• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Nyårsmamma: Ja jag vet att man ska räkna med 4-5 försök men naiv som man är hade man ju hoppas lite grann att det skulle ta sig på första samtidigt som jag förstod att det inte skulle ta sig på första då jag tror att nerver mm spelar in. Men det värsta är att jag verkligen hoppas att det ska gå bättre gång nr 2 då jag känner mig mer harmonisk med mig själv och risken för större besvikelse denna gång är ganska stor. 

Även fast riskerna är små finns de ju där, Jag kommer nog att vara orolig framtill rul då man vet lite mer om det lilla livet där inne. Tungan ute 

• Carrella
    sthlmsliv skrev 2011-10-21 20:12:48 följande:
    Carrebarre, vilken lyx att 'bara' vara 34 jag fyller 39 i december:) Även det en anledning som gör att jag roar mig lite extra. Jag hoppas på att komma iväg i november annars december men sen tar jag nog ett litet break också. Rent genrellt är jag helt luspank i januari!

Det är ju sjukt vad man egentligen utsätter sig för med oro och vånda. Först oron över att inte bli gravid, sen oron över att det är något som kommer gå fel. Jag tycker det var väldigt jobbigt att få missfall och det hänger över mig även om läkarena menar att det inte betyder ngt.

Jag ska göra som du och tänka positivt, jag hoppas att det går vägen för dig nästa gång:) 

Jag är glad att jag hittade den här tråden:)

Trevlig helg tjejerSkrattande 
    December är helt galet dyr för mig. Men ack så roligt det är o köpa presenter o julklappar Glad
    Förhoppningsvis kommer det något gott ur all oro Glad Om det känns bra tycker jag du ska satsa på att komma iväg i november så har du fortf nästa lön att göra av med i december Flört 
  • Carrella
    Fröken Smilla skrev 2011-10-22 10:27:46 följande:
    Jag är väldigt nöjd med att ha valt att försöka en gång till nästa ÄL. Det hade inte känts rätt att hoppa över november, har då ju nästan två månader kvar för att spara pengar till julklapparna Och brorsdottern som ska födas snart, och brorsonen som fyller 4. Alla dessa barn!! Syrran fyller snart år också ju... jösses det hade jag glömt haha!
    Ja det är inte lätt att hålla reda på alla som ska fylla år hela tiden Flört 
    Det känns jätte bra att åka på nästa äl, o så får jag ju bo på hotell och kanske träffa dig å det ska bli jätte roligt å hoppas det sätter sig denna gång!! Det är nog många som hoppar över att bli inseminerade i december och vid jul det är så mkt stress ändå runt omkring sig, iaf här.

• Carrella
    Mia therese skrev 2011-10-24 22:55:31 följande:
    nån mer än jag som blir deppig när man ser (på FB) att ytterligare en klasskamrat fått barn?...e ju såklart glad för hans skull men ändå...
    Det är klart att man blir nere, eller rättare sagt avundsjuk när flera vänner får barn. Självklart glädjs man med de men man får ändå sorg i hjärtat. Och tyvärr så jobbar jag i en matbutik där många nu helt plötsligt går med putande gravid magar och kommer in med barnvagnar med små nyfödda söta raringar. Man blir hela tiden påmind av vad man inte har...det gäller inte enbart barn utan även känslan när man se de som en familj, samhörigheten. Men vem vet kanske har framtiden en Mr Dreamy åt mig med :P 
  • Carrella

Imorgon börjar operation äl testning :P o hoppas ta me sjutton att det inte ger positivt utslag för ens sönd el måndag för annars e det kört denna gång då jag jobbar hela helgen :S O med min tur så slår det säkert om på fre el lörd...

• Carrella
    sthlmsliv skrev 2011-10-26 23:02:27 följande:
    Månblomma, tack för tipset:)

Carreberre, jag vet vad du menar. Jag är skit nervös för att jag skall få mens nu i månadsskiftet vilket innebär att jag får ÄL i mitten av november då jag är bortrest på kurs!! Då måste jag vänta till december och det har jag inte tid med. Vill komma igång nu!  Samtidigt som om den kommer nu blir ägglossningen kanske samtidigt som journalsamtalet, inte heller bra! Vet ni hur snabbt man får åka efter journalsamtal?
    Jag åker till en klinik i Helsingör där man inte behöver ha något (dyrt) journal samtal innan. Jätte skönt faktiskt! Glad Jag är blodgivare så vet att jag är frisk...
  • Carrella

Fortf negativt äl test och hoppas att det negativa resultatet håller i sig tills på söndag :P Min syster flyttar i helgen och vill ha städhjälp av den gamla lägenheten på måndag men då åker jag ner till Danmark om det blir positivt på söndag. Känner mig rutten och ohjälpsam iom att jag sätter mig själv i första hand...

Igår var en berätta dag jag berätta för 3 st av mina vänner om mina barnplaner och allihopa stöttade de mig till max! Extra pirrigt var det att berätta det för min bästa kompis som jag trodde helt skulle gå i taket men som tom erbjöd sig o följa med till Danmark och kliniken om jag ville ha sällskap. Jag måste sluta måla fan på väggen innan jag vet nåt.
    En kill kompis till mig frågade igår om han fick berätta för sin tjej att han skulle bli plast pappa...Å det värmer verkligen att ha så stöttande vänner!! 

Många som är på gång just nu önskar er alla ett stort lycka till!! Glad 

• Carrella
    Fröken Smilla skrev 2011-10-28 22:25:13 följande:
    Inget positivt äl här heller... så länge det inte blir positivt imorgon eller nästa lördag är jag nöjd.

Äter just nu allt det som man kan komma att sakna sen - mögelostar, vin och salami
    Och jag har börjat pimplat vitt vin på kvällarna Tungan ute man kan ju inte låta en öppnad flaska gå till spillo ;)
  • Carrella

Hallojs allihopa Glad

evileve72: Jag åker till en klinik i Helsingör, en liten och trevlig klinik vet att vi är flera st som åker till samma och kan varmt rekommendera den =) http://www.gyngronlund.dk/index.php om du inte redan fått svar av de andra. 

Ja o här har ÄL fortf inte kommit och testade negativt alldeles nyss, dag 16 idag! Mycket märkligt men kroppen e ju märklig också. Tycker ändå att jag har ÄL känningar och flytningar men testar negativt iaf. 

Så har hjälpt min syster att flytta och flyttstäda plus att jag har jobbat så har varit lite ur form, därför jag lyst med min frånvaro här inne. 

Hade beslutat mig för att inte åka på denna äl då jag har känt mig så grymt utsliten samt att jag jobbar mer nu än vad jag gjort innan.  Men blir så sugen på att åka iaf när jag läst ikapp här idag, och får jag nu positivt imorgon så kan det funka att åka på lördag. 

Håller tummarna för er som har insemineras  och ska i dagarna!! Glad Lycka till tjejer!! 

• Carrella
    Annaloo skrev 2011-11-03 09:31:16 följande:
    Ego: Jag har legat lite lågt här då status på lillabroster är lite oklar... Första vul visade att den var lite i minsta laget, och andra vul igår visade att pyret lever men är 1,5 vecka "yngre" än det borde vara. Hjärtat slår iaf och det är ju bra, men jag VET ju när befruktningen skedde så det känns ändå sådär... Nytt vul bokat 16 nov och om hjärtat fortfarande slår då så SKA jag inte oroa mig mer. Var på inskrivning idag och min BM var trots allt mycket positiv vilket var skönt BF ser just nu ut att flyttas till midsommar ungefär då det är uppmätt storlek som vi måste räkna på.   
    Oj förstår att du är orolig, hoppas på det bästa vid nästa VUL!! 
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!