Inlägg från: CharmingGirl |Visa alla inlägg
  • CharmingGirl

Gastric Bypass (GBP)

Jag ringde till mitt sjukhus, för att höra med dem om kön och hur jag låg till. Jag låg väldigt bra till sa sköterskan jag pratade med, hela oktober var planerat och de skulle nu börja planera november. Det är två personer som står före mig så det verkar lovande i november!

• CharmingGirl
    Nalle har ett blått hus skrev 2011-10-06 11:15:18 följande:
    Verkar mycket lovande! Grattis!! Då slipper du kanske hålla på och krångla med vårdslussar och sånt Glad
    Ja, tack, vi får hoppas på det!
  • CharmingGirl

Lizagirl: WOW vilken skillnad! Bra jobbat!

• CharmingGirl
    Zunrose skrev 2011-10-10 15:02:04 följande:
    Någon som gjort denna op i karlshamn som kan dela med sig?
    Jag har inte gjort den ännu, jag väntar på min tid. Hur långt har du kommit i processen?
  • CharmingGirl

Nu när ni talar om flytet, har inte lappen i närheten, men vilka var ok att använda? Får man använda naturdiets färdiga? Eller är det mer energi etc i dem jämfört med pulvret? (Har lite svårt för de man själv blandar, oavsett märke.) Kan man kombinera samma märke, men både färdiga och de man blandar själv?

Känner att jag har lite för lite koll här, är himla tacksam om någon kunnig vill guida mig lite...

• CharmingGirl

Jag har äntligen fått min op-tid!! Den 12 december opereras jag i Karlshamn, någon mer som opereras däromkring?

Blev så himla glad när jag upptäckte brevet när jag kom hem, som jag har längtat!

Börjar flyta på måndag! Vad har ni andra flutit med? Vilken sort tycker ni smakar godast?

• CharmingGirl
    MizzPiggy skrev 2011-11-07 20:10:50 följande:
    Charminggirl: grattis till tiden!
    Menar du att du inte fått rekomenderat vad för märke du ska flyta på? I mina papper stod det modifast men det klarade jag inte av och köper naturdiet färdig blandad shake istället.
    Jag har fått tre att välja mellan. Modifast, nutrilett och en till. (Kommer inte ihåg såhär på rak arm). Inte naturdiet iaf. Synd, för jag tycker verkligen de färdiga shaksen är riktigt goda!
  • CharmingGirl

Har inte haft tid eller ork att kika in här på några dagar. Nu har besked om op-datumet sjunkit in lite och det känns bara så bra. Fäller fortfarande glädje- och lättnadstårar när jag berättar för någon att jag fått op-tid och ska opereras. Det känns overkligt, men ändå så verkligt. Känns som att en dröm går i uppfyllelse, låter kanske konstigt. Snart kan jag äntligen börja mitt nya liv - åh vad jag längtar till flytet!

Har också pratat med kollegor och arbetsgivare, och gud vilken lättnad att veta att alla stöttar och står på min sida, och att de är väldigt positiva till op så länge jag själv är nöjd med beslutet. Började ett nytt jobb för 3 månader sedan, så man har ju varit lite orolig över hur chefen skulle ta det med sjukskrivning och annat - men allt gick över förväntan. Även här en otrolig lättnadskänsla!

Nu känns det som att jag babblar på här... Får nog försöka runda av detta inlägg, bara skönt att få skriva av sig lite...

Ser fram emot att börja flyta på måndag och är inte sugen på någon mat direkt - påminn mig gärna om det efter några veckor om jag tycker det är sjukt jobbigt att flyta! Någon mer som flyter eller börjar flyta inom kort?

• CharmingGirl
    Sanda skrev 2011-11-11 21:46:29 följande:
    4 dagar kvar till op!!!
    Spännande! Hur känns det? Nervöst?
  • CharmingGirl
    BlivandeTrebarnsMamma skrev 2011-11-11 12:35:37 följande:
    Tackar han sa inte exakt hur lång väntetiden var men att dom var effektiva med att operera och att väntan inte skulle bli så lång
    Grattis! Vad härligt att allt gick bra!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)