• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Jäjd
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-19 21:11:17 följande:
    BB har humor.
    Karln är ett geni. Det är därför han är så missförstådd.
    Ja jag tycker faktiskt det. Utan att kräkas.
  • Jäjd
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-19 21:20:56 följande:
    Hate to say I told you so...
    Jag har iofs aldrig motsatt mig detta. Han är kul, mest för att han lyckas driva hysteriska brudar till vansinne. Det är ren och skär briljans.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-19 21:11:17 följande:
    BB har humor.
    Karln är ett geni. Det är därför han är så missförstådd.
    Jag är inte av den tron att man kan/får skoja/driva om allt men har förstått att jag är ganska ensam om det här på FL.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 21:27:42 följande:
    Jag är inte av den tron att man kan/får skoja/driva om allt men har förstått att jag är ganska ensam om det här på FL.
    Nej inte om allt, men du måste ju förstå att kusingifte är nästan lika tabu i Sverige som normalt i andra länder. Du vet redan att en av mina bästa väninnor är gift med sin kusin, likaså hennes syster. Så jag tittar inte snett på folk som lever så, inte alls.
    Däremot skulle jag själv inte kunna göra det och jag har totalt missat vad BB sagt om kusingifte.
    Jag har sagt i flera månader att jag tycker han är cool, har ingenting med den tråden att göra.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-19 21:36:44 följande:
    Nej inte om allt, men du måste ju förstå att kusingifte är nästan lika tabu i Sverige som normalt i andra länder. Du vet redan att en av mina bästa väninnor är gift med sin kusin, likaså hennes syster. Så jag tittar inte snett på folk som lever så, inte alls.
    Däremot skulle jag själv inte kunna göra det och jag har totalt missat vad BB sagt om kusingifte.
    Jag har sagt i flera månader att jag tycker han är cool, har ingenting med den tråden att göra.
    Mmm, det är det jag inte förstår. Det är ju inte precis som att det är ny uppfynd.

Aja, vi kan avsluta den här diskussionen tycker jag. Börjar bli tjatigt. Som sagt folk får tycka vad dom men jag behöver verkligen inte svälja det.

Angående BB så tänker jag inte ändra din uppfattning om honom. Tycker att alla borde få bygga sig en uppfattning om människor dom har runtomkring sig utan att andra lägger sig i.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Jäjd
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 21:42:11 följande:
    Mmm, det är det jag inte förstår. Det är ju inte precis som att det är ny uppfynd.

Aja, vi kan avsluta den här diskussionen tycker jag. Börjar bli tjatigt. Som sagt folk får tycka vad dom men jag behöver verkligen inte svälja det.

Angående BB så tänker jag inte ändra din uppfattning om honom. Tycker att alla borde få bygga sig en uppfattning om människor dom har runtomkring sig utan att andra lägger sig i.
    Du behöver inte svälja nånting. Enbart acceptera att alla inte tycker som du, och det är minst lika okej.
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 21:42:11 följande:

Nej men jag är inte här för att ändra din uppfattning om någonting alls.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...