Inlägg från: MizzPiggy |Visa alla inlägg
  • MizzPiggy

Gastric Bypass (GBP)

Hmm, jag funderar på att lägga upp en bild i bild tråden på mig före och (snart) då jag är halv vägs mot mitt mål, jag har gått ner ca 18,3 kg sen flyt start, den 21/10, dvs jag tänkte gå ner 1,7 kg till så det är tjugo kilo jämt, vill gå ner 40 kg totalt :)
    Vad tror ni om det?

• MizzPiggy
    Förändras2012 skrev 2012-01-18 10:32:55 följande:
    Jag skulle gärna vilja se bilder!:)

Om en vecka är det min tur:)!
    Bild kommer nog om en vecka eller max två, efter vägning imorse är det 1,4 kg kvar till halv vägs linjen :)
    Badfantasten skrev 2012-01-18 10:55:13 följande:
    Hur ser er medicin ordination ut???
    Kalcium 1 tablett 2 ggr/dag
    T. Betolxex 1 tabl/dag
    Multivitamin 1 tabl/dag.
    Järn tablett vid menstration 1 tabl/dag

Har förstått att läkare orinarar olika, hur ser din ordination ut???
    jag har samma som du förutom att jag ska äta järn varje dag, inte bara vid mens.

sen har jag själv bett om att få solvezink utskrivet, (tänker på framtida håravfall, hört att de ska hjälpa)  

• MizzPiggy
    Vitamin skrev 2012-01-18 11:45:11 följande:
    Grattis Mizz Piggy! Bilder ser vi fram emot, säg till när det är dags!
    Jag firar in 80-talet idag!
    Mitt "realist"-mål ligger 15 kilo bort, dröm-målet 20, det är bara att gneta vidare, med det känns inte så betungande!
    Har du dumpat nåt? Jag dumpar inte på fett eller socker var för sig, men för mycket eller i kombination, så mår jag riktigt dåligt en stund.

tack vitamin!! åh grattis själv! åttiotalet är efterlängtat! ja men herregud tror du kommer nå både ditt realist mål och dröm mål! e ju inte alls länge sen vi blev opade!,

nä jag verkar tåla ungefär som du, fett för sig och socker för sig, går bra i måttliga mängder, men ihop är de värre!,

var på stan med en kompis och skulle luncha, stället hade inte så mkt att välja på (häromdagen alltså) så jag tog en bakad potatis med räk röra, tyckte inte att jag åt så mkt, och dumpingen i sig var annorlunda mot innan, men hade pimperan i väskan och det hjälpte, jädra svårt de där ibland tycker jag!.

bilder vill jag se på dig me! som sagt ska gå ner 1,4 till så jag är på -20 precis, vill gå ner ca 35kg, men stora målet är 40. då skulle jag ligga på 71 kg, smalare än så vill jag faktiskt inte bli, .. kram!     
  • MizzPiggy

Maddisen80: mitt val kvinna tabletterna , hur stora är dom? Har för mig dom är runda, kanske 1/2 cm i diameter ? Stämmer de? Jag köpte Apotekets egna och dom var skit stora! Vill inte köpa en burk till om dom är likadana :S kram

• MizzPiggy

Vitamin: ok! Får köpa dem sen, tänkte först att brus tabletter kunde va smidigt, (multivitaminen alltså) men de smakade ju skit fy!, detta elände ;)

• MizzPiggy

Förändras2012: ja man ska tvätta håret med det oxå, hela kroppen, speciellt navel öron underliv dvs kropps öppningar. Har du fått descutan eller hibiscrubb ?

• MizzPiggy

Förändras2012: okej , jag fick mina tvättsvampar av sköterskan på inskrivningen,
    Jo tack det går bra :) nä jag åt mina citodon i fem dagar, sen var man ju öm men hade inte ont mer, förstår nervositeten! Känner själv att det är så skönt att första tiden är över, båten är sjösatt och iväg om du förstår vad jag menar :) när är det dax?

• MizzPiggy

Okej! Hur länge har du flytit? Duktig du är som tappat tio pannor!! Jag tappade sju på fyra v innan. Du kommer vakna, jag var nervös över sövningen oxå, men det gick ju bra, mådde dock inte väl av narkosen efteråt, mkt illamående och så. Men
    Men de e ju över nu :)

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)