• anli00

Gastric Bypass (GBP)

Maddisen80 skrev 2011-11-08 21:07:29 följande:
    förstår  att du är nervös  ,lycka till ,de är ju snart , vart ska du opereras?  jag är inlagd på psyk för min morfar gick bort den 27 oktober  jag hann inte säga farväl eftersom han bor i timrå och jag i landskrona sista  gången jag såg han var i juni men blev inskriven på psyk först 26 oktober sen blev jag redan utskriven den 28e, nu har jag varit här sen i söndags, jag åkte till medicinakuten med ambulansen för jag hade tagit för mycket tabletter för jag hade dåligt samvete att jag  inte hann säga hejdå åt han men mamma sa att jag inte ska ha dåligt samvete sen bråkade jag och min sambo den dagen sen kanske inte jag få varaktig sjukersättning då får jag 2000 mindre då har jag ingenstans att bo.

Men en positiv sak ,den 17e nov ska läkaren från ersta sjukhus och säga datum när jag ska opereras.
    Usch då det låter inget kul för dig, hoppas du mår bra tills open då....
    Jag opas på Ersta nu på fredag, åker upp imorn då jag har tid med narkosläkare och sjukgymnast och lite så
    det är spännande värre det här vill jag lova :) men sjukt glad för att snart slippa modifastshakerna! 
  • anli00

Nu är även jag över på andra sidan i fredags närmar bestämt...shit det här är grejer det *phew*
    Men allt har gått bra och dom var underbara på Ersta, har dock väldigt svårt att äta än så länge,
    magen blir uppsvullen och jag blir sjukt illamående. det som är, är  ju att det går ju inte att få upp nåt så man står och hulkar som en annan liten idiot, men men jag hoppas det går bättre snart. 

• anli00

5 dgr sen op, o nu börjar jag känna mig riktigt bra, så jag börjar ju få det långtråkigt här hemma..
    Jag vet ju att det inte är riktigt sant, för det är lång väg tebax och jag ska ju inte börja jobba förrän om 2,5 vecka så det är en stund kvar.
    Men det känns väldigt skönt att man börjar må som förut, och att illamåendet börjat släppa så jag kan äta utan några större problem iallafall.
    Men jag är så trött på flytandet, på Ersta ska vi äta flytande i 4 veckor, hur är det med er andra som opats på andra sjukhus, hur länge behövde ni flyta innan purétiden kom? 

• anli00

Lite mindre vanlig: 1+3? Känns ju faktiskt lite bättre Vilken skillnad....hmm funderar på om man skulle prova lite idé efter 2-3 veckor, 4 känns så länge.

• anli00
    Maddisen80 skrev 2011-11-17 11:35:03 följande:
    Hej jag ska opereras på ersta de kan bli närsomhelst ,innan operation ska jag äta riktig frukost och lunch sen 2 drinkar fitmeal i 2 veckor
    Ja, härligt, dom är så gulliga där uppe så det kommer gå kanon ska du se :)
  • anli00
    MizzPiggy skrev 2011-11-20 10:42:50 följande:
    En fråga till er opade, var ni mycket
    Nervösa sista dygnet före op? Hur kändes det att vakna ur narkosen? Jag ska opas imorgon och känner pirret komma krypande lite smått, ...
    För min del var jag inte nervös förrän på morgonen när jag skulle kliva in på sjukhuset, för då blev det verkligt om nåt, men fick ganska snart lite lugnande och grejer så det ordnade sig väldigt snabbt *hahaha*
    Jag har lite jobbigt efter narkos, sitter i länge, så jag var grymt trött och illamående det första dygnet..men mina "rumskompisar" va uppe och studsa som ingenting samma dag som vi opades, så det är ju så grymt olika det där beroende på hur man reagerar på narkosen... 

Kommer gå jättebra för dig imorn, ska tänka på dig! Kram 
  • anli00
    MizzPiggy skrev 2011-11-20 12:14:00 följande:
    Anli00: tack för ditt svar! Okej jobbigt att narkosen satt i så länge!, jag är inte upp åt väggarna nervös än, har en fjäril i magen, men är änsålänge lugn , jag fick frågan om jag ville ha lugnande, och svarade ja, så jag ska få lite stesolid. Vilket ska bli intressant då det är ett läkemedel som för mig är jobb relaterat haha. känner mest att jag vill ha tatt sprutan nu , sova bort natten, bli sövd och poff poff så är de över . väntan e lite jobbig nu....
    ja, den är ju det, man går bara och räknar timmarna, men snart är det klart för dig och jag kan lova det är värt all väntan som vi haft, lite jobbigt ett par dgr efteråt men oj oj vad man mår bra sen... :)
  • anli00
    MizzPiggy skrev 2011-11-20 15:39:49 följande:
    Lillabus81: okej ah puh , får härda ut väntan så gott det går.

Anli00: ah tack jag hoppas och tror de som du säger, att det kommer vara värt de, har nog lite svårt att ta till
    Mig alla förändringar som kommer ske, svårt att tro på de liksom, men så tänker jag på den glömda känslan, av hur det känns att må bra, att känna sig snygg/ sexig, känna sig stark och självsäker, allt det kommer, det vet jag. Måste påminna mig själv om det.
    jo jag håller med dig, lite skraj samtidigt som man är väldigt förväntansfull inför framtiden...och även att jag bara vart opad i lite mer än en vecka så väntar jag på bakslag, men det är väl ett mönster sen innan så man är så rädd för att nypa sig själv och upptäcka att det hela var en dröm, men jag hoppas det växer bort med kilon som går bort :)

Stort lycka till imorn! 
  • anli00
    Anna 725 skrev 2011-11-22 21:19:26 följande:
    Hur lång tid har Ersta mellan bedömningen och open för utomlänspatienter?  Ska på bedömning den 6 december.
    För min del vart det cirka 4,5 månad mellan bedömning och op..kom på bedömning slutet av juni och fick op nu den 11 nov.....Lycka till! :)

Dom är jättebra där uppe, tar väl hand om en på alla sätt.. 
  • anli00
    LaaLaa skrev 2011-11-26 08:51:37 följande:
    När fick du remissen skickad från vårdcentralen?
    Måste alla äta dietpulver innan operationen? 
    Jag fick bekräftelse från Ersta i april och kom till bedömning i juni och nu op i november.
    Skickade in remissen själv utan vårdecentral så från remiss tills jag var på ersta, 6 månader.
    Japp, alla måste äta nån storts pulverdiet innan op, Ersta använder sig av Modifast..helt okej, finns de pulver som smakar värre.... 
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)