Inlägg från: CharmingGirl |Visa alla inlägg
  • CharmingGirl

Gastric Bypass (GBP)

evolyn skrev 2011-11-12 20:37:10 följande:
    Charming girl: jag börjar också flyta på måndag, är riktigt laddad för det nu!

Emmahenke: var påläst och visa att du är påläst, ställ frågor.
    Kirurgen frågade inte så mycket hade väntat mig värsta korsförhöret!
    Åh, kul med lite sällskap! Hur länge ska du flyta? Var och när ska du opereras?
  • CharmingGirl
    evolyn skrev 2011-11-13 10:23:00 följande:
    Ska flyta i 2 veckor och opereras på Danderyd den 28e, börjar bli nervöst!!!
    Du då?
    Jag ska flyta i fyra veckor, och opereras i Karlshamn den 12 december.
  • CharmingGirl
    BlivandeTrebarnsMamma skrev 2011-11-13 13:26:33 följande:

Jag med skulle flyta ifyra veckor sen när det är dags....det blir nog den största prövningen i hela denna processen .....de där dieterna är ju inte det bästa man smakat :/ men men det klarar vi med som allt annat =)

Skulle gå ner 4 kg innan så jag  tyckte det lätmycket med fyra veckors flyt, men kroppen mår säkerligen bra av en riktig utrensning innan op.

Charming girl: Hur lång tid tog det från ditt möte med kirurg och dietisten tills du fick op tiden??     

Mellan kirurgen och dietisten tog det nästan exakt två månader. Och efter det blir det 3 ½ månad till operationen ungefär.

Ja, det är klart vi klara detta!  Man är ju ordentligt peppad nu måste jag säga!
  • CharmingGirl
    cherrycupecake83 skrev 2011-11-14 18:39:14 följande:

Hej! hur lång tid tog det för er innan de hörde av sig?

Jag skickade in "ansökan" för ca 1vecka sedan men har fort inget hört, ringer dem eller mailar?
    jag har sju vänner som genomgått denna operation och jag kan bara se de postiva att göra en sådan operation.    

Efter 1-2 veckor fick jag hem en remissbekräftelse. Därefter dröjde det några veckor till innan jag fick hem en tid för bedömning hos kirurgen.
  • CharmingGirl
    evolyn skrev 2011-11-15 14:25:42 följande:
    Charming girl: hur går det för dig med flytet och vilken sort använder du?
    Snart är dag 2 avklarad och jag väljer att lägga mig tidigt för att slippa känna hungern!
    Jorå, jag kämpar på! Den enda jag får i mig är Naturdiet, men det är kämpigt. Får lämna en liten slurk i slutet, annars kommer det upp igen. Men bortser vi från det och huvudvärk/hunger/illamående sedan igår så går det riktigt bra!
    Vilken sort använder du?
  • CharmingGirl
    evolyn skrev 2011-11-15 17:08:29 följande:
    Exakt samma, kunde ju varit jag som skrivit det där ;) Måste lämna det sista annars kräks jag känns som pulvret fastnar i gomen :( Mår inte så illa men har huvudvärk och är hungrig. Mamma hade lite Cambridge hemma så jag ska få dom, mint chokladen är riktigt god, hade velat använda bara dom men man måste visst lösa medlemskap nu för att få handla och det tänker jag inte kasta ut pengar på. Ska snart i väg och träna får väl se om man pallar det idag, har match på lördag och är smått orolig över att jag kommer tuppa av under matchen ;)
    Jag hoppas det släpper. Hungern kan jag leva med, men ganska tufft att jobba med illamående och huvudvärk. Men vi får kämpa på!

Har fördruckit mig på Cambridge tyvärr, har nog t o m ngn låda liggandes här hemma som jag inte pallar dricka upp.
  • CharmingGirl

Jag antar att det finns någon här inne som fått hjälp av någon närstående under själva op-tiden och därefter.

Min mamma ska ta hand om min son när jag opereras och ligger på sjukhuset. Hon jobbar själv, men bor så långt bort ifrån oss att hon inte kan jobba och lämna min pojk på dagis. Kan hon få något från försäkringskassan, alltså typ något i stil med att hon tar hand om barn då barnets ordinarie vårdare är sjukt? Har försökt hitta något svar på försäkringskassans hemsida, men hittar bara något som handlar om när barnet och barnets ordinarie vårdare är sjuk...

Om någon vet något om detta så tar jag tacksamt emot eller info jag kan få!

• CharmingGirl
    Alyssa skrev 2011-11-15 18:51:54 följande:
    Det går! Man kan beställa hem de blanketterna. Har du mammadagar kvar kan hon använda dom också.
    Tyvärr har jag inte mamma-dagar kvar, men det funkar med de blanketterna menar du? Även om barnet är friskt med p g a långa avstånd inte kan vara hos mormor och gå på dagis? Gud, vad bra!
  • CharmingGirl
    Zunrose skrev 2011-11-17 10:03:20 följande:
    är barnet under 3 år kan hon får något som heter alternativ tillfällig föräldrapening (tror det hette så) men gäller bara om barnen är under 3 år och du som föräldrer är sjuk ring till fk och kolla upp..
    Han är 4, så då funkar nog itne det. Men ska ringa till försäkringskassan imorgon och höra med dom.
  • CharmingGirl

Är det någon mer än jag som mår illa, eller har mått illa under flytet?
       Snart är femte dagen över, men jag har haft ett konstant illamående sedan jag startade. Vatten och shakes sitter uppe i halsen hela tiden, men tvingar i mig dem. Jag blir yr om jag anstränger mig mer än kroppen vill, t ex dammsuger hemmet.

Någon som känner igen sig? Eller har något tips på hur jag kan bli av med detta?
    Går ju ner jättebra, men ska ju orka hålla igång ett bra tag till, har ju över 3 veckors flyt kvar...

• CharmingGirl
    Krulltott83 skrev 2011-11-20 00:00:41 följande:
    Jag blir också yr och illamående... Har problem att  äta med jämna mellanrum på jobb och tycker det blir värre då... Har inga bra råd... Men kämpa på, vi klarar detta =)
    Tack! Ja, här kämpas det på!
    Flyter du också? Hur länge har du kvar?
  • CharmingGirl
    Sanda skrev 2011-11-20 09:00:13 följande:
    -17kg sen flytstart i oktober mer än nöjd. Opad sen i tisdags
    WOW! Vilket resultat! Bra gjort!
  • CharmingGirl
    J2010 skrev 2011-11-20 15:51:38 följande:

Har varit opad i snart 7 veckor. Med flytet har jag gått ner 36 kg. Jag är jätteglad.
    Förhoppningsvis mer blir det, står just nu still, men det är väl en sådan period nu.

Hoppas allt går bra för er andra, ni som är opade.

Och till er som ska opas, lycka till!

Ha en fortsatt bra söndag allesammans!

WOW! Bra kämpat!
    Förstår att du är glad, 36 kg lättare - det måste kännas i kroppen!
  • CharmingGirl
    Krulltott83 skrev 2011-11-21 09:43:31 följande:
    Japp , jag började för 2 veckor sedan o opereras 29/11... Så en vecka till ska väl gå =)
    Hur långt har du kvar? 
    Jag började för en vecka och har tre veckor kvar, den 12/12 är det dags för min del.
  • CharmingGirl

Hej alla!

Här flyter det på (i dubbel bemärkelse). Flytet funkar ganska bra faktiskt, och nu mår jag riktigt bra! Har tappat lite drygt 6 kg sedan start för 2 ½ vecka sedan, trodde det skulle bli mer men man får vara nöjd ändå. Är dock lite orolig/stressad över att jag inte ska hinna gå ner de 1,5 kg som jag har kvar och måste gå ner innan op - är det någon som vet hur hårda de är angående viktkravet i Karlshamn?

Imorn ska jag till Karlshamn för inskrivning, och allt vad det innebär. Känns spännande! Någon mer här som ska dit?

• CharmingGirl
    Zunrose skrev 2011-11-30 19:42:07 följande:
    till mig sa det når man inte vikt krav så blir det ingen op!
    Jo, jag förstår ju att de säger det, annars kanske inte alla kämpar fullt ut. Men hur de gör i praktiken kan ju vara en annan femma. Har läst om flera som kanske haft typ ngt halvkilo kvar men ändå fått göra operationen, men sedan har man ju också läst om dem som fått flyta längre p g a att de inte nått hela vägen fram. Tänkte mer bara om det är någon som har erfarenhet om hur de är i Karlshamn, alltså om man bara har ett par hekto kvar eller så...
  • CharmingGirl
    Zunrose skrev 2011-11-30 20:14:54 följande:
    men du hinner gå ner 1,5 kg tills den 12 dec jag lovar dig =) men tror inte om de skulle skilja några hekto att de skulle neka dig.. =)
    Ja, jag hoppas verkligen det! Att jag hinner alltså!
  • CharmingGirl

Imorn är det dags för mig. Kan inte fatta det, att det nu bara är timmar kvar...
    Jag är nyskrubbad och väskan är packad. Är lite nervös, spänd och pirrig inför morgondagen - men det ska nog gå bra.

• CharmingGirl

Tack så mkt, snälla ni!

Ligger nu nerbäddad i sängen och hoppas på några timmars sömn!

• CharmingGirl

Idag har jag jobbat för första gången efter op, varit sjukskriven i fyra veckor. Lite från och till har jag haft ont, eller mer som en molande värk i magen som kommit och gått. Alltså inte typ vid magsäcken utan mer i magmusklerna längre ner (tror jag). Är det vanligt? Har ni andra känt på liknande sätt när ni precis börjat jobba?

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)