Fick ni grattisfika efter förlossningen/snittet?
Läste en tråd om man har fått grattisfika eller inte efter snitt. Blev nyfiken hur det ser ut både i de fall då mamman snittats och de när hon har född vaginalt.
Läste en tråd om man har fått grattisfika eller inte efter snitt. Blev nyfiken hur det ser ut både i de fall då mamman snittats och de när hon har född vaginalt.
jo fött vaginalt alla 3 gånger & fick fika. Goda mackor och varm choklad
Jag blev akutsnittad och utan fika båda gångerna.
Vi fick jättefin silverbricka med världens godaste (tyckte jag då iaf ) mackor och saft i champagneglas på kvällen efter snittet. Himla mysigt.
Vaginalt, och fika varje gång!
Nu senast kom syskonen och hälsade på. 3-åringen åt snabbt upp den ena skinkmackan.
Födde vaginalt och fick bricka, däremot fick bara min man äta och dricka från den eftersom jag väntade på operation. Fick in ytterligare en bricka när jag kom tillbaka från uppvaket.
Fick en morfin-spruta i höften efter att jag kom tillbaka till förlossningen från mitt sövda snitt. Det räknas inte som grattisfika va??
Vaginalt, fick smörgås och en god juice efteråt. Var rätt groggy, men fikat var gott.
Fick en grattisfika med fint gjorda smörgåsar och äppelcider (som jag f.ö avskyr)....
Födde vaginalt och fick grattisfika Dock tog jag bara 2 tuggor sen vill jag inte ha mer (fast drack upp saften iallafall haha), ville bara titta på vårt mirakel som precis hade anlänt till oss!
Sambon åt en macka iallafall :)