Selma1966 skrev 2012-01-04 03:49:34 följande:
Jag opades i maj, stod nästan stilla över sommaren efter några inledande kilon och började rasa efter ett par månader. Står stilla nu igen ett par månader och talade igår med dietisten. Hon höjde inte ett ögonbryn utan kollade bara om jag drack till maten (nej) eller motionerade (inte mer än nödvändigt så där kan förbättras), åt för mycket kolhydrater (onej, mår illa av det), eller åt mer än tre dl (nej). Hon tyckte inte heller jag borde muttra eftersom det inte gått ett år än så jag skulle nog gå ner mer.... Typ...
okay? men är inte det första året viktigast? tänker om man då står mer stilla än vad man rör på sig (på vågen alltså)
jag har inga jätte stora ambitioner, jag vill bli nöjd bara, jag vill trivas, komma i mina gamla kläder och kunna känna mig jävligt snygg och sexig om man ska ut en kväll, vilket jag kan om jag lyckas gå ner till bmi 32 ca, då skulle jag väga runt 82 kg, men vill gärna ner till 75 (som minst 70, smalare vill jag inte vara) enligt bmi måste jag ner till 65 för att vara normal, men det är inget måste för mig.
invigde min nya våg igår/imorse, igår kväll på premiär turen visade den 15,5 minus, (väntat) och imorse så visade den minus 16,2! alltså minus 7 hekto sen igår! (säkert vatten)men jag tänker direkt att jag vill se mer resultat innan jag litar på att stillaståendet släppt,
men tänker oxå att träningen kanske spelade in? jag testade min cross triainer igår,20 min, blev bra svettig,
sen gick jag en rask promenad hem till en kompis på 40 min, kan de verkligen bero på det tror ni? eller är det en slump? här stormar det idag så ute promenad blir de ingen men kanske lite mer cross trainer :)