Inlägg från: längtanärstor01 |Visa alla inlägg
  • längtanärstor01

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Annesh skrev 2014-08-02 12:46:10 följande:

Då har jag oxå fått mensen, en dag tidigare....känns ganska motiverande att ta grav test imorgon - men får väl ändå göra det för kliniken önskar det!

Tråkigt.... Nu får någon gärna bryta trenden och sprida lite grav baciller...

Känner med dig!! Vi alla har varandra här och det tycker jag känns mycket skönt, med er som går igenom samma sak och kan förstå till 100%. Kram. {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    EttLitetSteg skrev 2014-08-02 15:26:21 följande:

Hoppas det är okej att jag hoppar in här. Jag inväntar mens för att sen börja. Jag kommer ha en öppen, privat donation. Jag har träffat donatorn och det känns verkligen rätt. Har beställt hem en massa ägglossningstest så nu hoppas jag att det går för sig också :) 

Såklart det är. Välkommen! {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    önskan2014 skrev 2014-08-03 13:09:38 följande:

Va tråkigt! Känner med er längta­närsto­r01 och Annesh! Stor styrkekram till er!

Nu har in min besvikelse lagt sig lite så nu riktar jag in mig på ett nytt försök :)

Håller tummarna för att plus för dig Ciconi­idae!

Välkommen EttLitetSteg!

Tack så mycket, det värmer. Min besvikelse har lagt sig mer eller mindre nu men längtan blir bara större och större. Håller tummarna för dig och ditt nya försök! {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    önskan2014 skrev 2014-08-05 14:26:41 följande:

Tack snälla!

Förstår det. Har du kör med samma sperma donator eller har du bytt? Vilken klinik går du till?

Har läst om att man kan spola äggledarna och att visa personer har blivit gravid direkt efter det (dock finns det inte något vetenskapligt stöd för att spolning av äggledarna ger ökad chans för graviditet). Är det något du funderat på?
    Kram

Har haft två olika donatorer, nu byter jag till min tredje och förhoppningsvis sista.
    Jag gör inseminering "hemma", alltså privat.

Spolning av äggledarna är inget jag funderat på, jag tänker att det har bara inte vart rätt innan helt enkelt. Nu blir det ca 3 insemineringar vid denna fertila tid/ägglossning så hoppas jag det kommer ge resultat.

Kram.{#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    önskan2014 skrev 2014-08-05 21:47:38 följande:

Tänkte skicka ett meddelande till dig men det gick inte. Tänkte fråga dig lite om privat inseminering...
    Jag skickar ett hej till dig via meddelande och ser om det funkar.
  • längtanärstor01
    Saturnus skrev 2014-08-05 23:38:53 följande:
    Köper du fryst sperma eller har du privata donatorer som hjälper dig? Låter skönt att slippa resa.
    Privat donator!
  • längtanärstor01
    Ciconiidae skrev 2014-08-06 07:24:46 följande:

Jag har testat negativt två dagar i rad, idag är bim -3. Det verkar bli en tur i Augusti också, hoppas mensen kommer i tid så äl infaller under semestern. :)

Håller tummarna att det är för tidigt! Kram.
  • längtanärstor01
    Mia therese skrev 2014-08-05 15:07:09 följande:

Jag spolade mina äggledare. Hjälpte dock inte mig o det gjorde skit ont. Men har läst flera inlägg om där det hjälpte.

Jag har tagit en paus från allt och knappt tänkt på insemination på flera veckor. Har varit ganska skönt.

Träffade en fantastisk kille i USA. Tyvärr har han verken intresse av att flytta till Sverige eller att skaffa barn :(

Skickar en kram och hoppas din min och allas efterlängtade plus kommer snart!
  • längtanärstor01
    Ciconiidae skrev 2014-08-08 16:56:56 följande:

Jag ska resa iväg så jag kommer vara frånvarande ett tag. Toknegativt imorse, så inget denna månad. BIM -4 och - 3 hade iaf ett streck, undra om jag hade hcg i kroppen ett tag då iaf? Lycka till allihop så länge, när jag är tillbaka är det dags för inseminering igen. :)

Njuuut av sensommaren, för nästa kommer vi vara helt utmattade för att en liten håller oss vaken, antingen intill oss eller med karatesparkar i magen. ;)

Ha en skön resa. Ja nästa sommar blir det babyboom här i tråden, kanske kan vi då styra upp en träff med allihopa.

Hade vart kul. Kram!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!