• Lillismaj

Hur länge har era barn sommarlov från förskolan?

Jo jag undrar lite hur det ser ut med ledigheten. Det här är våran första sommar sen dottern, 3 år, börjat på förskola. Vi har nu fått en lapp att lämna in ang barnens ledighet.
    Jag kommer förmodligen att jobba mesta delen av sommaren men min man kan ta ut all semester och lite föräldraledigt så att hon får vara hemma (även mormor kan hjälpa till).
    Är det vanligt att barnen är lediga 10, 8, 4... veckor? Har inte en susning så ville bara höra hur ni gör!

• Svar på tråden Hur länge har era barn sommarlov från förskolan?
  • minipillan

5 veckor denna sommaren, förra var de hemma 8 veckor.
    Nu är de sällan på dagis 5 dagar i veckan pga mina jobbtider så jag tror inte de lider över att få vara där under sommaren och leka med kompisar som de kanske inte alltid leker med hemma ;)

• pp08

Barnet kommer att vara 2år i sommar.
    förskolan stänger v.28-31; så det blir 4 veckor.

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • Tant Green

Vi brukar ha 5-6 veckor. I år blir det 7 veckor för att hon ska slippa gå tillbaka till dagis bara 1 vecka innan hon börjar F-klass/fritids.

• Tant Green

Kan ju säga att den 6:e veckan brukar hon klättra på väggarna och bara längta efter kompisarna så det känns lite otacksamt att ta ledigt jättelång tid, bättre att spara lite lediga dagar till resten av året också.

• Adephi

Nu ser det ut som om jag kommer få ett sommarjobb Solig

Så då kommer barnen vara lediga i 5 veckor i sommar.

Gubben ska ta ut 3 veckor semester och 2 veckor föräldraledighet..

• Pemmel

4 veckor blir det nog. Min sambo ska vara ledig tre veckor, två veckor semester och en föräldraledig. Sedan ska hon vara hos mormor och morfar en vecka. Eventuellt kommer hon få gå på det semesteröppna dagiset en vecka eftersom min sambo inte har möjlighet att lägga sin semester sent i juli/början av augusti utan kommer få börja sin semester redan veckan efter midsommar för att hinna ta ut det han vill. Jag kommer förmodligen jobba hela sommaren, eventuellt kan jag få till ledighet veckan efter midsommar jag med så att vi kan göra något ihop.

• Thegran

från början av juni till slutet av aug, så nästan 3 månader.

• Ruggugglan

De kommer att vara ledig 5 veckor så som det är bestämt nu, men förmodligen så kommer vi att låta dom vara ledig även andra dagar.

Svar på tråden Hur länge har era barn sommarlov från förskolan?