• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Vad vet du om HIV? En snabb quiz.

Jag ville testa quiz-funktionen och eftersom jag blir lite orolig över hur kunskapen är kring HIV i samhället så valde jag det. Detta är lätta frågor som alla bör kunna klara av att svara på, om funktionen fungerar bra kanske det kommer en svårare någon gång.

Skriv gärna lite i tråden om hur många rätt du fick och vad du anser din kunskap ligger på för nivå (och annat som är relaterat till ämnet).

To let the brain work without sufficient material is like racing an engine. It racks itself to pieces
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 22:50
    För den som vill ha lite fler frågor på ämnet rekommenderas denna sida:

www.avert.org/hiv-aids-quiz.php
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad vet du om HIV? En snabb quiz.
  • guinevere

5 av 5. Kändes basic tyckte jag men eftersom genomsnittet ligger på 4 så finns uppenbarligen ett stort behov av mer info kring HIV.

• guinevere

Ni som har svårt för fråga ett: Vet ni vad HIV står för? (menar inte att fråga på ett raljerande sätt här utan helt ärligt)

• SofiaEmmy
    guinevere skrev 2011-05-13 12:28:16 följande:
    Ni som har svårt för fråga ett: Vet ni vad HIV står för? (menar inte att fråga på ett raljerande sätt här utan helt ärligt)
    hade ingen aning faktiskt - men nu vet jag Glad tack vare google!
  • SysterYster03
    Ditt bästa resultat är 5 rätt av 5 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Quizet har tagits av 140 person(er) och det genomsnittliga resultatet för alla deltagare är 4 rätt.

Kan bero på att jag jobbat på Infektion tidigare med en del HIV patienter...

• Tonx

5 av 5. Vilket förvånade mig för jag trodde inte jag visste någonting men när jag läste frågorna så var det inga problem. 

• festia

Ditt bästa resultat är 5 rätt av 5 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Mina kunskaper om HIV är väl ungefär det som frågorna innehåller. Jag vet även att HIV kan smitta om man delar på sprutor, att det är högre smittorisk om man har oskyddat analsex än oskyddat vaginalt samlag och att kvinnor med HIV kan föda barn som är friska. Ja det är väl det jag vet. Ganska basic med andra ord.

• Livisu

Vad fan?? Skulle skillnaden mellan aeroba bakterier, retrovirus och anaeroba bakteriar vara nåt som "alla" bör känna till? Enligt vem då? Hade du förklarat begreppen hade det varit en annan sak, men själva begreppen kan jag faktiskt inte.

Svar på tråden Vad vet du om HIV? En snabb quiz.