• morochmer

Tårarna rinner...

Filmen är fantastisk. tårarna sprutade på mig medGråter
    Men hur menar du med frågan i ts:en

"Hur kan man jobba som familjhem med vetskapen att barnet har föräldrar som inget annat vill än att ta hand om sina barn........... ???"

• morochmer
    Dr Mupp skrev 2011-03-07 15:18:20 följande:
    I helvete heller. Det finns folk som inte ska ha barn. Det finns föräldrar som är det värsta tänkbara föräldrarna och alla barn är inte det viktigaste för deras föräldrar. GLÖM ALDRIG DET.
  • morochmer
    Lizzyy skrev 2011-03-10 09:29:22 följande:
    Tjabba eller nått.

Jag tror hon skrev det till mig, min son har Downs. Jag satt och såg på samma film och det blev jobbigt på flera sätt, som jag skrev tidigare i tråden.

Sen har du jävligt rätt i att man inte har rätt till sitt barn. Och att det finns föräldrar som inte ska vara nära sina barn.
    Hur kan den sista meningen vara menad för endast dig?

"
    Alla barn är viktigast i hela hela världen för dess föräldrar!!"
  • morochmer

TS- varför svarar du inte i din egen tråd?

• morochmer
    Anonym skrev 2011-03-16 12:38:32 följande:
    Snälla du, tror du verkligen själv på det där? Det finns många föräldrar som skiter i sina barn.
    Nu har du missförstått. Du får läsa från början och kolla vad som är citat
  • morochmer
    smulpaj01 skrev 2011-03-16 12:35:44 följande:
    Oj... Vad är det jag ska besvara?
    Inlägg 25, 26, 27, 28
  • morochmer
    smulpaj01 skrev 2011-03-16 18:16:02 följande:
    Jag menar att det måste kännas hemskt att ta hand om barn som föräldrarna har "förlorat".

Barn som saknar, längtar och som kanske inte ens förstår varför dem inte får flytta hem.
    Nej, det känns fantastiskt att ta hand om "dessa" barn. Men det känns hemskt att de blivit misshandlade/ignorerade/kränkta/missförstådda/utnyttjade mm mm.
  • morochmer
    smulpaj01 skrev 2011-03-17 07:27:07 följande:
    Det finns många placerade barn som faktiskt skulle ha ett bättre liv om dem fått flytta hem!

Eller alla dessa barn som stannar i sitt familjehem år efter år TROTS att dess föräldrar har uppfyllt soc handlinsgsplan!

Självklart är familjehem jättebra för de barn som måste räddas från sin hemmiljö - men det är inte dessa barn jag pratar om.
    Det är väldigt svårt att veta vika barn du talar om. Inga jag då hört talas om. Eller menar du barn som rotat sig i familjehemmet, där vårdnaden gått över till familjehemmet, barnet fått familjen efternamn och är en del av den familjen nu och inte bioföräldrarna?
  • morochmer

Synd att du inte svarar i din egen tråd ts.

• morochmer
    Dr Mupp skrev 2011-03-21 09:09:40 följande:
    Och dessa historier tror du på? Ungfär det samma som soc tog vårt barn helt utan anlening.

Soc har inte barnen placerade längre än nödvändigt. placerade barn är dyra barn.
    Tidigare så skrämde folk upp varanda med tomtar, troll och näcken. Idag är det nya skrönor som gäller.

För hundra år sedan kanske ts skulle varit rädd för näcken
Svar på tråden Tårarna rinner...