• phillie12

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Tack sinnersaint och htsny för era svar... Men, det är det jag undrar... Kan jag gå parallellt? Enligt htsny kan jag inte det? Men jag har ju skrivit in mig hos båda nu egentligen. Men då får jag väl avboka tiden hos landstinget? Eller? 

jahl, haha, hur mycket ska de behöva öva? Så konstigt? Jaja, som sagt, ofta är det ju bara det där lilla extra ultraljudet man vill åt! :)

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Hej allihop! 

Eileeen, vilken klinik är det nu du går på?

Imorgon ska vi göra KUB-ultraljud! Sjukt nervös! Inte så mycket för att det är KUB-ultraljud som att det är UL överhuvudtaget. Tycker jämt det känns som man är på väg till avrättning när man ska dit. Är så nervös hela tiden!

Läs min blogg: www.orattvisan.blogg.se - en blogg om livet med IVF och betraktelser på vägen!
  • phillie12

Yes vi gjorde på RMC, men vi har sedan bytt från landstinget till Cura! Är supernöjd med bemötandet där! Oj, tar det en halvtimme! Jäklarns vad spännande det ska bli! Hoppas jag kan sova... 

• phillie12

Vad roligt att så många går där! 
    Jag är mest nervös eftersom det var så svårt att hitta hjärtat förra gången, det var verkligen läskigt! Så jag är rädd att det ska bli likadant idag. :( Innan kände jag mig relativt lugn men nu kom nervositeten som ett brev på posten! Nej, jag har inte fått någon BM än, det finns inga tider sp de ska försöka klämma in mig på något vis iaf! :) Får nog tid till inskrivning idag.

Håll tummarna! 

• phillie12

Nej lyssna på hjärtat skiter jag i! ;) Men jag har blivit trygg med att se det! Haha! Men det första som hände idag var att Pyret rörde på sig! Så då kunde jag vara lugn! Ni kan läsa mer och titta på massvis av bilder på min blogg! :) Men hur som helst fick vi 1:17800 och allt annat såg jättebra ut! 

Jag fick även lite klarhet i det här med BF och vem man ska lita på! Jag frågade helt enkelt vem man ska lyssna på i fråga om BF-datum och hon sa att det var henne. Eftersom mätningarna man gör där är så exakta (huvudmått, lårben och något mer) och att det är lika på alla barn (det är ju trots allt så man fastställer gravlängd på "normalt" folk) så är det det man ska gå efter. "Fast säg inte det till IVF!" sa hon, haha! Men tydligen har man även gjort undersökningar som har visat på att ifråga om IVF-BF-datum och mätnings-BF då så är det oftast mätningarna som stämmer. Hon förklarade detta med att embryot kan ligga och "vila" några dagar i livmodern utan att dela på sig nämnvärt och att det är därför man senare kan bli flyttad några dagar hit eller dit. Vi fick iaf den 6 januari, dvs en dag EFTER IVF-datumet, den 5. Och en dag innan min födelsedag! :)

Eileen, jag ska inte på RUL förrän den 9/8 och inte på inskrivning förrän den 18/7, ska till Anki står det! Någon som vet något om henne?  Jag hoppas vi får höra om föräldrakursen då! :)

• phillie12

Stackare med huvudvärk... 

Nej, det är ingen som sagt åt mig att sluta så jag fortsätter till någon gör det! :)

Eileen, jepp det var det. Hon hette typ Britt eller Britt-Marie, jag gillade henne också! :) Hon var brysk men bra! :)  

• phillie12

Som sagt, det görs på magen! Kändes helt ovant och konstigt, haha! Men såå skönt att slippa ligga där och spreta med benen! :) 

• phillie12

Haha! Vi var på ge-kås förra veckan, vilket kaos trots att inte högsäsongen börjar förrän denna veckan! Rekommenderar INTE att åka dit på sommaren om man inte har otroligt stort tålamod och det är INGET skämt! :) Kollade också in baby-avdelningen, ska lätt dit i höst och storshoppa! Kunde dock inte hålla oss helt utan köpte ett skötborsöverdrag med barbapapa! Visste inte ens av det fanns sådana (överdrag alltså) innan, men är säkert en sjukt onödig pryl! Men söt var den! :) 

• phillie12

Oj, vilken tur ni måste haft! Men det var väl första fina dagen på länge? Då drog nog folk till stranden istället! :)

• phillie12

Hej hopp allihop! 

Allt är bra här! testade toarulleknepet men det funkade INTE igår, men idag fick vi höra fina hjärtslag på 149 slag/minut! Kan det vara en tjej?! ;) Vi ska också ta reda på det på RUL, inte för att det spelar någon roll utan mest för att vi båda två är så "säkra" på att det är en tjej så något annat vore konstigt. Haha, det är en så stark och konstig känsla. Hur känner ni andra?
    Eileen och vem det nu var mer som går på Cura, ska ni till Britt-Marie för RUL? Hon är jättebra tycker jag! och även Anki som vi fick träffa idag på inskrivningen var jättebra! :D  

Kram på er!  

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan