• smulpaj01

Tårarna rinner...

Hur kan man jobba som familjhem med vetskapen att barnet har föräldrar som inget annat vill än att ta hand om sina barn........... ???

Ser en så stark film på tv4 just nu......

• Svar på tråden Tårarna rinner...
  • Anonym

Det är en underbar hollywood film men att den skulle spegla verkligheten tror du det TS ....................????Jag har flera gånger kommit kontakt med föräldrar med begåvningshandikapp de har ofta inte förmåga att tolka barnens behov vilket leder att barnen far illa både fysiskt och psykiskt. Sedan får barnen i tidig ålder ta på sig en vuxen roll.

• Lizzyy

Tjabba eller nått.

Jag tror hon skrev det till mig, min son har Downs. Jag satt och såg på samma film och det blev jobbigt på flera sätt, som jag skrev tidigare i tråden.

Sen har du jävligt rätt i att man inte har rätt till sitt barn. Och att det finns föräldrar som inte ska vara nära sina barn.

• morochmer
    Lizzyy skrev 2011-03-10 09:29:22 följande:
    Tjabba eller nått.

Jag tror hon skrev det till mig, min son har Downs. Jag satt och såg på samma film och det blev jobbigt på flera sätt, som jag skrev tidigare i tråden.

Sen har du jävligt rätt i att man inte har rätt till sitt barn. Och att det finns föräldrar som inte ska vara nära sina barn.
    Hur kan den sista meningen vara menad för endast dig?

"
    Alla barn är viktigast i hela hela världen för dess föräldrar!!"
  • Cloudy
    Dr Mupp skrev 2011-03-07 15:18:20 följande:
    I helvete heller. Det finns folk som inte ska ha barn. Det finns föräldrar som är det värsta tänkbara föräldrarna och alla barn är inte det viktigaste för deras föräldrar. GLÖM ALDRIG DET.
  • morochmer

TS- varför svarar du inte i din egen tråd?

• Anonym
    morochmer skrev 2011-03-10 10:25:10 följande:
    Hur kan den sista meningen vara menad för endast dig?

"
    Alla barn är viktigast i hela hela världen för dess föräldrar!!"
    Snälla du, tror du verkligen själv på det där? Det finns många föräldrar som skiter i sina barn.
  • morochmer
    Anonym skrev 2011-03-16 12:38:32 följande:
    Snälla du, tror du verkligen själv på det där? Det finns många föräldrar som skiter i sina barn.
    Nu har du missförstått. Du får läsa från början och kolla vad som är citat
  • morochmer
    smulpaj01 skrev 2011-03-16 12:35:44 följande:
    Oj... Vad är det jag ska besvara?
    Inlägg 25, 26, 27, 28
  • smulpaj01

Jag menar att det måste kännas hemskt att ta hand om barn som föräldrarna har "förlorat".

Barn som saknar, längtar och som kanske inte ens förstår varför dem inte får flytta hem.

Svar på tråden Tårarna rinner...