• hemlig02

Fick ni grattisfika efter förlossningen/snittet?

Läste en tråd om man har fått grattisfika eller inte efter snitt. Blev nyfiken hur det ser ut både i de fall då mamman snittats och de när hon har född vaginalt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick ni grattisfika efter förlossningen/snittet?
  • Helene OSV

Jag har fött både vaginalt och med snitt och fått grattisfika alla fyra gånger (dock dagen efter snittet)

• Sandra78

Jag födde med snitt. Sambon fick grattisfika när jag låg på uppvaket, jag fick inget.

• Loth

Fick ett urakut snitt med första efter en tuff förlossning, fick ingen fika. Andra barnet blev ett akut snitt och min sambo fick gå och hämta mackor och pålägg själv även där... Men jag vet att andra har fått på samma sjukhus, dock inget jag reflekterat över förrän nu i efterhand.

• Kazeer

Jag och maken har fått grattisfika båda gångerna. Första gången var det en vaginal förlossning och andra gången var det ett kejsarsnitt.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • ploten

Jag fick grattisfika när jag födde vaginalt men inte när jag födde med snitt.

• Mary Jo

Jag födde vaginalt och fick grattisfika. (En liten jävla polarklämma med nåt pålägg. Har aldrig varit så hungrig i hela mitt liv. Fick 3 till sen  hahaha)

• Stårscha

Grattisfika vet jag inte om det kallades, men jag fick i alla fall fika efter avklarad vaginal förlossning. Och med tanke på hur länge jag hade hållit på så var det ju helt klart läge att fylla på energireserven vid det laget...

Demokrati innebär inte en rätt att aldrig känna sig kränkt, men däremot en rätt att inte bli berövad sina medborgerliga friheter
  • Themis

Men vid snitt är man ju sövd och det är kanske inte så många som får äta direkt efter narkosen- man blir ju ofta illamående då?

Jag tänker att det nog inte är för att vara onda som de inte bjuder snittade på fika utan att det finns skäl till det, kanske.

Tok gör som galen ber.
  • Dexxi

Jag fick ingen fika men min sambo fick iaf! Jag fick ett glas isvatten..mums!

Themis skrev 2011-03-25 14:53:23 följande:
    Men vid snitt är man ju sövd och det är kanske inte så många som får äta direkt efter narkosen- man blir ju ofta illamående då?

Jag tänker att det nog inte är för att vara onda som de inte bjuder snittade på fika utan att det finns skäl till det, kanske.
    Man är oftast inte sövd..det är bara vid katastrofsnitt eller om man verkligen vill det...men de flesta väljer ju vara vakna och då får man ju ryggbedövning...
    ♥ Nova 21:e mars 2008 ♥ Skrutt i magen med BF 16/7 2011 ♥
  • pluvdo

Jag födde vaginalt och fick grattisfika. Dessvärre är jag ganska kräsen och det var bara en hög med massa äckliga pålägg och grönsaker på alla mackor (tycker ju att de kunde erbjudit någon som var lite mer neutral, men icke) så jag tvingade sonens pappa att trycka i sig de flesta av mackorna så det skulle se ut som att båda ätit. Sedan fick man med saft och typ kaffe eller något sådant. Saften drack jag i alla fall.

Jag tyckte förresten det var konstigt att de hade så många pålägg, för i frukostmatsalen på BB erbjöd de bara torrt bröd, milda margarin och plastförpackade ostskivor, typ. Till frukost. Ja och lite flingor och fil eller något också, men ingen sylt eller något till.

Svar på tråden Fick ni grattisfika efter förlossningen/snittet?