• Alexandra0102

Böcker för barn som inte är mångkulturella?

Hej
    Jag undrar om nån kan tipsa om böcker som inte är så utpräglat politiskt korrekt?
    Dvs jag vill ha böcker om t.ex asagudarna, svensk historia, europeisk historia och så vidare.
    Jag vill absolut inte läsa om t.ex Melvin-viktigast i världen, kenta och barbisarna, genusböcker osv.....
    Tips någon?

• Svar på tråden Böcker för barn som inte är mångkulturella?
  • Alexandra0102

Gärna böcker om svenska traditioner också Glad

• morochmer

Jag har inga konkrta tips men får jag fråga vad du ska ha böckerna till?

• morochmer

finns det böcker som inte är till mångkulturela barn? och hur många barn är mångkulturella?

• Alexandra0102

Läsa för mina barn och de barn jag passar?

• morochmer
    Alexandra0102 skrev 2011-02-19 13:04:43 följande:
    Läsa för mina barn och de barn jag passar?
    Hoppasdu inte tar illa upp nu. Men vad är syftet? din ts uppfattas som både ointeligent och fördomsfull. Är det så du vill att barnen i din närhet ska uppfattas?
  • Alexandra0102

Jag vet att folk inte tycker det är ok att vara s.k svensvänlig idag, men det är så jag vill uppfostra mina barn, det är så jag kommer att uppfostra mina barn, så låt inte det här bli nån tråd där ni kan förfasa er över politiska åsikter, utan har ni inga tips, så hoppa vidare till nästa tråd.
    Självklart kan jag svara på frågor om nån undrar nåt men korkade påhopp undanbes Glad....

• morochmer
    Alexandra0102 skrev 2011-02-19 13:09:40 följande:
    Jag vet att folk inte tycker det är ok att vara s.k svensvänlig idag, men det är så jag vill uppfostra mina barn, det är så jag kommer att uppfostra mina barn, så låt inte det här bli nån tråd där ni kan förfasa er över politiska åsikter, utan har ni inga tips, så hoppa vidare till nästa tråd.
    Självklart kan jag svara på frågor om nån undrar nåt men korkade påhopp undanbes Glad....
    Jag bara informerar dig om hur du uppfattas. Vad är "svensvänlig"?
  • Alexandra0102
    morochmer skrev 2011-02-19 13:08:08 följande:
    Hoppasdu inte tar illa upp nu. Men vad är syftet? din ts uppfattas som både ointeligent och fördomsfull. Är det så du vill att barnen i din närhet ska uppfattas?
    Nej jag tar inte illa upp Glad.
    Jag uppfostrar barn på det sätt jag tror är rätt, precis som folk med andra åsikter gör, t.ex om du är en regnbågsfamilj läser du och uppmuntrar barnen till det, får den förstå det positiva med den familjen, är du vänstervriden så uppfostrar du troligtvis barnen till det, är du moderat likaså.
    Med andra ord, alla vill sina barns bästa och försöker ge dem det, både materiellt, ekonomiskt, moral och politiskt.
  • Nice Girl Wrong Place

Finns det svenskfientliga barnböcker?
    Så det är alltså politiskt korrekt att låta andra nationaliteter än svenskar få en roll i en barnbok?

Hemma har vi FN's konvention om de mänskliga rättigheterna, i barnversion. Den rekommenderar jag.

Beautifully Human
Svar på tråden Böcker för barn som inte är mångkulturella?