Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?

Om jag bor i hyres kräver jag att värden flyttar på pedofilen. Om han köpt sin bostad flyttar jag.

• Här och nu
    Ramborg skrev 2011-05-14 07:19:50 följande:
    Jag hälsar på honom men skulle tacka nej till att komma in på kaffe. Jag skulle se till så barnen inte hålls därinne. Skulle nog även hindra dem från att springa nakna i vattenspridaren någonstans där det är insyn från grannens hus. Det skulle kännas olustigt men nånstans måste han ju bo.
    Men inte bland barnfamiljer.
  • Här och nu
    Cloudy skrev 2011-05-14 08:07:26 följande:

Terrar aset tills han flyttar. Och sprider informationen så långt jag kan.
    Kanske skulle han även bli misshandlad.

Det är så sådana ska behandlas av samhället och andra människor enligt mig.

Du menar att så många som möjligt ska misshandla en pedofil?
  • Här och nu

Hade beskedet varit från en säkert källa hade jag spritt ut det. Men de som begår vålds- o sexbrott är SJUKA, inte monster.

• Här och nu

Det är inte ovanligt att sexbrottslingar blivit utsatta själva, men alla som förgriper sig på barn är inte pedofiler. Pedofili är en läggning som man föds med.

• Här och nu
    Life as we know it skrev 2011-05-14 11:43:10 följande:
    Ni som skriver att ni skulle se till så att h*n flyttar. Vad ska h*n flytta då? för överallt kommer det finnas barn, barn som garanterat har föräldrar som inte vill att dem ska vara nära en pdeofil.. Ska han bo i en koja i skogen?

Så då tycker jag att det är NI som får flytta!

Nej, han är straffad av samhället redan.. Med ett fungerande rättsystem ska man inte sen straffas av samhället..
    Det handlar ju om att en pedofil inte kan bli botad.
  • Här och nu
    Life as we know it skrev 2011-05-14 11:51:47 följande:
    Håller ni er hemma från ofentliga platser också? För gud förbjude, där finns det säkert en pedofil som sen går hem och runkar till tankarna av ditt barn...?
    Man är ju hemma mer än på offentliga platser o VET jag att en pedofil brukar vara på ett speciellt ställe undviker jag det.
  • Här och nu
    agtiwi skrev 2011-05-14 11:52:34 följande:
    Jo, de blir monster tack vare sin sjukdom.
    INGA människor är monster.
  • Här och nu
    Life as we know it skrev 2011-05-14 11:46:04 följande:
    Och det vet du till 100%?
    Ja.
  • Här och nu
    Life as we know it skrev 2011-05-14 11:44:46 följande:
    Tyvärr har h*n lika stor rätt att bo där som du. Och hyresvärden kan inte vräka nån för att det inte passar andra hyresgäster att h*n bor där..
    De kan undvika att ge kontrakt till de som har stor risk att utsätta andra. Kan även missbruk.
Svar på tråden Din nya granne är en pedofil, hur reagerar du?