• hemlig02

Fick ni grattisfika efter förlossningen/snittet?

Läste en tråd om man har fått grattisfika eller inte efter snitt. Blev nyfiken hur det ser ut både i de fall då mamman snittats och de när hon har född vaginalt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick ni grattisfika efter förlossningen/snittet?
  • Hannii

Sonen föddes med akut kejsarsnitt (jag var vaken) och vi fick tjata till oss grattisfika. Kände oss inte alls välkomna uppe på BB (sonen låg nere på neo). Kvällen efter fick vi tillslut fikat (efter tjat från oss o lite stånk o stön från personalen..)

• Atamon

Jag var inte sövd under snittet och vi fick fikabrickan rätt omgående när vi kom upp till BB från operation (efter ett kortare stopp på förlossningen för att hämta igen våra saker). Aldrig någonsin har fika smakat bättre!

• lillajag82

Jag har fått fika bägge gångerna. Ett vaginalt och ett planerat snitt..

• IsaCMoJs

Snitt båda gångerna, fika båda gångerna :D

• vittra

Men fy fan vad diskriminerande om det är så att många erbjuder fika till de som föder vaginalt men inte till de som snittas!! Vi fick bricka med fika båda gångerna, två olika sjukhus. Båda vaginalt.

• Schira

Min sambo fick men inte jag. Blev snittad och låg på uppvaket ett par timmar, en tycker att dom kunde ha kommit med det efter..

• 3 barns mamma84

Födde dottern och JA jag fick
    Födde sonen med snitt och NEJ jag fick inte då jag fick sond istället i 3 dagar.
    Födde sonen med snitt och JA jag fick

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Jordgubbssmak

3 vaginala förlossningar - 3 grattisfikor.

De i särklass godaste smörgåsarna jag någonsin ätit!! Jag varken äter eller dricker under mina förlossningar (kanske nån klunk vatten den andra) så jag var sååå hungrig och törstig när jag var färdig. Ville slita mackan ur handen på min man med när mina var slut :)

Svar på tråden Fick ni grattisfika efter förlossningen/snittet?