• Lillismaj

Hur länge har era barn sommarlov från förskolan?

Jo jag undrar lite hur det ser ut med ledigheten. Det här är våran första sommar sen dottern, 3 år, börjat på förskola. Vi har nu fått en lapp att lämna in ang barnens ledighet.
    Jag kommer förmodligen att jobba mesta delen av sommaren men min man kan ta ut all semester och lite föräldraledigt så att hon får vara hemma (även mormor kan hjälpa till).
    Är det vanligt att barnen är lediga 10, 8, 4... veckor? Har inte en susning så ville bara höra hur ni gör!

• Svar på tråden Hur länge har era barn sommarlov från förskolan?
  • petsod

Vår fsk har stängt i 4 v och dotter kommer att vara ledig i 7 v. Jag och mannen har ca 2-3 v tillsammans och resten tillbringar vi själva med dottern.

• LabLover

I år blir det från 16/6 till 22/8 dvs 9 veckor eftersom jag ska vara fl. I vanliga fall pusslar vi ihop det så att de kan vara lediga de 5 veckorna som ordinarie fsk är stängd.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
  • Tuffen

I år blir det 8 veckor. Jag är ledig i 8 veckor och maken i 3 veckor. Före sommaren ska vi också vara lediga en vecka, då ska vi till Cypern. Barnen hinner tillbaka till dagis och fritids i 3 dagar däremellan.

• Tuffen

Jag håller förresten med Avena.

• Simben

6 veckor blir det i år..förra året blev det fyra...

Älskar min två små tjejer Agnes och Maja över allt annat!
  • Tuffen

Det är förresten med anledning av bl a detta som man bör spara f-dagar. Alldeles för många föräldrar tar alla dagar före förskolestart, och då har man ju inget att trixa med därefter.

• holy shit

Min dotter kommer att vara ledig åtta veckor i sommar.

• Barbabok
    isisisis skrev 2011-03-30 12:02:42 följande:
    Ja för min del börjar mina på förskolan i maj.Ingen semester har jag heller,då jag varit sjukskriven hela graviditeten och sedan varit föräldraledig.(tvillingar).
    Så jag antar att mina får gå på jourdagis eller nåt.
    Inte så festligt när de precis börjar på förskolan.
    Men jag är själv så det är inte mycket att göra.
    Paragraf 17, om du har gemensam vårdnad med ngn får du ca 9dgr (beräknat på 120dgr), fler om du har ensam vårdnad (beräknas på 180dgr).
    https://lagen.nu/1977:480#R15
  • Mollyland

Min dotter är hemma 5 veckor med sin pappa i sommar eftersom att jag jobbar hela sommaren. Sen blir det en vecka i höst tillsammans med oss båda. Dock är min dotter hemma lite spontant ibland då jag har lite med studierna, så hon får sin dos av ledighet tycker jag.

Svar på tråden Hur länge har era barn sommarlov från förskolan?