• Carrella

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Halloj alla goda o glada =) Önskar Nyfiken4 varmt välkommen till denna tråd! 

Sorry här kommer ett väldigt ego inlägg:

Idag är det en vecka sen jag var i väg...och jag måste säga att jag önskar att jag inte led av PMS besvär sen innan för de är verkligen lika med grav symtom Obestämd jag har ömmande bröst, men det brukar jag ha innan mens så inriktar mig på att mensen kommer och att det inte tog sig denna gång. Och jag känner mig så ogravid som man bara kan göra men det kanske är normalt, jag vet inte...Suck, vad jag vill att det ska vara torsdag om en vecka! Antingen så att mensen kommer eller så att jag får gravtesta för det här ovetandet gör mig galen!!  Nån som också haft/PMS hur sjutton märker man skillnad?? Jag nojar som vanligt, jag vet...Glad

• Carrella

Annaloo: jag har haft i stort sett molvärk sen dag nr 2 eller liknade efter inseminationen, och kan inte påminna mig om att jag har haft sån här molvärk innan...men som du sa kroppen kan verkligen hitta på va som helst när som helst. Tummen ner för all PMS!! Speciellt när man går o väntar på ett plus...Och du jag håller tummarna för att det inte kommer nå mf utan att det får stanna kvar, skönt med VUL så man kan kontrollera att allt ser ut som det ska. 

• Carrella

Miss smilla: tror du kan skicka över lite barnhormoner åt mig å? Flört 

Dag nr 8 efter inseminationen...6 ynka dagar kvar att vänta.
    Jag har förlikat mig med att det inte satt sig denna gång, och kollat upp tågtider och hotell i Helsingborg för nästa gång kommer jag åka tåg ner och tänkte sova över för att jag ska slippa all stress runt omkring. Nu ser jag nästan fram emot att få åka ska bli jätte mysigt att åka tåg och sen sova på hotell och få äta hotellfrukost!!  Men hoppet är det sista som lämnar oss och kommer förmodligen hoppas in i det sista att mensen uteblir Glad

Funderar också på det här med öppen donator, 18 år en ganska lång tid, tänk om donatorn ångrat att han valt att vara öppen donator och inte alls vill veta av att han e pappa åt kanske flera barn. Jag har valt anonym donator mest av egoistiska skäl faktiskt. Men har nu börjat fundera på om man kanske skulle ha en öppen donator iaf...
    Men kommer att välja anonym nästa gång med. Varför har ni valt öppen eller anonym donator? 

Jag ska göra en till insemination i november (om det nu inte skulle ha satt sig nu så att säga) sen ska jag ta paus till mars/april å spara upp lite pengar. 

• Carrella

Tack Miss smilla =) Jag kommer gärna förbi Helsingborg och gör staden med dig! 

Fröken Smilla skrev 2011-10-15 11:35:27 följande:
    Hmm kanske kanske är det ett svagt plus jag ser på testet...!
     Håller tummarna för att det visar starkare plus ikväll el imorgon!! =) 
  • Carrella

Hej! 

Miss smilla: en stor kram, förbaskade dumma mens!! Rynkar på näsan

Dagen fortsätter med att gå i besvikelsens tecken då min mens dök upp idag, på dag 24 Rynkar på näsan Hoppas på att kunna åka i november igen...men utgifterna lägger sig på hög, CSN räkning och så går min dammsugare naturligtvis sönder, inplanerad Ullareds resa...Det e inte gratis direkt med insemination, får räkna med ca 5000 kr nästa gång! 

Mmmbop: grattis till o ha klarat första halvan  förstår att det kan känns overkligt in emellanåt...Glad Va duktig du va som kunde avstå från allt innan! Jag har jätte svårt med att inte dricka kaffe...bytte dock efter inseminationen till koffeinfritt kaffe. 

Annaloo: Härligt att höra det inte hänt nå tråkigt!! Och hoppas att det går bra med VULét Glad

Till er andra "nya" varmt välkomna! Glad

• Carrella

Mmmbop: jag tror dig jag har precis slutat röka (varit istort sett rökfri sen augusti) och det var/är enkelt mot att sluta med kaffe hehe
    Ja jag önskar att sparkapitalet hade varit lite bättre men köpte ny bil i juni, nya däck till bilen i sept och sen inseminationen så det har gjort att sparkontot minskat radikalt...men vill gärna åka igen i november å sen om det inte tar sig då göra en paus o försöka igen till mars/april. 

Ska tillåta mig själv o va lite nere idag men ska blicka framåt igen imorgon. Trots att jag väntade mig att det inte skulle ha satt sig denna gång så blev jag  besviken när mensen väl kom iaf...

• Carrella
    Fröken Smilla skrev 2011-10-17 18:31:14 följande:
    Får se när nästa försök blir. Jag har ju turen att bo nära, men jag funderar på om jag ska satsa på dubbelinsem nästa gång. Och så kommer ju julen och allt. Men det känns dumt att sluta försöka.
    Jag funderar också på dubbel...dubbeldos simmare måste ju öka ens chanser, eller hur? =) 
  • Carrella

Sorry att jag inte skrivit på ett tag...iom att mensen kom, kom ju också besvikelsen vilken faktiskt blev tuffare än vad jag hade väntat mig samt att jag jobbat mer än vad jag brukar vilket också har varit skönt då det hjälpt en att skingra lite tankar. 

Jag gjorde min insemination ganska precis 24 timmar efter positivt äl test men anar att mitt ägg släpper ganska sent så kan hända att inseminationen gjordes för tidigt så de små simmarna inte orkade ta sig in i ägget. Så kommer att försöka insemineras lite senare denna gång kanske runt 30-36 timmar. Jag åt rosenrot på första gången och nu gång nr 2 kommer jag inte att äta nåt som sägs öka chansen att bli gravid utan kommer att förlita mig endast på min egen kropp. 

Hela förra resan blev så stressig och stirrig så nu  har jag bestämt mig för att åka tåg ner dagen innan jag ska göra inseminationen och sova över på hotell. Göra resan till 'skön' utflykt och bara ta hand om mig själv och ta det med ro. 

Men har också börjat tvivlat på mig själv och min egen kapacitet att kunna bli gravid för man följer ju nu de här serierna om par/singlar som har svårt att få barn. Och nu när första försöket misslyckades så funderar jag hur många försök kommer jag att få göra, kommer jag behöva göra ivf? Usch, risken finns ju faktiskt att jag inte kan få barn, vad gör jag då?   

Men än så länge försöker jag köra med positivt tänkande  så nu är det bara att invänta att mensen tar slut så man får börja äl testa igen för det bär iväg igen redan på nästa äl Glad.

• Carrella
    Azurblå skrev 2011-10-20 21:12:09 följande:
    Jag har läst lite om era inseminationer nu, och funderar...har en del novisfrågor

när ÄL-stickan slår om till positivt, då finns det alltså tid till att åka ner till Danmark? Hur lång tid har man på sig, på ett ungefär?

Ni som inseminerats, har ni åkt ner i förväg, när ni vet att äl ska inträffa, eller har ni inväntat stickan?

Carrebarre, jag såg att du tänkte åka ner i förväg nästa gång, och om det skulle bli aktuellt för mig med insem tror jag att jag  skulle vilja ha det så. Det verkar stressigt att åka iväg sådär kvickt, och jag inbillar mig att man ska vara så lugn och harmonisk som möjligt för att optimera chanserna?

Sen är det det där med val av klinik. Skiljer det mycket i kostnad mellan dem?
    Det blev stressigt för jag bilade ner och har 43 mil till Helsingborg enkel väg, och just denna dag när vi åkte så va väder gudarna emot oss och det spöregnade och stormade som sjutton så bilresan var inte alls behaglig. Hade planerat att gå o strosa lite både i Helsingör och Helsingborg men som sagt vädret va inte det trevligaste så vi åkte verkligen tur och retur  och då min syrra körde hem och hon kör som en galning (:P) så satt jag på helspänn...därför jag tänker ta tåget ner och ta in på hotell, njuta av resan istället för att fara o flänga =P Men jag vet inte om det påverkar chanserna till att bli befruktad eller inte utan gör det mer för min egen skull för det tog flera dagar innan jag hade återhämtat mig efter den resan. 
    Klöset skrev 2011-10-20 22:43:25 följande:
    Halloj!

Jag tänker åka till Helsingör efter jul och nyår någon gång. 

Jag har 20-25 kg övervikt.... Är det helt kört tror ni?

Jag har börjat ta tag i det hela och det går åt rätt håll, men jag är ändå nyfiken på hur det ser ut om man är överviktig och går och vill bli inseminerad?  Någon som är liknande sits, eller kanske till och med provat och lyckats som överviktig?
    Jag är överviktig, men de på klinikerna har sagt så länge du inte har ett BMI över 40 så ska det inte vara något problem. Och det står på vissa sajter att om man är överviktig så ökar det chansen för graviditets diabetes och ryggmärgsbråck hos bebisen, men vad jag förstod, så var det ofta den dåliga kosten som många överviktiga har som var det största problemet. Men sen har du ett annat problem och det är om du redan har en övervikt och går upp mer i vikt under graviditeten så kan ju kroppen få svårare att bära upp barnen, förslitningsskador mm, samt att om något går fel vid förlossningen och du behöver göra ett akut kejsarsnitt och behöver sövas så är det ju inget nytt att narkosen kan vara farlig för de som är överviktiga.

Men om du äter "rätt" och tar en 30 min promenad varje dag och kanske en längre promenad 2 ggr i veckan så ska det inte vara några risker för barnet. Men för ens egen hälsa så rekommenderas det att man inte ska ha ett högre BMI än 30 när man blir gravid. Jag vet inte om det stämmer men det är iaf så som jag har uppfattat det när jag googlat runt för att få info.  Lycka till!! 

• Carrella
    sthlmsliv skrev 2011-10-20 21:09:56 följande:
    Hej Carrebarre, Vad tråkigt att det inte blev ngt denna gång. Hur många gånger har du försökt? Jag följer också alla serier vilket ger mig lite ångest, då det inte har funkat riktigt för ngn av singeltjejerna. Det gör ju att man blir orolig. Men jag tänker som du positivt och hoppas att det skall påverka åt rätt håll. Bara för att jag blev gravid oplanerat i sommras på ett litet ligg så är det inga garantier...
    Lycka till nästa gång
    / E
    Jag har "bara" försökt en gång och gång nr 2 blir på nästa äl Glad Ja de där serierna är både på gott och ont men det behöver ju faktiskt inte vara så att man inte kan. Och sen är jag ju snart 34 år och för varje år minskar chanserna att bli gravid så nu e det bara att köra hårt!! Tungan ute Kommer dock ta en paus över (minst) december och januari då december månad e rätt dyr med 2 syskonbarn som fyller år och sen alla julklappar mm.

Men hoppas ju så klart på att det tar sig försök nr 2 men det finns aldrig några garantier och man måste försöka att ha ett öppet sinne för alla utvägar. Lättare sagt än gjort. För när du väl har blivit gravid så finns risken för missfall och utomkvedshavandeskap och risken för att man inte får ett friskt barn. Så det är en tid med en massa oro man har framför sig. Men förhoppningsvis så går allt vägen!! Glad
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!