• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • TheCoopers
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-20 10:42:45 följande:
    Men Rose, hon får väl komma med en motfråga om hon vill?
    Det är inget polisförhör.

Och sedan svarade hon ju.
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers

Dessutom har vl inte homosexualiteten "funnits" i 100 år . Den är lika gammal som heterosexualiteten .
    Var inte Jesus gay ? Cool

• I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-20 10:42:45 följande:
    Men Rose, hon får väl komma med en motfråga om hon vill?
    Det är inget polisförhör.

Och sedan svarade hon ju.
    Det blir ju helt fel om man ska komma med en motfråga så fort man inte kan svara på en fråga. Blir ju aldrig en diskussion.

Så svaret var att homosexualitet är ok för att det är lika rätt som heterosexuellt? Obestämd Ni får ursäkta men jag får inte ihop det. Hur tänker man då? Går inte ens att jämföra dessa två med varandra.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Jäjd
    FamiljenCooper skrev 2011-05-20 10:45:14 följande:
    Dessutom har vl inte homosexualiteten "funnits" i 100 år . Den är lika gammal som heterosexualiteten .
    Uh-oh! Tyst
  • I Blackrose I
    FamiljenCooper skrev 2011-05-20 10:45:14 följande:
    Jaha, du menar till motsats till vilka grupper jag har tagit upp? Obestämd Bägge grupperna har funnits långt innan Judendomen ens var aktuellt.
  • TheCoopers
    Jäjd skrev 2011-05-20 10:47:17 följande:
    Uh-oh! Tyst
    hahahhahaha !!!  "Lärljungar " jo jag tackar jag .. lovers kallas det !

• TheCoopers
    I Blackrose I skrev 2011-05-20 10:46:29 följande:
    Det blir ju helt fel om man ska komma med en motfråga så fort man inte kan svara på en fråga. Blir ju aldrig en diskussion.

Så svaret var att homosexualitet är ok för att det är lika rätt som heterosexuellt? Obestämd Ni får ursäkta men jag får inte ihop det. Hur tänker man då? Går inte ens att jämföra dessa två med varandra.
    Varför inte ?
  • TheCoopers
    I Blackrose I skrev 2011-05-20 10:47:34 följande:
    Jaha, du menar till motsats till vilka grupper jag har tagit upp? Obestämd Bägge grupperna har funnits långt innan Judendomen ens var aktuellt.
    Jaha ? Varför skulle det vara en motsatsfråga ?

Det är du som tagit upp tidsaspekten ..
  • I Blackrose I
    FamiljenCooper skrev 2011-05-20 11:03:47 följande:
    Jaha ? Varför skulle det vara en motsatsfråga ?

Det är du som tagit upp tidsaspekten ..
    Det var du som menade att homosexualitet är ok för att det alltid funnits. Syskonkärlek och kusinkärlek har funnits lika länge som homosexualitet och borde då enligt ditt argument vara lika rätt.
  • I Blackrose I
    FamiljenCooper skrev 2011-05-20 11:02:42 följande:
    Varför inte ?
    Tänk lite så kommer du säkert på det.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...