• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Då bär det av ner till Helsingborg imorgon och Helsingör på Lördag för helt plötsligt blev äl testet positivt i em =) 

• Carrella

Tack för alla lycka till!! =) Jag har precis kommit hem, åkte ner igår och sov över på ett jätte mysigt hotell och imorse for jag och Miss Smilla över sundet för att åka till kliniken. Så nu efter nästan 7 timmars restid med buss o tåg är jag äntligen hemma igen fullproppad med simmare Tungan ute och förhoppningsvis tar det sig denna gång. Jag känner större hopp på att det har tagit sig denna gången mot förra så kommer nog bli mer besviken om det inte tar sig. Obestämd 

Månblomma: Håller tummen att äl inte kommer tidigare än på tisdag!  

Miss Decibel skrev 2011-11-03 22:44:26 följande:
    Tjena töser!

Har läst hela tråden nu och känner mig helt vimsig (det tog ett tag ;)).
    Så kul att läsa. Har själv tänkt börja nu men är jäkligt "ny" på detta.. Kanske kan få slänga in en "dum" fråga här lite då och då om det går bra?!
    Hur berättade ni för er familj? och vad fick ni för reaktioner?

Ha det så bra och lycka till alla!
    Jag kände också en oro för att berätta för mina nära och kära men alla de som jag berättat för har alla varit otroligt positiva, eller ja förutom min ena systerdotter som inte sa så mkt om det men gav mig en sån där "e du helt knäpp" blick. Att ha stöd av mina nära är otroligt skönt och önskar tom att jag hade sagt något lite tidigare för det tog upp jätte mkt energi för mig då jag gick o fundera dag som natt hur o vad jag skulle säga men när det väl va sagt så va det en jätte sten som lossnade från axlarna. 

Lycka till!!  
  • Carrella

Och jag lägger till lite med =) 

Hjärta I startgroparna
    Nick - BIM - försök nr - barn nr - övrigt

Carrebarre - försök nr 2 (5/11 2011) BIM 19/11 2011  - Fertilitetsklinikken Nordsjælland, Helsingör
    Miss Smilla - försök nr 3 (3/11 2011) - BIM 17/11 2011 Gyn Grønlund
    Anifree - syskonförsök nr 2 (1/11-2011)- BIM 15/11 2011 - Fert.klin Nordsjälland GynGrönlund Helsingör.

Plus Gravida
    Nick - BF - lyckades på försök nr - väntar barn nr - övrigt

Mmmbop - 2/3 2012 - försök 3 - barn 1 - Utomkveds nov 2010 första försöket. Storkklinik
    Annaloo - 11/6 2012 - försök 1 - barn 2 - Storkklinik

• Carrella

anifree: Hoppas ni kryar på er snart!! 

Hehe va roligt att vi har bim så nära inpå varandra och hoppas att vi plussar allihopa med Glad 

Jag har bestämt mig för att inte tänka på symtom eller stress testa jag ska bara ta det som det kommer, säger jag nu men sen när det börjar närma sig bim så låter det säkert annorlunda Tungan ute 

• Carrella
    Månblomma: Usch o fy så tråkigt!! =( Jobbigt att behöva vänta en cykel när man e laddad!! 
    Miss Decibel skrev 2011-11-07 20:30:17 följande:
    Hur kommer det sig att det skiljer så mycket i pris mellan olika kliniker? Var har ni varit? Kan ni ge mig lite tips? Känner mig lite lost ännu.. Försöker läsa till mig allt men nu strejkar hjärnan
    Jag vet faktiskt inte riktigt varför det skiljer sig så mkt i pris. Jag personligen tycker att det e bättre att gå till en klinik där man får göra ett VUL innan inseminationen. Vi är några st som valt samma klinik och jag tror att vi alla är väldigt nöjda men kan bara prata för mig själv. Det behövs inge (onödigt) journalsamtal utan du hör bara av dig till kliniken. Jag har haft mejl kontakt och det fungerade alldeles utmärkt. 

Viviann: Håller tummarna för att det kommer går bra för dig imorgon!!!

Miss Decibel: Börja med att klocka ägglossningen, och sen börja med att äta folsyra det e det jag kommer på som e bra o veta. 

Anifree: Skönt att höra att ni mår bättre! 

Jag: Imorgon e det dag 4 efter inseminationen...otåligheten börjar komma krypandes. Jag har iaf inga pms känningar denna gång, än iaf. Så nu håller jag tummen. =)

PS Alexander Skarsgard har jag som donator Flört 
  • Carrella

anifree: förstår att det är skönt att det går mot bättre tider aldrig rolig att vara sjuk...

Och skönt att slippa punga ut med 10 tusen för varje försök nu klarar jag mig på ca 5 tusen men då är det inkl resa och hotell. Tar jag bilen ner fram o tillbaka så går det på ca 4 tusen. =) Journalsamtalet tycker jag bara e dyrt och faktiskt ganska onödigt speciellt då jag e blodgivare.  

• Carrella
    Vivann skrev 2011-11-09 12:20:45 följande:
    På väg hem från Köpenhamn nu. Tog ÄL-sprutan i måndagskväll så skulle ha ÄL imorse. Hade smärta i magen igår men vet inte om det var biverkning från sprutan el om ÄL var igår. Hoppas iallafall och håller tummarna allt vad jag kan. Nu är det bara denna jobbiga väntan...
    Jag håller alla tummar o tår att det tar sig för dig nu!! Ja väntan är det jobbigaste o jag e så otålig som person så de här 14 dagarna kunde lika gärna ha varit helt år! Glad

Miss Decibel: Nej men du har ju lika stor chans att bli gravid oavsett om du betalar 8-9 tusen eller om du betalar 5 tusen så varför betala mer? Jag säger som Miss Smilla sa en gång jag behöver inte ha myspys runtomkring mig när jag gör inseminationen behandlingen e ju den samma Flört Och nu sist så tog jag tåg o buss och sov över på hotell å flanerade runt omkring Helsingör och Helsingborgs gator och butiker med Miss Smilla helt avslappnat och harmoniskt. Och betalade ca 5000 kr för insemination, resa, mat och hotell så jag är jätte nöjd. Jag har 43 mil ner till Helsingborg och så är det längre till Köpenhamn och dyrare resa och hotell där. 
  • Carrella

Men sen är det ju självklart att vi alla är olika och prioriterar andra saker på den kliniken som vi går till har de endast anonyma donatorer så vill man ha en öppen donator ska man inte välja vår typ av klinik...Glad

• Carrella

och då tillkommer också journal samtalet men det e ju en gångs summa. 

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!