• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

anifree skrev 2011-11-18 19:32:57 följande:
    Hej tjejer Här känns det otåligt, skulle vilja vara några veckor fram i tiden så jag kan få se ett tickande hjärta på ett VUL. Is i magen är inte min starka sida tyvärr. Fortfarande känner jag molvärk, spända och ömma bröst samt så finns tydliga ådror kvar på kroppen. Dessa symptom analyseras ofta, jobbigt men underbart. Tog ett nytt gravtest igår som visade klart positivt i alla fall. Hur mår ni själva? Känns klart inget kul med minus gång efter gång /Anifree
    Jag förstår dig precis, jag har ingen is i magen heller vill att allt ska hända på stört o helst igår Flört Åker du till Dr Lars för VUL eller gör du det på hemmaplan? 
  • Carrella
    anifree skrev 2011-11-21 17:25:41 följande:
    Carrebarre, jag tänkte åka på privat vul i Lund eftersom jag brukar gå dit annars. Om allting går som det ska så väntar jag tills jag kommer till vecka 8 och hoppas på det bästa
    Ahh härligt Glad jag håller tummen för att allt går vägen för dig!! 

Det verkar inte gå nå bra för oss i tråden just nu...men hoppas att turen vänder snart och vi börjar få se en massa plus inom kort Glad 
  • Carrella

Hej allihopa =) Nya som gamla =) Hur går det för er??  

Det har varit så skönt att pausa den här månaden, att inte bli besviken när mensen kom, slippa testa äl och åka iväg. Hela livet har kretsat i 2 veckors perioder i ett par månader nu,bara, men för mig men ack så påfrestande. 

Önskar er alla, allt gott!! Glad

• Carrella
    Miss Decibel skrev 2011-12-14 21:35:25 följande:
    Vid konisering bränner/skär man bort de cellförändringar som finns på livmodertappen... De tog bort 13 mm av min för fyra år sedan då jag hade mycket förändringar.. Är ganska orolig för hur det påverkar mina chanser att bli gravid / eventuellt en framtida graviditet. Det visar väl sig...
    Jag hade också cellförändringar för några år sedan där de brände bort de och de sa att det absolut inte skulle påverka för jag frågade speciellt om det då jag va orolig. Men som sagt det kan ju bildas ärrbildningar...
    Miss Decibel skrev 2011-12-12 23:14:00 följande:
    Hej carrebarre!! :)
    Det står still.. Eller ja, jag bara väntar på att februari ska komma så jag kan åka :) längtar och väntar ihjäl mig, haha!
    Hur känns själva insemineringen? Gör det ont?

Ha det gott allihop!
    Jag tycker att själva insemineringen inte gör något ont ett cellprov är bra mkt obehagligare. Det enda som kan kännas lite obehagligt är när han trycker på magen för att komma åt...men ont gör det inte alls. men sen har jag en otrolig obehagskänsla för att bara klä av mig o lägga mig i gynstolen...USCH!! 

jag har bestämt mig för att vänta till typ maj innan nästa gång men det är för att jag ska komma i lite bättre form och för att på så vis öka mina chanser att bli gravid. Men nu är en massa träningsprogram till Wii inköpta inkl wii balansbräda så förhoppningsvis ska jag kunna åka iväg igen till våren :) 

• Carrella

Hej allihopa gamla som nya Glad

Hur går det för er? Jag själv har funderat på att byta klinik efter 2 misslyckade försök. Någon som vet något om kliniker i Estland?  

• Carrella
    Vivann skrev 2011-12-21 07:58:21 följande:
    Jippie!!! Jag är gravid )
    Jag hade tydligen räknat fel på dagarna så de tyckte att jag skulle testa idag också. Gravid 1-2 stod det så vackert
    GRATTIS!!! Skrattande
  • Carrella

Och ett litet försenat Gott Nytt År och god fortsättning!! Glad 

• Carrella
    Hbg33 skrev 2012-01-05 15:04:29 följande:
    Vilken klinik har du gått till? Vet inte vart du bor men det finns en klinik i Helsingör som är rätt mkt billigare än andra. Skulle själv på inskrivning där men fick ett oväntat plus häromdan. Tänkte du dig IVF eller insemination?
    Grattis till plusset Glad!! 

Jag har varit hos gyn grönlund i helsingör innan, Dr Lars e kanon. Men så funderar man när det inte funkat att det kanske e bättre vid en annan klinik. Jag har haft ett uppehåll över jul och 2 ÄL. Funderade på att försöka igen på nästa ÄL. Jag bor i Örebro så det e inte bara att ta färjan över sundet ;) IVF får vänta ett tag och hoppas att det inte ska bli IVF alls. Lite sugen på att byta klinik men tycker att de här testerna man måste göra innan är onödiga och krångliga, iaf för mig. Man kanske skulle flytta neråt i landet ett tag...:P 
  • Carrella
    Mika1980 skrev 2012-01-05 14:55:16 följande:
    Hej, tittar in här eftersom jag tillhör målgruppen. Jag inseminerades på Storkkliniken som ensamstående förra sommaren men fick tyvärr utomkvedshavandeskap. Fick operera bort ena äggledaren under väldigt dramatiska omständigheter. Sedan har jag haft ett förhållande och därmed gjort ett uppehåll, men ska börja försöka som ensamstående nu igen. Jag var på vul hos min gynekolog i måndags på dag 8, då hade jag äggblåsor som bara var ca 5 mm. Nu är jag på dag 11 och tror att ägglossningstestet var positivt i morse. Själv har jag räknat ut att äl borde komma på lör om två dgr. Vad tror ni? Är det kört pga att äggblåsorna var så pass små när jag gjorde vul?

Äggblåsorna mognar ju efter hand men vet faktiskt inte hur fort de mognar men på 5-6 dagar har de nog mognat till sig en del iaf. Men vet inte om jag är helt ute och cyklar. Va sa den som gjorde VULet? va det bra el dåligt? 
  • Carrella
    Vivann skrev 2012-01-05 14:59:59 följande:
    Carrebarre: Tack
    God fortsättning på dig med.
    Jag vet inget om klinikerna i Estland men jag kan klart rekommendera Vitanova i Kph trots att de är lite dyrare. Åk även till Peter ottenståhl i Lund och gör en kontrastspolning. Lycka till
    Tack Vivan!! Men antar att man måste göra det här journalsamtalet där med? Hur mkt kostar en spolning? 
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!