ploten skrev 2011-03-25 15:02:04 följande:
Jag var inte sövd under snittet, men fick visserligen ligga på uppvaket 5 timmar ändå innan jag fick komma till sonen och mannen på BB. Men när jag väl kom dit tycker man ju att de kunde erbjuda den klassiska fikabrickan - man har ju liksom sett på tv och i böcker hur det "ska vara" och lite sett fram emot det. Till mig sa de att jag hade missat middagen men att de hade lagt undan av maten till mig. Jag var inte det minsta sugen på stek och potatis med brunsås i det läget... Snarare hade en fika med smörgås suttit mycket fint! Men när jag inte ville ha middagsmaten kunde de bara erbjuda filmjölk.
När jag födde vaginalt fick vi den klassiska fikabrickan, med flagga och allt. Det kändes trots allt lite mer speciellt.
Okej, det tycker jag kanske var lite trist. Men det kan inte vara beroende på arbetsbelastning då, att personalen som är inblandad har viktigare saker att göra och ser sånt som lite överkurs?
Jag hade turen att få en helt normal förlossning som var klar vid 20 på kvällen, och då fick jag den där brickan med flagga etc. Å andra sidan fick jag p.g.a. överbeläggning ligga i en skittråkig gammal sal som skulle renoverats p.g.a. överbekläggning, där det inte fanns några hjälpmedel alls och när jag skulle på toa och bara hade papperstunika på mig fick jag dra droppställningen med mig längs hela korridoren förbi både väntrum och personalkök med en massa folk. Kompisen som födde på samma ställe tre veckor senare yrade om badkar med tända ljus och aromaoljor, kändes inte som om vi varit i samma land ens...