Inlägg från: längtanärstor01 |Visa alla inlägg
  • längtanärstor01

Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!

grodansmamma skrev 2014-11-23 22:06:21 följande:

Jag har ju bim 3/12. När hade ni som tidigast börjat att testa? Det där med att vänta till bim-dagen är inte mim starka sida ;)

Jag testade som tidigast BIM +3 och då visade plusset sig väldigt svagt! Blev sedan tydligare efter varannan dag! Medan vissa plussar mycket tidigare så de är så olika beroende på hur snabbt och hur mycket kroppen tillverkar hcg precis i början. Vissa har mer medan andra har mindre!
  • längtanärstor01
    grodansmamma skrev 2014-11-24 21:46:32 följande:

Förstår inte varför jag känner som mensvärk nu?! :/

Det kan man känna, de gjorde jag också!!
  • längtanärstor01
    grodansmamma skrev 2014-11-24 22:12:36 följande:
    Men är ju bara några dagar efter äl...?

Man borde väl inte märka av något än?

Har fått springa på toa stup i kvarten ikväll, får se om drt bara är ett sammanträffande eller om det är något, mwm som sagt, känns väldigt tidigt att märka av något än?
    Jag hade mensvärksmärtor till och från några dagar innan BIM och efter!
  • längtanärstor01
    pollinator skrev 2014-11-30 11:33:18 följande:

Nån av er tjejer som gör heminseminationer, använder ni spruta med slang eller utan isåfall?

Jag använde utan, ligger du med rumpan lite upp och ligger kvar en stund efter funkar de jätte bra. Slang är lite svårare och trixigt!
  • längtanärstor01
    Miini skrev 2014-12-01 22:46:41 följande:

Jag har bestämt mig! Efter att ha velat fram och tillbaka så har jag bestämt mig för privat donator. Nu gäller det bara att hitta någon som känns rätt =)

Önskar dig all lycka till!!
  • längtanärstor01

Jag blev gravid på femte försöket så de behöver inte alls vara något fel, det är normalt att de kan ta upp till ett år innan man blir gravid men sedan är de olika såklart!! Och jag fick mitt plus på BIM +4! Hoppas det kan hålla hoppet uppe för er som kämpar. Kramar!

• längtanärstor01
    grodansmamma skrev 2014-12-13 10:07:24 följande:
    han som har hjälpt mig flera månader kan ju inte komma, har en annan som kan komma om äl inte infaller på tpr4sdag för d kunde han inte, den borde komma tisdag-torsdag någonstans, hoppas på tis-ons!

tråkigt att höra att du fick mens :(
    Min insemination som ledde till graviditet gjorde jag 1-2 dagar innan ÄL! Så det behöver inte ske på exakta ÄL dagen, 1-2 dagar innan tror jag ger större chans då simmarna hunnit upp i tid så ligger dem sedan och väntar på ägget. Min känsla är att de får större chans att klaffa då! Lycka till!
  • längtanärstor01
    Längtanefterettbarn skrev 2014-12-22 13:52:47 följande:

Någon som har plussat? Har också en donator. Han kom i dag eftersom jag har ägglossning. Men det känns som om allt rinner ut tillbaka. Jag heminseminerar med spruta och slang. Hur känner ni? Rinner det ut för er också? Kan jag göra på ett speciellt sätt för att behålla så mycket som möjligt? Hur ofta i månaden får ni donation? smile1.gif

Jag skulle rekommendera dig att inseminera med 1 ml sprutor och skippa slang. Ligg med rumpan och ben högt när du inseminerar och ligg kvar i den positionen 15-20 minuter efter med lugn musik. ) Så gick min lyckade insemination till, idag gravid i vecka 13! Lycka till!
  • längtanärstor01
    Längtanefterettbarn skrev 2014-12-23 11:12:18 följande:

Okej. Vad bra. Det ska jag försöka med nästa gång om jag inte plussar denna gång. . Jag låg still i över en timme med en kudde under rumpan första gången. Då tyckte jag att det gick bra. Men de andra gångerna känns det som sagt som att allt rann ut. Hur många gånger inseminerade du dig? under samma månad alltså. Grattis till graviditeten!

Bäst var för mig att ligga högt från rumpan - fötterna, då var det också lättare att slappna av. Tyckte jag. Mitt lyckade försök var en insemination som skedde 1-2 dagar innan ÄL. Som mest gjorde jag två inseminationer. När mitt försök lyckades hade jag lyckats stänga av alla känslor och tankar, jag gick in i att nu bara gör jag det - tror kroppen tar emot det som bäst då. Min gjorde det! Men jag vet hur svårt det är att inte gå in med alla känslor och tankar men kan man är det bästa att stänga av dem och bara göra det, låta det komma som det kommer. Inte stressa upp sig! Tack så mycket. Lycka till nu!
Svar på tråden Vi singelkvinnor som ska vill bli gravida genom insemination!