Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!
Gott nytt år mina kära singeltjejer!!!
Hoppas 2012 ger oss många plus och bebisar
Gott nytt år mina kära singeltjejer!!!
Hoppas 2012 ger oss många plus och bebisar
Hur går det för er alla!!
2012 är ett år jag ser fram emot har ju träffat på en man från mitt förflutna och jag hoppas på det bästa där. Blir ju lite problematiskt med barnverkstaden bara...
Hbg33: grattis!! :)
Välkommen Mika1980!!
Har du positivt äl-test så borde ju allt vara i sin ordning känns det som. Jag har mellan 18-22 mm äggblåsor vid äl. Det är lite synd att Stork inte gör VUL innan insemination, då vet man ju lite mer.
Här går det rätt långsamt. Jag ska ta nytt blodprov på måndag, och så är det det där med killen också. Tänker inte insemineras innan jag vet hur det går där... Det är väldigt spännande, hade ju nästan svurit av mig det där med killar
Det är ju olika för varje kvinna när ägg släpper. Ett tips jag har fått är att om det är positivt på kvällen så åk dagen efter. Är det positivt på morgonen så åk samma dag. Det kan innebära att man är tvungen att gå upp kl. 4 eller 5 på morgonen för att testa om det är positivt.
Ägget ska släppa inom 48 h från att det är positivt. Frysta spermier lever i 12 timmar högst.
Jag brukar läsa här men inte skriva ifall någon undrar vem jag är. Jag är med i Femmis och hänger där mest. Men alla informationskällor är bra att ha så därför är jag här också.
Hej Smilla!
Hoppades på att du skulle kika in ikväll! Du brukar ha svar!
Va dumt av mig att testa ikväll. Står ju i Clearblues info att man ska testa en gång om dagen, samma tidpunkt varje dag. Brukar alltid få uttslag på fm ca. 10-11 så kanske har jag fått pos på kvällen innan med utan att veta om det...
Vad tror du om det Carrebarre skriver? Att man inte ska räkna efter ÄL stegring på kvällen utan nästföljande morgon... Har Lars sagt något till dig om detta? I Grönlunds info står det ju att man ska testa på morgonen...
hehe jag testar 3-4 gånger om dagen i inseminationstider
Just ja, du har en bit JennieK... Så du får känna efter lite. Får du några speciella känslor/smärtor när ägget släpper?