Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

KMJ skrev 2011-05-14 21:29:21 följande:
    Just det man lägger fokus på att bygga säkrare anstalter samt har extremt bristfällig återanpassning till samhället och ett fungerande liv utan kriminalitet. Lägg pengar på det som ger en långsiktigt förändring, förebyggande verksamhet nummer ett, men även återanpassning till ett icke kriminellt liv.

Självklart är det bästa att lägga fokus och pengar på barn ungdomar och jobba förebyggande får att de inte ska bli kriminella från början, men att lägga pengar på stängare straff och börja döda människor skapar inte ett säkrare samhälle eller färre pedofiler.

Varför blir en människa pedofil från början? Ja oftast har denna människa själv blivit utsatt, varit ett barn som vi (samhället) inte tagit hand om som vi=samhället inte fångat upp under en uppväxt som lätt till att denna människa blivit pedofil. Alltså är det vi=samhället som brustit. Självklart finns det ingen ursäkt till detta beteende, men helt klar en förklaring. Jag tycker inte synd om pedofiler men nog tycker jag det är tragiskt att vi lever i ett samhälle där vi inte klara av att ta hand om våra med människor. Är vi inte skyldiga att ta hand om det som vi brustit i även om det handlar om att ge en pedofil terapi.
    Fel igen. Pedofili föds man med. Blir man inte av att själv utsättas.
  • Här och nu
    TheCoopers skrev 2011-05-14 21:29:56 följande:
    Nej det som är bra med en demokrati är att man INTE måste acceptera lagarna . Jag följer dem såklart men jag får vara HUR kritisk jag vill . Lagar kan och kommer att ändras .

Det kan du ta och acceptera .
    Du måste RÄTTA dig efter lagarna o jag kan lova att det aldrig mer blir dödsstraff i Sverige. Gnäller man så över lagar kan man gott flytta utomlands. Men då har man ju inte de fina socialförsäkringarna...
  • Här och nu
    TheCoopers skrev 2011-05-14 21:30:43 följande:
    Du behöver läsa på !
    Visa källa!
  • Här och nu
    hallonfot skrev 2011-05-14 22:43:51 följande:
    Alla som blivit utsatta för sexuella övergrepp som barn blir inte pedofiler, men jag tror att dom som är pedofiler har blivit utsatta för sexuella övergrepp som barn
    Man FÖDS till pedofil för femtioelfte gången. Behövs inga övergrepp.
  • Här och nu
    hedersknyffel skrev 2011-05-15 03:17:53 följande:
    Först kollar jag sanningshalten i påståendet (att vederbörande är pedofil, har avtjänat, vad du menar långt, fängelsestraff, begär (tar) utdrag ur register.) och frågar personen.
    Är Hon dömd för flera grova övergrepp så ger jag henne 2 alternativ: Hon flyttar själv, eller jag flyttar henne!
    Du tar för givet att det är en kvinna? Hur flyttar du på henne?
  • Här och nu
    mylife skrev 2011-05-15 01:57:00 följande:
    Jag såg en dokumentär en gång att pedofiler kan man nästan aldrig förändra. Däremot kan de själva ljuga och luras för oss att tro att de har förändrats och så blir de bara bättre på att dölja det de håller på med.
    mylife skrev 2011-05-15 01:57:00 följande:
    Jag såg en dokumentär en gång att pedofiler kan man nästan aldrig förändra. Däremot kan de själva ljuga och luras för oss att tro att de har förändrats och så blir de bara bättre på att dölja det de håller på med.
    Nu jämför jag inte adhd med pedofili, men båda är obotbara. Dock kan man träna bort många symtom.
  • Här och nu
    KMJ skrev 2011-05-15 08:35:55 följande:
    Men är detta verkligen riktigt?? Jag har fått bilden av att det är en grav psykiskstörning och det är något som sker under uppväxten.

Vet att man kan påvisa hur en person blir psykopat. Hur denna störning uppstår under uppväxten på grund av en samling olika faktoret, bland annat att pesonen som barn saknar anknytning till en förälder eller annan vårdare.

www.patcrittenden.com/include/attachment_pape... här finns studier på detta.

Jag menar att det är likadant med pedofili, att en person utvecklar denna psykiska störning pedofili på grund av olika faktorer.

Hur menar du? V
    Ja, det är det. Psykopat o pedofil är inte alls detsamma. Har inget med varandra att göra. Det är en läggning liksom homosexualitet, men utövandet av det senare skadar inte andra som pedofili gör.
  • Här och nu
    SofieMuller skrev 2011-05-15 08:36:01 följande:
    Fyfan! Jag hade sett till att han försvann!
    Hur?
  • Här och nu
    SjälvaJag skrev 2011-05-15 10:14:42 följande:
    Jag hade försökt på alla sätt få avskummet att flytta, skulle det vara omöjligt så hade vi flyttat.
    Avskum är den person som inte inser alla människors lika värde.
  • Här och nu
    SjälvaJag skrev 2011-05-15 10:34:06 följande:
    Då är jag väl ett avskum, självklart är han/hon inte värd ett skit i mina ögon. Känner du dig träffad eller varför denna bitterhet?
    Har själv blivit utsatt för en pedofil o han skulle haft vård om jag anmält, men människovärdet har han kvar.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?