Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

KMJ skrev 2011-05-15 10:40:36 följande:

Men jag har frågar tidigare i tråden vart grundar du det på?? Jag vill veta fakta har du utbildning i ämnet?

Säger inte att en psykopat är samma ska som en pedofil, men tänker att det kan utvecklas på samma sätt att man inte föds med det. Undrar då om du menar att en bebis är pedofil. Så som förälder så kan du  inte göra något åt detta ditt barn blir en pedofil oavsätt vilken uppväxt du ger ditt barn?? Är det så du menar??

Menar du att det är något nerurologiskt eller genetiskt med fött??

Har bara läst fakta o det kan du också göra. Ja, det är medfött.
  • Här och nu
    SjälvaJag skrev 2011-05-15 10:46:20 följande:
    inte i mina ögon.
    Dags att skilja på individ o handling.
  • Här och nu
    SjälvaJag skrev 2011-05-15 10:53:09 följande:
    Försök inte få mig att tycka annorlunda, du komma aldrig lyckas.
    Jag fösöker inte få dig att tycka samma som jag och skulle uppskatta om du kunde försöka göra samma sak.
    Handlar ändå om individ o handling o enligt lag har alla samma värde.
  • Här och nu
    Raskask skrev 2011-05-15 10:56:08 följande:
    Jag hade nog inte gjort något speciellt. Vi bor i en halvstor stad där det naturligtvis bor många pedofiler, mördare och andra kriminella så det hade väl inte varit någon speciellt oväntad situation om någon flyttat in mittemot.
    Stor skillnad om man vet VILKA som är det.
  • Här och nu
    Pepparfrun skrev 2011-05-15 11:00:24 följande:Jag hade iaf inte gjort något. Ser inget behov av det.
    Varför?
  • Här och nu
    SjälvaJag skrev 2011-05-15 10:57:59 följande:
    Men har inte jag rätt till egen åsikt eller vadå? Får jag fängelse för att jag tycker pedofiler är mindre värda. Jag har svårt att tro på att du varit utsatt när du sitter och försvarar dem allt du kan.
    Var försvarar jag dem allt jag kan? Jo, jag blev utsatt av släktens snälle farbror. Men människovärdet påverkar inte den fruktansvärda handlingen, som en frisk person inte begår.
  • Här och nu
    Pepparfrun skrev 2011-05-15 11:05:14 följande:
    För att jag inte har något behov av att göra något.
    Skydda dina barn?
  • Här och nu
    Pepparfrun skrev 2011-05-15 11:08:42 följande:
    Man behöver inte göra något speciellt, för att skydda sina barn. Det finns pedofiler överallt.

Jag tror inte att de skulle släppt ut honom om han brukade kidnappa ungar på lekplatsen.
    En pedofil är alltid en pedofil o kan utöva detta på olika sätt.
  • Här och nu
    Nikkili skrev 2011-05-15 11:26:07 följande:
    Det är en sexuell avvikelse som inte går att bota,lika lite som du kan "bota" homosexuella.

Dom ska låsas in för gott och aldrig släppas ut igen!

Pedofiler förstör liv för tid o evighet,just därför ska dom inte ha en andra chans...kalla dom sjuka...jag kallar dom onda och fullblodsegoister som sätter sin egen drift framför ett oskyldigt barn...riktiga praktsvin!
    Ingen frisk person förgriper sig på barn.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?