• Fröken Smilla

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Carrella skrev 2012-01-08 11:26:05 följande:
    Till Gyn grönlund är det lätt att hitta =) Fast fick en jätte fin karta av Miss Smilla som jag kunde följa =) 

hahaha du hade nog ren TUR att du hittade
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Fröken Smilla
    jenniekk skrev 2012-01-09 17:32:20 följande:
    Hej tjejer!

Ringde Gyn Grönlund idag kl. 8.10 när vi va framme i Hbg. Fick en tid kl. 9.15! Det va inte dåligt!

Ägget hade inte släppt än utan såg ut som det precis va på väg sa Lars.

Enligt ÄL test så sa Lars detsamma till mig som till dig Carrebarre att ett sent positivt ÄL test räknas som positivt morgonen efter. För mig va det inte försent iaf!

Nu är det bara att hålla tummarna att de 25milj. simmarna hittar rätt!
    Härligt!! Håller alla tummar o tår
    Mika1980 skrev 2012-01-09 17:39:29 följande:
    Hej, jag antar att man måste skicka in provsvar osv till Grönlund som till andra kliniker?
    Nä, det behövs inte, såvida man inte har dokumenterade fertilitetsproblem.
  • Fröken Smilla
    Hbg33 skrev 2012-01-09 18:21:42 följande:
    Jo, till mig sa Grönlund att man måste visa provsvar på HIV, Hepatit o Klamydia tror jag det va!
    Men jag går där, och har gått där sen i höstas, och har inte behövt uppvisa några provsvar.
  • Fröken Smilla
    She01 skrev 2012-01-12 05:26:02 följande:

Är ny i denna djungel. 27 bor i Örebro barnlängtan till tusen. Vart i Örebro vänder jag mig för att få hjälp är enam, eller ska jag vända mig till Danmark direkt? jag är urdålig på danska...

All hjälp mottages tacksamt!

Välkommen!! Carrebarre är också örebroare, hör med henne
  • Fröken Smilla
    sunsed1 skrev 2012-01-14 00:01:55 följande:
    Hej alla här.

Idag har jag äntligen varit och inseminerat mig på Storkkliniken i DK. Jag har provat på den naturliga vägen sedan min dottern blev 1 år - och det var 7 år sedan.

Men nu gick allt så smidigt och lugnt till, nu kniper det i magen av spänning så nu är det bara att korsa fingrarna och vänta och se. Om 16 dagar vill de jag ska göra en grav.test och skicka resultatet. Själv tycker jag det är rätt så tidigt, men eftersom jag fick testet med mig när jag gick därifrån kan jag likväl göra det redan då.

Så nu håller vi tummarna här!
    LYCKA TILL

Jag tar det lite lugnare med inläggen i tråden, eftersom jag nu fortsätter dejta killen Han vet ännu inte om mina insemineringsförsök, blir ju mäkta intressant att se hans reaktion Dock är han väl medveten om att jag vill ha barn och han har själv sagt att jag har mycket "mamma" i mig. Jag har ju ändå haft som mål att träffa den där mannen som man kan bilda familj och hoppas jag träffat honom nu. Tala om att saker händer när man minst anar det. Det har redan varit mycket ödet mellan oss (vi hade kontakt för 6 år sedan också) och det var kanske ödet som menade att det inte var rätt tid att få barn?? Det återstår att se

Jag läser dock allt som skrivs i tråden, vill ju höra hur det går för er också!
  • Fröken Smilla
    Hbg33 skrev 2012-01-15 09:32:42 följande:
    Åh va härligt att du hittat kärleken, håll oss uppdaterade om hur det går bara
    Jag vet inte om jag hittat kärleken än, men jag har kommit en bit på vägen Hoppas och tror det kommer utvecklas till något riktigt bra, men det går ju inte från en dag till en annan. Vi är dock väldigt lika på många plan så det ser lovande ut Han har dessutom lyckats genomgå en av mina känslostormar utan att rubbas och det om något är väldigt positivt hahaha!

Ja tänka sig, detta var inte riktigt vad jag trodde skulle hända

Telgbo - nu väntar jag ju tills jag vet hur det går med killen, men jag har genomgått tre misslyckade försök, varav en dubbelinsemination.
    Jag tror inte du behöver fastställa faderskapet hos familjerätten, utan det kommer stå som fader okänd. För han är ju okänd för dig. Och i det läget är det jätteviktigt att du har ett intyg från kliniken, så att du inte blir ifrågasatt.
  • Fröken Smilla
    Emm28 skrev 2012-01-15 12:39:01 följande:
    Miss Smilla: Får jag fråga dig om en vägbeskrivning till gyn Gronlund, oxå ?? Solig  Vore supergulligt!! Har lite svårt för danskan...Skäms Ska förmodligen dit i slutet av februari för ett första försök, spännande värre!! Tack för tipset om kliniken oxå! Verkar som ett bra ställe, snabba svar och vänligt bemötande oxå!  
    Inboxa mig din mailadress så mailar jag den. Har en kartbild
  • Fröken Smilla
    Emm28 skrev 2012-01-15 16:06:24 följande:
    Tusentack , Miss Smilla =)

Har mailat dig!  
    Skickat Hojta till om du undrar nåt.

Det går framåt med killen så jag hoppas jag snart får ändra titeln i bloggen. Men det känns skönt att ha inseminationerna att falla tillbaka på om det inte går väl med honom. Jag kommer iaf fortsätta hålla koll här i tråden, och hänga med er tjejer
  • Fröken Smilla

Min läkare ringde äntligen om TSH-värdena. De hade sänkts något från 4.4 till 4.1, som fortfarande är aningen högt men nära gränsvärdet. Hon hade varit så gullig och ringt till chefsläkaren på gynmottagningen på sjukhuset för att höra sig för, och han hade sagt att det inte behövdes medicineras, men om jag har fortsatta problem med att bli gravid så ska jag få komma till dem. Det är ju verkligen jätteskönt att höra

Men just nu fokuserar jag på killen. Han har dock sagt att om det inte blir nåt mellan oss så vill han gärna "följa" min graviditet. Kul att han känner så, men för tusan, kämpa hellre för oss ditt nöt

• Fröken Smilla
    sthlmsliv skrev 2012-01-20 21:43:59 följande:
    Vad kul Miss Smilla, det är så roligt när det funkar:)  Verkar vara en keeper som är så engagerad! För mig går det lite sakta med karln som jag har på lut men hoppas på det bästa. Det kanske bara är sunt. Har gett det hela till april-maj sen får det bli storken. Har bytt namn pga hackern, men det syns nog i inkorgen vem man är på gamla mail:)

Trevlig helg !
    Jag tror jag vet vem du är, även om namn i gamla mail tydligen inte ändras (jag har också bytt namn men till nåt ganska likt)

Ja det är väl ungefär samma här. Det går förvisso inte jättelångsamt, men vi har en del hinder i vägen. Ikväll låg vi hemma på soffan och pratade i timmar, men jag kan inte skaka av mig den märkliga känslan jag har. Tror hela tiden att något är fel.

Ger det också till april-maj, då har jag dessutom hunnit flytta
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!