• smulpaj01

Tårarna rinner...

Hur kan man jobba som familjhem med vetskapen att barnet har föräldrar som inget annat vill än att ta hand om sina barn........... ???

Ser en så stark film på tv4 just nu......

• Svar på tråden Tårarna rinner...
  • morochmer

Haha, nu ser jag vad jag skrev. För att förtydliga för alla som inte känner till det så är det alltså efter 33 år som vårdnaden ska övervägasFlört

• Linaek
    smulpaj01 skrev 2011-03-06 02:37:12 följande:
    Hur kan man jobba som familjhem med vetskapen att barnet har föräldrar som inget annat vill än att ta hand om sina barn........... ???

För att min sak är inte att tycka synd om föräldrarna. Min sak är att finnas till för barn som har det jobbigt.
    Nu är ju inte jag längra familjehem på det sättet. Vi är sen flera år vårdnadshavare för det lilla barnet som kom till oss som bebis. jag värnar om alla barns rätt till ett lungt och stabilt liv
  • Anonym
    morochmer skrev 2011-05-01 14:21:19 följande:
    Nej, om barnen har rotat sig i familjehemmet och de skulle må dåligt av att slkitas upp därifrån så ska de inte göra det. De flesta kommuner arbetr ju itifrån BBIC. det är derför som vårdnaden ska övervägas efter 32 år i familjehemmet.

jag passar på att säga att jag tror som du. Vi tycker nog väldigt lika men har olika erfarenheter.Solig
    familjehem vill bara behålla andras barn...även om bio föräldrar har uppfyllt kraven och följt soc rekommendationer.
  • Anonym
    morochmer skrev 2011-05-01 14:36:48 följande:
    Haha, nu ser jag vad jag skrev. För att förtydliga för alla som inte känner till det så är det alltså efter 33 år som vårdnaden ska övervägasFlört
    vadå efter 33 år?
  • Anonym
    smulpaj01 skrev 2011-03-06 02:37:12 följande:

Finns föräldrar som har brustit i föräldraskapet men sedan ändrat sig och lärt sig. När dom sedan vill ha tillbaka sina barn är det inte så enkelt. Familjehemmen vill ha kvar andras barn.
  • morochmer
    Anonym skrev 2011-05-05 09:56:57 följande:
    familjehem vill bara behålla andras barn...även om bio föräldrar har uppfyllt kraven och följt soc rekommendationer.
    Du får nog förtydliga dig ifall någon ska kunna förstå vad du menar.
  • morochmer
    Anonym skrev 2011-05-05 10:20:54 följande:
    Finns föräldrar som har brustit i föräldraskapet men sedan ändrat sig och lärt sig. När dom sedan vill ha tillbaka sina barn är det inte så enkelt. Familjehemmen vill ha kvar andras barn.
    Vad tror du "familjehemmen" har att säga om det?
  • Anonym
    morochmer skrev 2011-05-05 11:14:38 följande:
    Vad tror du "familjehemmen" har att säga om det?
    Vad menar du? Vad ska familjehemmen säga? Säga vad?
  • morochmer
    Anonym skrev 2011-05-05 15:29:48 följande:
    Vad menar du? Vad ska familjehemmen säga? Säga vad?
    Jag trodde du menade att föräldrar inte fick hem sina barn för att familjehemmen ville behålla dem. Försöker bena ut vad du pratar om.

Skriv en signatur så man kan hålla isär vilken anonym som är vem.
  • Linaek
    Anonym skrev 2011-05-05 10:20:54 följande:
    Kan ju vara som så att barnen rotat sig så pass att en hemflytt skulle skada barnet
    Om det då är som så att det bästa för barnet är att bo kvar i familjehemmet så ska självklart barnets behov sättas i första rum
Svar på tråden Tårarna rinner...