Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Ernst Hugo skrev 2011-07-17 01:09:51 följande:
    Nja, suspekt är kanske inte rätt ord, men jag blir alltid undrande när det finns något abslolut med i bilden.

Jag skall inte äta sött te.x. men om någon bjuder på kalas så äter jag en bit tårta eller så ju 
    Ja, man kan tro att personen är fanatisk på något sätt, men om denne enbart begränsar sig själv och inte andra så tror jag att det inte skulle vara någon vidare fara Förhoppningsvis har personen inga större problem än så.

Jag har faktiskt en vän som är absolutist, kom jag på! Han och jag har festat ett par gånger där jag dricker men inte han. Visst har jag undrat några gånger varför han slutat dricka, men han vill inte gå in på det, men han har under alla våra år inte visat på några personliga problem eller störningar av andra slag. Visst tror jag att han kan ha varit med om något traumatiskt kopplat till alkohol, men tydligen är det bearbetat och inget som har förstört hans liv mer än att han slutat dricka. 
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-17 01:11:40 följande:
    Hahahaaa...ja...det hade jag inte sett.
    Men nu förstår jag varför personen som rekommenderade det gjorde det
    Nu är du fullt utrustad, hahah
  • Velour
    Velour skrev 2011-07-17 01:15:09 följande:
    Ja, man kan tro att personen är fanatisk på något sätt, men om denne enbart begränsar sig själv och inte andra så tror jag att det inte skulle vara någon vidare fara Förhoppningsvis har personen inga större problem än så.

Jag har faktiskt en vän som är absolutist, kom jag på! Han och jag har festat ett par gånger där jag dricker men inte han. Visst har jag undrat några gånger varför han slutat dricka, men han vill inte gå in på det, men han har under alla våra år inte visat på några personliga problem eller störningar av andra slag. Visst tror jag att han kan ha varit med om något traumatiskt kopplat till alkohol, men tydligen är det bearbetat och inget som har förstört hans liv mer än att han slutat dricka. 
    Ok, här missbrukar vi "men". Och så sätter vi kommatecken där det ska vara punkt. 

Gör det något, såhär sent på natten?  
  • Velour
    Ernst Hugo skrev 2011-07-17 01:09:51 följande:
    Nja, suspekt är kanske inte rätt ord, men jag blir alltid undrande när det finns något abslolut med i bilden.

Jag skall inte äta sött te.x. men om någon bjuder på kalas så äter jag en bit tårta eller så ju 
    Hmmm..."skall inte äta sött"...Får man veta om det har med diabetes att göra?
  • Velour
    Ernst Hugo skrev 2011-07-17 01:16:26 följande:
    Reservoir Dogs
    Fitzcarraldo  (iofs det mesta av Herzog)
    Mesta av bröderna Cohen  
    De misstänkta
    Fight Club   
    Svart katt vit katt   
    Zigenarnas tid 
    Nu vet jag inte om jag är ute och cyklar angående Svart katt vit katt, men den här låten har varit en av mina favoriter i flera år!

">

• Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-17 01:19:30 följande:
    Shit vad trött jag är.
    Måste absolut sova...

Natti!
    Nej
  • Velour
    Ernst Hugo skrev 2011-07-17 01:20:37 följande:
    Det spelar ju oxå roll vilken relation man  har til personen och i vilken social kontext det är. min fd svärfar drack inte. Ingen nubbe till midsommar eller jul där, men det funkade bra ändå........det är jag som är dejtingskadad sorry Solig
    Jag förstår. Vissa erfarenheter sätter djupare spår än andra.
  • Velour
    Ernst Hugo skrev 2011-07-17 01:27:53 följande:
    Jo exakt men denna
    ">

tror jag var titelemelodin.
    Bubamara betyder nyckelpiga vilket en av kvinnorna i filmen kallades. Ayde Bubbamara - Kom Nyckelpigan, säger jag ibland till min dotter som sätter upp en förvånad min Solig 
    Just det ja. Jag har dock aldrig sett filmen eller så, men jag blev bekant med just den versionen jag länkade till genom en sida med massa flashfilmer Cool

Hahah, gulligt smeknamn till dottern!
  • Velour
    Ernst Hugo skrev 2011-07-17 01:21:57 följande:
    Det har (hade) mer med manlig bukfetma att göra Flört
    I see...Den kampen gillar jag heller inte. Men det verkar nu som att du har vunnit den.
  • Velour

Verkar som att NG faktiskt gick och la sig..OK, godnatt sötis!

Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...