• Nice Girl Wrong Place

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Jag lade den under "tro det eller ej", eftersom deltagarna i denna tråd (förhoppningsvis) är de som ofta råkar i luven på varandra under samhälle och politik.
    Trådar under dessa kategorier (och också religion ibland) tenderar att bli rejält OT och ibland (ve och fasa) börjar folk från skilda politiska läger nästan försynt flörta med varandra.

Detta är givetvis inte helt acceptabelt, men i denna tråd hoppas jag att det ska vara högt i tak.
    Blir du arg på någon? Känner du ett intressant sidospår växa fram ur en diskussion om SD och modersmålsundervisningen (ja kom igen, vi vet alla att det är min hjärtefråga), eller vill du helt enkelt tala om för den där rabiata tjejen som är sjukt vänster att hon är lite cool trots allt? Eller är du kanske bara grälsjuk? Det funkar också.

Du är välkommen. Här kan du inte bli OT. Kom igen, vad har du på hjärtat?

Vad som händer i sandlådan, stannar i sandlådan.

• Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 22:29:04 följande:
    Jag har heller inte spotify.
    Då blir vi två som skryter om det på ålderdomshemmet. Fast vem vet, du kanske blir smittad när du flyttar till USA! Du får helt enkelt hålla mig uppdaterad äääända tills vi hamnar på ålderdomshem.
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 22:30:00 följande:
    Youtube är BÄST!
    Ingen protest Tungan ute
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-19 22:28:03 följande:
    Nej, jag ska inte till himlen. Jag ska till värmen. 

Jo, men det är så att nån pastor har förutspått att jorden ska gå under på lördag kl. 18. Vilken tidszon han menade vet jag inte, men nånstans i USA antar jag. 
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-19 22:28:37 följande:
    Jordens undergång!!!
    Det har jag missat totalt. Vilken dåre har kommit på det?
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • Nice Girl Wrong Place

Youtube ÄR inte bäst.
    En låt, sedan måste man KLICKA. Hur lyssnar man på youtube? Man måste ju sitta framför datorn, eller återvända var femte minut...
    Kvalitén är ofta mycket dålig ofta. Sedan är utbudet ganska sugigt.
    Spotify...gör dina egna playlistor och låt dessa rulla heeeeeela dagen...plus att jag har det i mobilen, så jag behöver inte ladda hem en massa mp3's och vara jobbig.

Spotify äger mig.

• I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-19 22:31:32 följande:
    Då blir vi två som skryter om det på ålderdomshemmet. Fast vem vet, du kanske blir smittad när du flyttar till USA! Du får helt enkelt hålla mig uppdaterad äääända tills vi hamnar på ålderdomshem.
    Men jag gillar youtube. Inga som helst krångel och allt jag lyssnar på finns där.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-19 22:33:06 följande:
    Youtube ÄR inte bäst.
    En låt, sedan måste man KLICKA. Hur lyssnar man på youtube? Man måste ju sitta framför datorn, eller återvända var femte minut...
    Spotify...gör dina egna playlistor och låt dessa rulla heeeeeela dagen...plus att jag har det i mobilen, så jag behöver inte ladda hem en massa mp3's och vara jobbig.

Spotify äger mig.
    Men NG man kan faktiskt göra egna spellistor på Youtube också. Man behöver inte alls klicka var video för sig. Inte alls.
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 22:31:28 följande:
    Mandeltårta. Mandel i allt. Krossad mandel i tårtbotten. Malad mandel i krämen mellan tårtbottena och riven och hackad mandel på.
    Gott? Gott gotti gott gott (från den där gamla glassreklamen med tvillinggubbarna)
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-19 22:33:06 följande:
    Youtube ÄR inte bäst.

Spotify äger mig.
    Meh, dissa inte min bäbis Skrikandes
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-19 22:35:42 följande:
    Gott? Gott gotti gott gott (från den där gamla glassreklamen med tvillinggubbarna)
    Tydligen. Har inte smakat själv.

Här är en till av mina tårtor. Det är "kärleksmums" under men istället för smält choklad över så tog jag grädde och färgade inför nyåret. Var mycket stolt över den.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...