• Lillismaj

Hur länge har era barn sommarlov från förskolan?

Jo jag undrar lite hur det ser ut med ledigheten. Det här är våran första sommar sen dottern, 3 år, börjat på förskola. Vi har nu fått en lapp att lämna in ang barnens ledighet.
    Jag kommer förmodligen att jobba mesta delen av sommaren men min man kan ta ut all semester och lite föräldraledigt så att hon får vara hemma (även mormor kan hjälpa till).
    Är det vanligt att barnen är lediga 10, 8, 4... veckor? Har inte en susning så ville bara höra hur ni gör!

• Svar på tråden Hur länge har era barn sommarlov från förskolan?
  • Catti41

Vår son kommer vara ledig 8 veckor. Vi tar 6 veckor ledigt var (fyra veckor semester och två veckor föräldraledigt) och så har vi fyra veckor tillsammans, och två veckor var med lillkillen.

vi tycker det är skönt att vara lediga länge och sen har vi ju mkt fp att ta ut. Dessutom kan vi förlägga semestrar precis hur vi själva vill, så vi kan jämka ihop våra ledigheter precis hur vi själva tycker.

• mandelblomma

helt olika olika år. I år kommer det bli 8 veckor då maken tar ut 4 veckors fp i samband med sin semester. Nästa år kan det lika gärna bli tre-fyra beroende på.

• mandelblomma
    isisisis skrev 2011-03-30 12:02:42 följande:
    Ja för min del börjar mina på förskolan i maj.Ingen semester har jag heller,då jag varit sjukskriven hela graviditeten och sedan varit föräldraledig.(tvillingar).
    Så jag antar att mina får gå på jourdagis eller nåt.
    Inte så festligt när de precis börjar på förskolan.
    Men jag är själv så det är inte mycket att göra.
    men de första 120 dagrna är ju semstergrundande så lite ledigt måste du kunna få?
  • SaraSara

Förra sommaren var dotten ledig 4 veckor, när min sambo hade semester. Själv jobbade jag hela sommaren.

Den här sommaren blir det 7 veckor. 4 veckor som ordinarie förskola är stängd samt 3 veckor som min sambo har semester. jag kommer att vara mammaledig så övriga veckor är det bara 15-timmar i veckan.

• Thessla

Som det ser ut nu så är vår dotter ledig de 4 veckor som förskolan håller stängt, men skall försöka pyssla ihop det så att det blir 5-6 veckor istället.

~ du är din egen lyckas smed ~
  • Helene OSV

Sommarlovet är 11 veckor så de är lediga i 11 veckor!
    8 av de veckorna är även pappan ledig med oss.

• sahara sahara

Jag har ingen semester alls i sommar, men vi ska försöka pussla lite med sambons semester, flex, komp, lite föräldraledigt, lite tjänstledigt och lite mormor för att hon ska få sex veckor.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • isisisis
    mandelblomma skrev 2011-03-30 12:15:59 följande:
    men de första 120 dagrna är ju semstergrundande så lite ledigt måste du kunna få?
    Vaddå? Ingen aning....från försäkringskassan?
Svar på tråden Hur länge har era barn sommarlov från förskolan?