• anli00

Gastric Bypass (GBP)

lindaothomas skrev 2012-01-01 17:02:42 följande:
    Anli00
    Låter ju toppen!!
    Hur mycket har du gått ner i vikt?
    Hur länge fick du vänta på operation?
    Höll de sig inom gränsen 3mån sen du va på mötet??
    Kram
    ja tyvärr har dom det, men jag är supernöjd med mitt val av Ersta måste jag säga..superbra mottagande och allt.
    efter infomötet så fick jag vänta 3 månader på bedömning och sen 4,5 månad efter det vart det op så totalt 10 månader...men det är tydligen så det är, d ska gå 3 månader mellan varje möte för att det ska hålla sig inom vårdgarantin, sen kan man ju alltid hålla tummarna för att det går fortare, men det kändes ändå bra med den tiden, då hade man tid och vänja sig och lite så...
    Än så länge visar vågen på -17 kg och går sakta men säkert neråt, jätteskönt :)
    hur länge sen är det sen du fick skickat remissen?? 
  • anli00

Lindaothomas: efter infomötet så är kirurgbedömningen obligatorisk, men har du tur är d klart att d kanske inte tar 3månader mellan info o bedömning. Har en kompis d tog en månad mellan dessa två möten. Men jag lovar d är värt all väntan för när d väl är gjort så har du hela livet framför dig :) fått tid för infomöte?

• anli00

Lindaothomas: Jo, håller tummarna för dig då:) vart bor du nånstans? längtar oxå efter barn jättemkt, men man ska ju helst vänta ett år efter op med att skaffa barn!

• anli00

Lindaothomas: usch då tråkigt med missfallen! Man blir så ledsen när d inte funkar. Hoppas d blir bättre med en op. Jo d förstår jag, jag gjorde den också för att må bättre o för att kunna bli med barn. Vi försökte två år men inget hände, så bestämde att ta vikten innan barn istället. Tänkte dock börja försöka nu i sommar igen, d blir inte riktigt ett år efter op men jaja ;) jag/vi bor i linköping

• anli00
    lindaothomas skrev 2012-01-01 19:42:47 följande:
    Anli00..
    Ok då bor vi Rätt nära..
    Kul att kanske börja framöver med bebis verkstad ;)
    Kram
    ja vem vet...men än så länge njuter jag av att kilona går bort, himla kul o väga nuförtiden *Hahaha*
    men du får säga till när du får gå på infomötet...kul o följas liksom  
  • anli00
    lindaothomas skrev 2012-01-04 20:25:54 följande:
    Jippie!!!!
    Ja har fått inbjudan till infomötet den 16 januari!! ;) sååå glad!
    Vad härligt, grattis!! 
  • anli00

Tror jag fått vinterkräksjukan...för man kan väl inte må dåligt nästan 24 timmar efter man ätit? Åt lite fisk o couscous igår till middag o lite popcorn efter...ca 4-5 timmar efter får jag lite ont i magen o mår lite halvilla. Imorse upp o springa ner på toa, hulka som ett as, kan ju inte spy efter opn.vilket idag irriterar mig då sf nog skulle göra att man mår bättre. Har mått skit hela Dan, med frossa, trötthet o illamående. Man blir ju lite nojig nu efter op att d skulle va nåt annat.....

• anli00

En liten nyfiken fråga till er som opat er, hur ofta tränar ni och vad isånafall?

• anli00

Workmonday: jag har iofs bara varit opad i 3 mån o än så länge är inte huden så jätteproblem. När jag kommit hem från sjukhuset började jag gå ut o gå varje dag så mycket som jag klarade av, till en början självklart inga längre sträckor, men ökade på varefter, stavar är ett bra hjälpmedel....tror d hjälpte mig mycket för att klara av o jobba sen utan några prpblem. Nu efter 3 månader kör jag vattengympa/simning, gym o stavgång ca 4-5 ggr i veckan.

• anli00

Till er tjejer som opat er, jag måste fråga dock väldigt privat sådan iofs men blir helt tokig snart....

Hur är eran menscykel? Blev den normal ett par månader efter op eller är den desamma som alltid?

Jag har då inte haft nån mens alls sen maj förra året då jag började med cerazette som tog bort den, men nu när jag ändå gått ner nästan 35 kg så kom den tillbaka i slutet av februari ett 2-3 dgr, sen efter en vecka lite till och utterligare en vecka lite till, sen INGENTING!! inte ens ett litet tecken på den, förutom att jag har ganska ont i tjejmagen, överkänslig (kan bli gråtfärdig av det mesta tex  att bara mannen min hämtade mig idag, samtidigt som jag kan 1 sekund senare svära över att han inte skynda sig även att jag ringt och sagt han skulle det) i know crazy, sjukt ont i brösten och hungrig nästan konstant. 

snälla nån kan väl svara, skulle betyda mkt...

Om den inte kommer denna vecka ska jag till läkaren då jag funderade på om det kan vara nåt efterslag av tabletterna (som jag förövrigt inte tagit sedan jag fick "mens")
    men tänkte om det är nån annan som upplevt samma sak eller liknande 

• anli00

Felidae: jo jag är opad sen november! Jag hoppas verkligen d är mellan ägglossning o mens för haft såhär nu i över en vecka! Graviditet känner jag är alldeles för tidigt än....så d hoppas jag inte på! Men allt är så konstigt i kroppen för tillfället att jag inte vet hur jag ska tolka mig själv!

• anli00

Jag använde cerazette i samråd med min bm, det enda jag får använda pga av mycket hjärtinfarkt och blodproopar i släkten! Nu har jag slutat med dom, men tappat min ägglossning (tyvärr). dom sa att det med största trolighet handla om att man tappar så mycket i vikt på så kort tid så inte kroppen hinner med....

• anli00

Häxansurtant: ingen aning, men funkar gör d iallafall :) huvudsake n

• anli00
    BarbaMamma84 skrev 2012-05-05 19:44:43 följande:
    Hur funkar alkohol för er som OP:ats? Alla jag känner kan dricka men det har tagit olika lång tid för dom. Vet att det är individuellt i övrigt but still  
    För mig går det bra med vin, vitt bättre än rött, rött har en förmåga att sätta sig direkt i huvet efter ett glas och även talet hahaha
    Annars funkar inget, kan inte dricka nåt med kolsyra, har provat starksprit vilket jag ALDRIG gör om igen...fruktansvärda kramper och sved som bara den i magen...so big NO NO ;)
    men är nog väldigt individuellt det där tror jag. 
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)