• Fröken Smilla

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Heffaklumpen skrev 2011-12-17 17:23:56 följande:
    Jag har en fråga som ni här kanske kan hjälpa mig med?

Min bästa vän är singel och har barnlängtan (som hon haft lääänge), hon har bestämt sig för att åka till Storkkliniken i Danmark.
    Hur kan man stötta en nära vän på bästa sätt med detta beslut? och hur stöttar jag henne genom resans gång?

Jag tror själv på att detta är det bästa sättet för henne att bli mamma.
    Mina vänner har varit helt fantastiska. De glädjs och håller tummarna, och så är de förstående när jag mått skit pga att det inte fungerat. Jag behöver knappt säga något utan de ser på hur mig hur jag mår.

Tror det är det vinnande konceptet tjata inte om hur var när, utan acceptera hennes val. Låt henne veta att du finns där när det behövs och prata om det hon vill prata om, för man är ganska ensam i sina tankar.

Du verkar redan uppfylla detta
    lillaarta.blogspot.com - om en singels barnönskan
  • Fröken Smilla

Får jag fråga er som har privat donator om hur ni tänkt angående att donatorn kan komma och kräva vårdnad sen?

Jag funderade på (och hade kontakt med - kanske samma donator som nån av er?) en privat donator, men ångrade mig när jag läste på om hur tuff familjerätten kan vara, precis som försäkringskassan. Det finns ju en hel del plus med privat donator, men tycker personligen att minusen är lite för jobbiga.

• Fröken Smilla

Det låter som jag har haft kontakt med samma man som du Sunliight (och som verkar bra!)

Anledningen till att jag tog DK istället var att man aldrig kan vara 100% säker på att han inte kommer att begära vårdnad. Han kan lova guld och gröna skogar, men man kan aldrig vara riktigt säker. Likadant med sjukdomar och sådant. Det är inte speciellt svårt att förfalska ett läkarintyg. Det finns säkert män som är helt ärliga, likaså med att anledningen att de gör det endast är för att uppfylla kvinnors önskan, och jag hoppas verkligen att din donator är en sådan man men jag kan inte hjälpa att undra varför de gör det, speciellt om de inte vill ha reseersättning ens. Jag vet att min donator till viss del gjorde det för pengarnas skull, och det känns inte konstigt, jag är ju ute efter hans säd inget annat Dessutom är jag garanterad att hans sjukdomshistoria är kollad, och att han aldrig kan få vårdnaden om mitt barn.

Jag kanske låter kritisk, men jag tycker det är väldigt intressant att höra andras synsätt och åsikter och därför blandar jag in mina också hehe

Plussen med privat donator tycker jag är att man vet vem det är, man får fräsch säd som håller längre och man är inte bunden till vissa öppettider. Dessa plus väger dock inte tyngre än det jag tycker är minus, därav mitt dk-val.

• Fröken Smilla

Absolut, och jag respekterar ditt val, även om jag inte gjort samma

Jadu, väntan är nåt man får leva med i denna bebisverkstad... Jag har blivit bättre men det är ändå jobbigt!

• Fröken Smilla

Åh kära Vivann, jag är jätteledsen för din skull!

Vilket försök är du på nu?

Månblomma: låter spännande! Frågar som Vivann - när ska du testa?? Är du över BIM?

• Fröken Smilla

Själv var jag på vårdcentralen idag. De tog blodprov för att kolla sköldkörteln, men ville inte ta test för prolaktin för hon tyckte jag var för frisk... Lite irriterande men jag greppar efter halmstrån och blir glad nog att hon kollar sköldkörteln.

Får väl testsvar i början av januari, de kommer avgöra lite om det blir Danmark i januari igen.

• Fröken Smilla

Anifree!! Va härligt att höra från dig igen här Och så otroligt härligt att höra att allt står rätt till!!

Hoppas sonen och du mår bättre snart Kram på er!

• Fröken Smilla

Hmm en killkompis har precis erbjudit sin "hjälp"...

Det är så enkelt, så lockande, som en kebab när man är skithungrig. Jag vet att jag inte kommer ta hans erbjudande, men det kanske kommer en tid då man är så hungrig att man inte tänker på annat än just mat... Tänk så enkelt. Simmare som lever i 72 timmar, inga Danmarksresor. Livet är dock inte så enkelt. Jag tänker bara när jag kommit till den punkten då det kanske gäller IVF. Går jag hellre igenom det än låter en vän hjälpa mig?

Grubbel grubbel grubbel. Varför kom han och sa så?

Det är ju så enkelt...

Nu ska jag sova bort grubblandet Tänka positivt inför min nästa DK-resa istället!

• Fröken Smilla
    anifree skrev 2011-12-20 11:28:56 följande:
    Tack Miss Decibel och MånblommaFlört Detta lät som ett huvudbry i allra högsta grad, förstår dig SmillaGlad. Lockande LockandeObestämd
    Ja det är lockande! Men samtidigt undrar man ju om framtida problem. Är hans intentioner verkligen bara att hjälpa mig? Eller kommer han att kräva vårdnad senare?

Jag vill väldigt gärna att det lyckas i DK nästa gång istället. Så jag slipper detta huvudbry.
  • Fröken Smilla

GRATTIS VIVANN!! Så underbart!

Kontrastspolning alltså (gör inte det massa ont?)... Men är de så lätta att få till som singel egentligen? Jag vet inte ens vart jag skulle kunna vända mig för det.

Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!