Miss Decibel skrev 2011-12-14 21:35:25 följande:
Vid konisering bränner/skär man bort de cellförändringar som finns på livmodertappen... De tog bort 13 mm av min för fyra år sedan då jag hade mycket förändringar.. Är ganska orolig för hur det påverkar mina chanser att bli gravid / eventuellt en framtida graviditet. Det visar väl sig...
Jag hade också cellförändringar för några år sedan där de brände bort de och de sa att det absolut inte skulle påverka för jag frågade speciellt om det då jag va orolig. Men som sagt det kan ju bildas ärrbildningar...
Miss Decibel skrev 2011-12-12 23:14:00 följande:
Hej carrebarre!! :)
Det står still.. Eller ja, jag bara väntar på att februari ska komma så jag kan åka :) längtar och väntar ihjäl mig, haha!
Hur känns själva insemineringen? Gör det ont?
Ha det gott allihop!
Jag tycker att själva insemineringen inte gör något ont ett cellprov är bra mkt obehagligare. Det enda som kan kännas lite obehagligt är när han trycker på magen för att komma åt...men ont gör det inte alls. men sen har jag en otrolig obehagskänsla för att bara klä av mig o lägga mig i gynstolen...USCH!!
jag har bestämt mig för att vänta till typ maj innan nästa gång men det är för att jag ska komma i lite bättre form och för att på så vis öka mina chanser att bli gravid. Men nu är en massa träningsprogram till Wii inköpta inkl wii balansbräda så förhoppningsvis ska jag kunna åka iväg igen till våren :)