUS 27/5, VUL 13/6 ett foster, hjärtslag, VUL 25/6 hjärtslag och fosterrörelser storlek mätt till 8+2

2:a ÄD och väntar på donator:
    Myran
    :   1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11,  2 FET i   jan 2012 (4 ägg i frysen) inget klarade sig. Står i kö,  förhoppningsvis  ny donator hösten -12. mirakel ( kö sedan maj -11,  Tammerfors) Procrenspruta togs 11/3. ET 23/4 två 8-celliga embryon, ett  till magen o ett till frysen, testade minus. FET maj -12, testade minus.  Står i kö, förhoppningsvis ny donator hösten -12. 
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i   juni-11, en  ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 -  testade minus, FET Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3, 1 st klarade upptiningen)  - testade minus i Feb-12, hoppningvis ny donator hösten-12

Fått barn: 
    Lie71, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET   prel    9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2   till  frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar, BF Juli 2012 kille och tjej.   

• Lie71

Vad roligt att läsa om alla som är på gång, klart det måste vara 3:e gången gillt för er
    Alla ni som åker snart, jag kommer hålla tummarna för många bra ägg som blir plus sen.

Följer tråfen med spänning, men hinner inte skriva så ofta.
    Men jag hoppas på flera bebisar i tråden.

Håller tummarna för er på testdagen, Tigermamma.

Är det någon som kan "donera" två armar ytterligare till en, kan ibland behövas kan jag säga.
    Det är inte en dans på rosor med tillingar, men det går. Man får leva på framstegen som sker nu.
    Ett leende från de små kan smälta vem som helst.

Lycka till nu alla, Kram Lie71     

• Lie71

Hej

Kul läsning, nu är det fart i tråden igen.
    Nu håller jag tummar och tår för er som ruvar och är gravida.

Ni som är på väg eller redan där, tänker starkt på er och hoppas på att ägget/äggen fäster.
    Kan nog inte säga hur starkt jag håller tummar och tår.

Åkte över till Finland förra veckan i privat ärende och vilken känsla när jag passerade Ava kliniken i Åbo och tänkte på om det satt någon av er där.Sen också med en av twinsen också i bilen som ett fint resultat.

Lycka till nu alla,
    Kram Lie71     

• Lie71

NinaCamilla, jag hoppas så att det går vägen nu för er
    3:e gången gillt är det.
    Jag mailade AVA en bild på de små och sen skickade jag in pappret som de vill att man ska fylla i för deras information om det lyckades eller inte.

Ypke, vi bokade psykologsamtal via Familjerådgivningen i Stockholm Stad, ni kanske har samma i GBG.
    Lycka till nu.

• Lie71

Tigermamma72, så tråkigt (((((((( Får hoppas på de ägg som ni har kvar.
    Hoppas ni orkar komma igen. 

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011