Inlägg från: längtanärstor01 |Visa alla inlägg
  • längtanärstor01

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

sillencillasill skrev 2015-01-05 07:51:38 följande:

Nu vet jag varken ut eller in. Två negativa gravtest men borde fått mens 31/12 men ännu ingen mens... Brukar ha 26 dagar i min cykel. Mensen kommer säkert:(

Jag fick inte mitt starka plus förens 5-6 dagar efter BIM-dagen! Du kanske är låghormonare som jag. Håller tummarna!
  • längtanärstor01
    Längtanefterettbarn skrev 2015-01-08 20:28:17 följande:

Men när kom plusset? Alltså innan det var starkt. Hade du några symtom? smile1.gif stort grattis!

Det mycket svaga kom 4 dagar efter BIM dagen. Jag hade inga speciella symptom! Tack så mycket!
  • längtanärstor01
    grodansmamma skrev 2015-02-25 10:41:47 följande:

OMG! Jag är gravid!

Nu var det verkligen din tur, stort GRATTIS och all lycka till!
    Är verkligen glad för din skull, bra kämpat! .-)

• längtanärstor01
    grodansmamma skrev 2015-02-25 12:34:08 följande:
    Tack snälla! :) ja 6:e försöket gillt blev det! Hoppas det lilla fröet stannar där inne och att allt går bra nu bara :) är Visst i vecka 5 :)
    Ja och 5:e blev det för mig, gäller att inte tappa hoppet. Jag tror det kommer gå bra -man får tänka att det gör de. Tiden kommer gå fort. När jag var i 5:e veckan tänkte jag att tiden skulle gå super långsamt men det har gått fort, nu sitter jag här och är i vecka 23! Galet men fantastiskt! Stort grattis igen och all lycka till dig (er)!
  • längtanärstor01
    Nummer3sommaren2012 skrev 2015-02-27 15:09:15 följande:

Verkar som det tog sig vid första försöket...Testade positivt i morse ...Är tydligen väldigt fertil av mig smile1.gif  

Men åh vad roligt och skönt att slippa en sådan stor process med en massa försök. Stort grattis och all lycka till!
  • längtanärstor01
    Masquerade skrev 2015-03-04 22:02:51 följande:

Hej allihopa! Åker till Vitanovakliniken på söndag för första försöket och tänkte bara höra lite allmänt om hur många försök som har behövts för er som har lyckats. Ni får gärna bidra med ålder oxå om ni vill. Försöker peppa mig med att det kan gå vid första försöket, men är 36 och förstår att oddsen inte är till min fördel...

På 5:e försöket blev jag gravid, 26 år!
  • längtanärstor01
    Annesh skrev 2015-03-10 16:02:25 följande:

Hej

39 år, 40 senare detta år

Sellmers klinik.

2 försök gravid, tyvärr MA v10

Nu på 5 försöket (3dje efter missfallet) har jag fått ett plus igen. Inga hormon behandlingar.

Håller tummarna för bättre tur denna gång!

Håller alla tummar för dig! <3
  • längtanärstor01
    Trisse76 skrev 2015-03-15 16:40:37 följande:

Imorgon bär det av för ett femte försök. Denna gång med lite hjälp av hormoner. Nu får det vara min tur Glad.

Håller alla tummar för dig! Oskyldig
  • längtanärstor01
    hope77 skrev 2015-03-18 12:54:36 följande:

Var hos gyn och kollade med Ul idag, imorgon eftermiddag är det dags. Så spännande...

Stort lycka till!
  • längtanärstor01
    Masquerade skrev 2015-03-22 20:52:18 följande:

Hej igen alla! Plussade i morse efter två veckors ångestfylld väntan. Hoppas verkligen att det nu går lika bra för er andra! :)
    Nu väntar nästa mål och ångesten inför den: tre-månaders-milstolpen. 

Everyone's a critic!
    Stort GRATTIS!!
  • längtanärstor01
    hope77 skrev 2015-05-31 09:27:32 följande:

Ahh grattis ciconiidae!

Jag har inte skrivit här för att jag vågar fortfarande inte tror på det, men gravtestet jag gjorde i torsdag var faktiskt otroligt nog Positiv!

Skulle vilja testa varje dag bara för att se att det verkligen är sant, är rädd att vakna imorgon och allt var bara en dröm. Känns om jag ljuger när jag säger att jag är gravid...

Så det riktiga glädjekänslan har inte infunnit sig, men det kommer säkert snart. Ska till mvc om du veckor och har även bokat Ul hos gyn om tre veckor.

Lycka till alla ni andra!

Stort GRATTIS till dig och all lycka till! {#emotions_dlg.flower} Glad
    Idag har jag och min lilla mage 30 dagar kvar till BF, så när som kan detta lilla liv komma till världen nu. Spännande! Vill med det sprida hopp och skicka med er att ge inte upp, fortsätt kämpa. Jag hejar på er och håller på er alla. Kram!
  • längtanärstor01
    Monet skrev 2015-06-19 16:54:50 följande:

Hej!

Beslutet är taget och resan blir av, på måndag ringer jag och bokar tid för mina prover och sen kör vi! Är förstås superglad, har berättat för mamma och bästa vännen at jag bestämt mig att jag äntligen ska försöka. Jag är 25, hoppas verkligen att fertiliteten är som den ska, nervöst!

Jag hade tänkt välja storkklinik förresten.

Skulle vara underbart at få kontakt med andra som gör samma resa :)

Vad roligt -en spännande resa väntar. Stort lycka till. Själv går jag i väntans tider, har bf 1 juli så det är spännande. Mitt första barn och är 27 år. Hör gärna av dig om du vill prata/dela tankar!
  • längtanärstor01
    Monet skrev 2015-06-19 16:54:50 följande:

Hej!

Beslutet är taget och resan blir av, på måndag ringer jag och bokar tid för mina prover och sen kör vi! Är förstås superglad, har berättat för mamma och bästa vännen at jag bestämt mig att jag äntligen ska försöka. Jag är 25, hoppas verkligen att fertiliteten är som den ska, nervöst!

Jag hade tänkt välja storkklinik förresten.

Skulle vara underbart at få kontakt med andra som gör samma resa :)

Vad roligt -en spännande resa väntar. Stort lycka till. Själv går jag i väntans tider, har bf 1 juli så det är spännande. Mitt första barn och är 27 år. Hör gärna av dig om du vill prata/dela tankar!
  • längtanärstor01

Tänker på er alla och håller mina tummar för er -vill också meddela att den 30/6 kom mitt älskade lilla liv äntligen till världen. Vi mår bra och detta är det absolut bästa val jag gjort hittills i mitt liv -att bli mamma. En kärlek större än något annat. Kram från mig och mitt lilla liv! <3

• längtanärstor01
    Trisse76 skrev 2015-09-03 21:24:44 följande:

Har nyligen gjort min sjätte och sista insemination i Köpenhamn. Funkar det inte denna gången så har jag bestämt mig för att låta det vara. Tufft och sorgligt om det blir så men ändå det bästa för mig. Håll alla tummar nu!!

Håller alla mina tummar för dig -att få uppleva detta lilla mirakel önskar jag alla. Min son är det bästa som hänt mig och han blev till på ett 5:e försök -nu idag är han snart 3 månader. Kram!
  • längtanärstor01
    Annesh skrev 2015-09-04 11:56:35 följande:

Hej trisse76.

Håller alla tummar! Det är bara du själv som kan avgöra vad som känns bäst för dig!

Jag blev gravid på 5e försöket o är nu i vecka 32. Men det var en tuff väg hit :)

Håller tummarna o önskar dig allt gott!

Spännande och kul för dig -hur går det? Hoppas allt går bra. Glad
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!