Alexandra0102 skrev 2011-02-19 14:01:42 följande:
Att vara fördomsfri innebär att man låter folk tycka vad dom vill?
Att inte klanka ner på dem, pga av deras livsval?
Så med andra ord hur fördomsfri tror du att du är?
Ja nu får du ju chansen att ha en diskussion med en "hemsk" rasist men jag står i alla fall för mina fördomar
Hur har du bildat dig din uppfattning om oss?
Jag har extremt stor empati, mer än genomsnittet av befolkningen, lycklig, tja det är jag också, har mina mål i livet och jobbar hårt för att uppnå dem, gott om vänner, familj och allt annat som gör livet värt att leva.
Okunnig, nja har förmodligen högre utbildning än de flesta härinne
.
Att jag däremot inte är mottaglig för dina åsikter stämmer, jag tycker det är jättekul att föra en diskussion, speciellt om man inte har samma åsikter, det är ju så man ser om ens egna argument är hållbara, men är såpass trygg i mina åsikter att jag inte behöver vädra dem jämt.
Jag tycker det är helt ok att folk inte gillar mina åsikter, jag gillar inte alltid deras, sen kan det säkert finnas små bitar här och där som är vettiga men på det stora hela passar deras åsikt och politik kanske inte mig och det gör inget, visst är det härligt med olika åsikter
Jag låter dig tycka vad du vill men om det är så att du är rasist mm och vill föra över det på dina barn så tycker jag att det är sorgligt. Det är en åsikt inte en fördom.
Jag anser att du har och ska ha rätt att tycka vad du vill.
Jag har själv varit både rasist och så kallad nationalist i många år. Det begränsar människor och det vill jag inte för några barn.