• phillie12

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Jaa, precis. Så var det ja. Om man köper innan så måste man typ gissa för man har ingen aning om hur mycket eller lite som rinner till! På tal om det har mina läckt lite för första gången nu, haha!  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Ja! Kan vi inte göra en särskild listtråd? Så kan man ändra varteftersom de pluppar ut! ;) 

Välkommen No Ka Oi och tack för bra tips! Tycker också det är roligt med en erfaren IVF:are, vi verkar ju mest vara "nybörjare" här. Hur många IVF har du gjort totalt? (Om man får lov att fråga, såklart?)

Åh, vad skönt med vattengympa! Jag ska ringa friskis imorgon och höra om inte de ska köra i höst. Jag börjar snart yoga också. Tänkte även ta en språkkurs (kvällskurs) i höst samt ska läsa 45 hp på universitetet  och extrajobba. Haha, undrar om jag kommer hinna allt, men vad gör man inte för att tiden ska gå fortare?! 

Grattis Eileen till 4 månader kvar!  

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

BF 16/12 - Eileen1
    BF 20/12 - SinnerSaint   
    BF 20/12 - Myggan01  
    BF 6/1 - phillie10 
    BF 27/1 - No Ka Oi   
    BF 27/1 - sjuan2011
    BF 15/1 - htsny2001 ( det blir kejsarsnitt runt 2-3 januari)

Så fuskigt med alla som känner så mycket rörelser! jag är jätteavis för jag har moderkakan i framvägg och känner typ ingenting vilket ger mig oron from hell! Så fick jag veta också att det jag trott varit rörelser lika gärna kan ha varit tarmarna, haha. Nåväl. Skulle bli så glad om man kunde få åtminstone ett livstecken om dagen, nu det senaste har jag inte känt något, alls. Trooor jag. 

• phillie12

Hahaha! Tycker det är så roligt som du skriver Eileen "sol två dagar i rad här i Malmö"! Haha, så är det verkligen - man får passa på! ;) Men imorse var det gråa tillbaka som sig bör! ;) 

Jag har fortfarande inte köpt ett enda mammaplagg, jo förresten - mammastrumpbyxor. I övrigt är det samma svarta trikåkjolar som åker på. Funkar med klänningar också. Funderar på att köpa ett par mammabyxor eftersom alla säger att de är så sköna och aldrig tänker använda något annat! På tal om vinterjacka så har jag en (som inte är så mycket vinterjacka kanske, men som Eileen säger, här i södern behöver man inte så mycket mer) som man liksom knyter omlott så det finns nog plats för magen i den. Sen så har jag sett att de har en fleecetröja på P.OP. som det sitter dragkedjor i i sidan så man kan anpassa den efter den växande magen, tror det får bli en sån att ha under. 

Usch, själv är jag jätterädd för kejsarsnitt, både för att bli opererad och återhämtningen efteråt. Det är verkligen det värsta som skulle kunna hända mig, men jag förstår om andra vill ha det som haft jobbiga förlossningar och så. 

I övrigt känner jag lillan mer och mer! <3 

• phillie12
    sjuan2011 skrev 2011-08-22 20:01:32 följande:

Hehe, oj Eileen det låter som att det verligen är kris i din garderob. Du får ut och storshoppa tror jag. På H&M kan man ju alltid komma undan ganska billigt och hitta toppar som är töjbara i skön bomull. Där köpte jag faktiskt mina mamma jeans, svarta och förvånadsvärt snygga. Jag som var skeptisk först när jag såg de hänga på galjen. Vad kommer till vintern så ska vi nog inte underskatta den bara för att vi bor i söder tjejer. :) Tänk på de två sista åren då vi fick massor med snö och minusgrader!! Jag köpte till och med ett par rejäla Sorel vinterkängor förra året. De var varma o sköna att ha.... :)

Haha, det är sant! Men jag hade ändå samma jacka som jag tänkte ha i vinter då också. Det brukar räcka med en tjock tröja under, fast jag är lite orolig för skorna förstås man vill ju INTE halka! Köpte ett par skitsnygga svindyra stövlar förra året med rågummi i sulan, tjejen i butiken sa att man inte halkade pga det men jäklarimig vad hala de var! Får väl köpa broddar, hehe! 
  • phillie12

Gud vad skönt att allt var bra med fostervattensprovet Turlid! Och välkommen tillbaka! :) Vad är immunisering? 

• phillie12

Och lycka till på RUL imorgon, du ska se att det går strålande! :)

• phillie12

Grattis till lyckat RUL turlid! :) Fantastiskt! Och vad bra det löst sig med E:na. Jag förstår ingenting av det där som du säkert förstår, men jag förstår att allt nu är bra! :) Wow, det hade varit skönt att höra det med missfallsrisken på RUL:et för jag nojar i princip fortfarande. Fast mest över för tidig förlossning nu. Kan man alltså göra blodtransfusion på barn i magen?! Det är ju fantatstiskt! Vetenskapen alltså! 

Ooo, vad spännande för er som har RUL på tisdag! Underbart! :) Stort lycka till!!! 

• phillie12

Jag har haft sammandragningar mer eller mindre regelbundet sedan vecka 16 typ. Har varit skitorolig över dem då och då men BM säger att sålänge man inte blöder och har ont så är det lugnt. Jag kan ha sammandragningar nästan en hel dag i sträck - skitjobbigt, fast ofta kan man ju härleda dem till stress. 

Kände mina första tveklösa sparkar i vecka 21, så det är luuugnt anljoos! Sen hade jag ett par dagar då hon kickade hårt och regelbundet och så nu nästan ingenting, hon måste ha vänt sig om för att sparka inåt istället och då känner man ju tydligen inte så mycket...

Vilken skit"vän" OceanPearl! Visste hon om att ni genomgått IVF? Jag får en känsla av att folk är mer finkänsliga om de vet om det. Fast inte nödvändigtvis. Ibland möts jag av "UUUUÄÄÄ!" när jag pratar om hur stor hon är för tillfället och så vidare. Själv är man skitstolt och så är det något pucko som tycker det är äckligt! Haha, jaja, de vet väl inte bättre.  

• phillie12

WIHO! Lycka till allihop och glöm inte berätta för oss andra hur det gått, vad det var för en som gömde sig där inne osv! ;) 

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan