-
Näe inga problem, men har inte mailat senaste veckorna iaf. Vilken adress använder du?nangijala01 skrev 2011-12-08 22:25:04 följande:Miss Smilla: och ni andra som har kontakt med kliniken grönlund: När jag ska maila dem så får jag bara felmeddelande hela tiden. Vad beror det på?? Har ni haft problem?? Vill ju ha kontakt med dem nu så man kan bestämma lite. :)
-
Låter konstigt... Vet tyvärr inte varför, och ska själv inte maila dit nu på ett tag.
-
Idag har jag testat den svenska sjukvårdens inställning mot singelinseminationer Blev bra bemött av gynmottagningen på sjukhuset här. Läkaren lyssnade på mig, med medkänsla, och gjorde nog mer av undersökningen än vad han behövt. Han kollade extra på livmoder och äggstockar, även med VUL. Allt såg godkänt ut. Sen frågade jag om blodprov på tex sköldkörteln, och då hänvisade han mig till husläkaren. Så jag ringde vårdcentralen och spelade ut dem mot varandra och sa att gyn sagt att jag skulle till dem för att testa Så jag fick en tid på måndag! Nu ska jag bara övertala läkaren där, men det borde inte vara nåt större problem, vill ju bara ta ett blodprov
-
Miss Decibel - jag har inte märkt något obehag alls vid inseminering. Det känns faktiskt inte alls. Det enda som kan kännas lite är instrumentet som används för att... hmm... öppna upp så att säga
-
Jag är rädd för att jag inte ens vet vad konisering är...
Cellprov gör mer ont tycker jag! Har också gjort otaliga då jag ingick i slutstudien för hpv-vaccinet. Jag tog cellprov förra året som var normalt, men ibland oroar jag mig för det, trots att jag har vaccinet.
-
håller tummarna för er tjejer!!
Jag hade tänkt gå på en ganska hård diet i början av nya året, men har nog ångrat mig då det kan störa ägglossningen vad jag förstår... Så jag kommer försöka äta bättre istället, men så säger jag alltid... Hade ju tänkt åka till dk i januari igen. Jaja vi får se helt enkelt. Det är rätt skönt med paus kan jag tycka... Mensen dök upp som den klocka den är, ca 2 veckor och 5 timmar efter ägglossning Gick tillbaka till en ganska normallång cykel också, den har varit lite lång innan.
Nu är det snart 2012 tjejer, då vill jag se en massa plus!!!
-
...och jag sitter med en skål choklad nu Men jag skulle ändå inte börja förrän 9 januari, julen nallar jag inte på hihi!
-
Jag hade rätt långa cykler innan (kan det bero på att jag åt tillskott som rosenrot och bdg?) innan så jag trodde jag skulle hoppa över en ägglossning och åka i början av januari, men denna gången kom äl 5-6 dagar tidigare än beräknat, och då blir det knepigt att åka vid nästa äl som förmodligen sker i mellandagarna eller till helgen. Så det blir nån gång i mitten av januari/slutet av som tidigast. Det är faktiskt väldigt skönt med paus... Har ju tre misslyckade försök i ryggen och det är psykiskt och fysiskt jobbigt.Sunliight skrev 2011-12-17 16:16:46 följande:Haha juletider får man synda faktiskt! Ska väl erkänna att jag sitter här med choklad jag med, haha!
När ska du göra nästa försök? -
Kliniken har inte öppet, och jag är inte så sugen att leta tecken och åka fram o tillbaka till dk över nyårshelgen. Nej det blir bra det här, fast jag börjar såklart noja när du skriver som du gör... Fick panik nog över det förra gången. Men jag tror förvisso på bättre ägg om man slappnat av innan och inte stressat.Sunliight skrev 2011-12-17 16:30:57 följande:Okejokej! Nu har jag ju bara inne på första försöket, men kan tänka mig att det känns jobbigt med 3 misslyckade försök.. Jag tycker dock du ska vid nästa äl tänk om det är ett "guld" ägg som släpper? Det kan du ju inte missa!
-
Alltså, jag har varken ramlat eller gett upp, men jag har tillåtit mig själv en paus, vilket är bra både för kropp och knopp. Det var jobbigt dagarna efter jag slutade räkna, men sen har jag bara tagit det lugnt och kunnat fokusera på nåt annat. Jag har sagt från första början att jag skulle ta en paus, innan var det november och december, men jag provade en gång till så egentligen borde det bli december och januari. Sen är det ju lite knepigare med ekonomin över jul (helst när man har 7 syskonbarn). Det är inte gratis att insemineras tyvärr...Sunliight skrev 2011-12-17 16:44:45 följande:Har dom inte? Hm.. Vilken klinik har du?
Men om du kör med äl-tester så behöver du ju inte leta massa symptomer? Var inte mening att få dig att börja noja men har ju följt dig ett tag här, och jag vet ju hur gärna du vill ha barn! Ibland behöver man mycket pepp och en stor spark i baken för att orka resa sig upp igen efter att ha ramlat! Jag vet att jag kommer bli SÅ ledsen och nere när mensen kommer!
Har blivit gravid två gånger förr. En gång när jag var 15 år, men eftersom jag var så ung så gjorde jag abort. Då blev jag gravid när jag åt p-piller. Sedan förra året blev jag gravid med min dåvarande pojkvän, oplanerat. Hade precis slutat med p-piller (skulle byta preventilmedel) men hann inte få tillbaka mensen innan jag blev gravid. Dock slutade det i mf i v. 18
Så jag får ju förväntningar om att det ska gå fort denna gång, och det gör mig irriterad för det kanske inte alls gör det!
Beklagar missfallet