Inlägg från: längtanärstor01 |Visa alla inlägg
  • längtanärstor01

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

Maralina skrev 2014-11-06 23:49:24 följande:

Hej!

Jag var aktiv här för ett tag sen men jag tog en paus när jag träffade en kille och ville skaffa barn med honom så småningom istället. Det höll inte och jag har återupptagit planerna på att skaffa barn själv. Ett tag tänkte jag vänta tills det blir lagligt i Sverige men jag vill inte vänta längre, jag fyller 35 i januari och känner att tiden rinner iväg.

Nu ska jag läsa ifatt lite i tråden och se hur det har gått för er. :)

/Lina

Tråkigt att det inte höll mellan er! Håller tummarna och önskar dig lycka till i resan mot din lilla bebis. Kram. {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    Trisse76 skrev 2014-11-07 20:43:43 följande:

Hej,
    Jag gjorde min andra insemination förra fredagen på Storken. Sitter hoppas att alla saker som jag känner inte är inbillning. Försöker vara rationell inte hoppas för mycket men samtidigt så vill jag sååå gärna att det ska vara någon som växer i magen. Kul att vara här och läsa om er andra som är på samma äventyr Glad.

Håller alla tummar för dig! {#emotions_dlg.flower}
  • längtanärstor01
    tessa4416 skrev 2014-11-13 16:02:43 följande:

Till längtan är så stor:

Kram tillbaka! Lycka till med din bebis!

Tack så jätte mycket!! ) Kram!
  • längtanärstor01
    Trisse76 skrev 2014-11-16 09:08:45 följande:

Äsch, fick mens igår. Ingen bebislycka denna månaden. Men det blir ett nytt försök vid nästa ÄL. Jag ger inte upp Glad. Tredje gången gillt heter det så det får jag hoppas på för min del.

Vad trist!! Men ge inte upp. Vi håller på tredje gången gillt. Kram!
  • längtanärstor01
    Trisse76 skrev 2014-11-16 18:42:24 följande:
    längtanärstor01 skrev 2014-11-16 11:16:29 följande:Vad trist!! Men ge inte upp. Vi håller på tredje gången gillt. Kram!
    Tack! Har varit lite låg idag men känner mer och mer att jag fattar rätt beslut som gör detta. Vill så gärna få barn Glad.

Ja de gör du, vi alla finns ju här och stöttar varandra. Ibland är önskan att få barn större än att få träffa någon och dela livet med. Jag tycker vi som vågar välja och följa vårt hjärtas väg är väldigt starka och modiga. Sedan bara för att vi väljer den vägen betyder det inte att vi en dag kanske möter kärleken. Bara man följer sin dröm och sitt hjärta kommer allt bli bra och falla på plats, det är jag helt övertygad om!! Kram till dig och alla andra!!!!
  • längtanärstor01
    grodansmamma skrev 2014-11-18 21:36:09 följande:

Ändrade planer, blir ett försök denna månad ändå fast med en annan donator :)

Håller tummarna!!
  • längtanärstor01
    grodansmamma skrev 2014-11-19 12:37:52 följande:

Okej tjejer, strul, behöver er hjälp hur jag ska göra!

eftersom min donator inte kunde denna månad så tog jag en annan, meddelade honom det och om jag väljer den andra så kan inte nin donator hjälpa mig längre eftersom han inte vill riskera att smittas för att jag får någon annans kroppsvätska i mig.

hur ska jag göra?! Jag vill ju försöka denna månad men samtidigt vill jag ha kvar honom som donator om jag nu inte skulle bli gravid denna månad. Visst, den andra killen kan säkerligen hjälpa mig fler gånger men min donator har exakt den hår/ögonfärg jag önskar... hur hade ni gjort?

Jag förstår inte varför han är rädd att bli smittad, det är ju helt omöjligt för honom att bli det då man inseminerar!

Följ din magkänsla det är mitt enda råd, den har jag följt hela tiden och den har alltid gjort kloka och bra val för mig. Lycka till!
  • längtanärstor01
    grodansmamma skrev 2014-11-19 13:38:35 följande:
    Jag vet inte vad jag vill, det är det som är problemet. Eller jo, jag vill försöka men samtidigt ha kvar min donator. Men inget utslag på äl-testet men har flytningar, kan väl inte ha missat den?!
    Då är det svårt!!!!

Nej de tror jag inte, kommer när du minst anar i så fall. + eller - 2-3 dagar är helt normalt i regelbunden cykel!!
  • längtanärstor01
    grodansmamma skrev 2014-11-20 19:43:45 följande:

Imorse blev det en glad gubbe på äl-testet och ikväll har den andra killen varit här så nu är ett försök gjort . Så mycket flytningar jag har nu har jag inte haft de senaste månaderna så förhoppningsvis hade jag riktig äl denna gång! Nu är det "bara" att vänta.. denna eviga väntan...

Håller alla mina tummar för dig!! )
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!