• Cilas25

inte ok!

Min sambos 13 åring har sådana attitydsproblem.. Säger åt henne att lägge ner attityden i mitt hem och hon svarar med : håll käften din jävla bitch! och jävla hora! Jag tar då hennes dator (hennes käraste ägodel), och hon blir oxtokig och jag får höra de ena efter det andra b.la att jag är en äcklig fitta m.m jag svarar med att hon får tillbaka datorn när hon har bett om ursäkt för sitt beteende..

Har två små barn som måste höra detta.. och det är inte ok!

Vad tycker ni? har ni varit med om något liknande?
    (Jag har fortfarande datorn och viker mig inte en tum)

Krrraaaam C

• Svar på tråden inte ok!
  • La Lola

Jag skulle välja mina strider.
    Ta nån dator skulle jag inte göra eftersom det säkerligen skulle förvärra saken......

Istället skulle jag försöka nå denna tonåring med att prata på ett vuxet sätt i lugn o ro.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Munchies

Jag skulle försöka sluta skälla så mycket och istället förklara lugnt och sansat att jag blir ledsen när hon säger såna saker.

• Cilas25

Det går tyvärr inte att nå henne på ett annat sätt.. tro mig har försökt.. Och man kan inte acceptera sånt beteende tyvärr.. skit tråkigt är det men vad ska man göra..ska jag sitta och tycka det är ok?? Finns ingen respekt hos henne , inte till någon :( En ursäkt är inte mycket begärt..

• Cilas25

Ska tilläga att jag inte skällt någonting utan pratat lungt hela tiden!

• Bosanac
    Cilas25 skrev 2011-03-13 06:58:28 följande:
    Det går tyvärr inte att nå henne på ett annat sätt.. tro mig har försökt.. Och man kan inte acceptera sånt beteende tyvärr.. skit tråkigt är det men vad ska man göra..ska jag sitta och tycka det är ok?? Finns ingen respekt hos henne , inte till någon :( En ursäkt är inte mycket begärt..
    Ni är precis som barn. Ta inte dator för henne. Säg på skarpen vad du tycker.
  • Vickan I

Nej inte ok, men hur mkt är en fejkad framtvingad ursäkt värd egentligen när den endast sägs för att få tillbaka datorn? Om den ens kommer.

• Marnet

Kan inte hennes pappa prata med henne då? De e verkligen inte ok att säga såna saker o bete sig så!!! Om de inte hjälper o pratat tycker jag absolut du kan ta datorn för att markera att de här e inte ok!!

• Bosanac
    anettejohansson skrev 2011-03-13 07:02:01 följande:
    Kan inte hennes pappa prata med henne då? De e verkligen inte ok att säga såna saker o bete sig så!!! Om de inte hjälper o pratat tycker jag absolut du kan ta datorn för att markera att de här e inte ok!!
    det är så man får respect?
Svar på tråden inte ok!