Fick ni grattisfika efter förlossningen/snittet?
Läste en tråd om man har fått grattisfika eller inte efter snitt. Blev nyfiken hur det ser ut både i de fall då mamman snittats och de när hon har född vaginalt.
Läste en tråd om man har fått grattisfika eller inte efter snitt. Blev nyfiken hur det ser ut både i de fall då mamman snittats och de när hon har född vaginalt.
Snittades och fick inte grattisfika. Kan nog bero på att jag blev sövd i samband med att jag skulle sys ihop (komplikationer), att jag sov i 4h och att jag inte fick äta på ytterligare kanske 5-6h (pga risk för illamående!).
Första ja ( vaginalt) Andra nej ( akutsnittades).
Akutsnitt och det var personalen på bb som propsade på att vi skulle ta del av denna bricka
För oss var det inte det viktigaste men enligt dem var det just det för många föräldrar.
Fick fika bägge ggr, första vaginalt andra planerat KS.
blev akutsnittad med tredje och fick grattisfika först tredje dagen efter att vi fått fråga om det flera gånger... med de andra två (födda vaginalt) fick vi fikat direkt.
Annat: Fick fika både med snitt o vaginalt!
Dock var det bara efter den vaginala jag var i form att uppskatta det (akutsnitt med ettan, var rätt slut...)
Men, jag trodde alla fick cider i champagneglas. Vad kul att höra om andra traditioner. Mmm, varm choklad hade jag inte tackat nej till!
Båda döttrarna vaginalt. Första fick jag fika, tur, för jag var superhungrig!!! (Apelsinjuice, varm choklad och två smörgåsar), andra inget alls. Det blev lite rörigt iofs.
Födde vaginalt och fick en fin bricka med mackor,kaffe och cider i champangeglas.
vaginalt = ingen fika
planerat snitt = jättegod fika
Så vad det för mig
sfinkter ruptur... operation efter förlossning... och därmed ingen bricka...... så jäkla taskigt.....
Med första fick vi ingen fika, akutsnitt. Andra fick pappa fika själv, också akutsnitt.
Födde vaginalt nu och fick inte fika efter förlossningen. Pga. att jag inte fick äta något innan jag skulle opereras efteråt.
Födde vaginalt och både jag och mannen fick fika! Det var nog det godaste jag någonsin ätit :D
födde vaginalt men fick åka på opration efter moderkakan ville inte lossna sambon fick en fika bricka själv.
jag fick inget
Akut snitt med sövning efter för annan operation och fick ingen bricka! Pappan fick fika men det var ingen grattis till bebis fika.
Jodå ett par torra mackor och lite juice fick vi.
Ingen cider, inga flaggor, inga champangeglas. Såg mest ut som en vanlig frukostbricka men utan filen
Snittades och fick föräldrabrickan dagen efter.
Första snitt - nej
Andra vaginalt - ja
Tredje vaginalt - ja
Fjärde snitt - nej