• hemlig02

Fick ni grattisfika efter förlossningen/snittet?

Läste en tråd om man har fått grattisfika eller inte efter snitt. Blev nyfiken hur det ser ut både i de fall då mamman snittats och de när hon har född vaginalt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick ni grattisfika efter förlossningen/snittet?
  • Empiiis

Födde vaginalt och fick fika. Äckligaste mackorna jag någonsin ätit. Något äckligt mörkt bröd med ost på.. usch!Tungan ute

• Karla79

Fött med akutsnitt, maken fick hämta mackor (torr brödbit med ost) till sig själv och jag skulle helst inte äta för man kan vara illamående av ryggbedövningen sa de till mig. Ett par timmar senare fick jag lunch (sån där äcklig färdiglåda). Också besviken på att det inte blev någon grattisbricka :(

• 3 barns mamma84

denna graviditet jag hade 2010 fick jag murkt bröd med smör skinka ost och grönsaker på sen frukt och cola tänka sig och god saft jag vara ååååh jag vill ha mer hahaha
    Kan verkligen inte klaga och maten jag fick SHIT vad gott det var !!!
    Men detta var/är i danmark tänka sig

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Camilla D

Har fått en en fint dukat bricka men blommor och blåa servetter efter alla 5 förlossningarna.
    4 av dom fick vi fusk champange, 2 fint gjorda smörgåsar och kaffe och saft.
    1 fick vi fina mackor och kaffe men ingen "firar dricka" då vi inte hade något att fira då sonen somnat in i magen.
    Födde alla vaginalt.

• 3 barns mamma84
    Camilla D skrev 2011-03-25 22:16:08 följande:
    Har fått en en fint dukat bricka men blommor och blåa servetter efter alla 5 förlossningarna.
    4 av dom fick vi fusk champange, 2 fint gjorda smörgåsar och kaffe och saft.
    1 fick vi fina mackor och kaffe men ingen "firar dricka" då vi inte hade något att fira då sonen somnat in i magen.
    Födde alla vaginalt.
    Gråter
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • virre80

Med första sonen inget alls, var väldigt kaos på förlossningen 
    med andra sonen fick vi fika, 

• YezzCorner

Eftersom jag krävde och fick sövda snitt båda gångerna så blev det inget fika. Dåligt, för jag var skiiiithungrig när jag kvicknade till. Båda gångerna. Sambon fick inte heller något fika, trots att han var vaken. Det var snäppet sämre ändå tycker jag-men han hade väl fullt upp med familjemedlemmen som just plockats ur mig.
    Kan tillägga att ettan föddes i Eskilstuna, tvåan i Uppsala. Uppsala var överlägset bäst på ALLT!

• annca

Dottern med vaket akutsnitt, och när vi påminnt, efter att jag sovit som en sten i 6 timmar, fick vi vår brica och ett "oj då! De had vi missat."
    Sonen med halvplanerat akutsnitt, och där nämdes det inte. De kom med middan, och så var det inte mer med det...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • u77

Har fött vaginalt 2 ggr och har fått grattisfika i förlossningsrummet inte på BB.

• ToK

Jag födde vaginalt och fick inte en bricka med fika som så många pratar om.
    Däremot fick vi gå in i köket och själva plocka på oss den mat vi ville ha.

Svar på tråden Fick ni grattisfika efter förlossningen/snittet?