Inlägg från: MizzPiggy |Visa alla inlägg
  • MizzPiggy

Gastric Bypass (GBP)

Hallå där, måste fråga er , jag opades den 21/11, har redan stått still i tre veckor , har således lite panik inför återbesöket som ska ske den 16/1, dvs efter 8 veckor. Har sjukhusen några förväntningar på hur mycket man ska ha gått ner första tiden efter op? Kan dom tycka att man inte skött sig när man igentligen bara stått stilla av outgrundlig anledning!?, vill inte känna
    Mig stämplad loooser liksom... Gick ner 7 kg före op, totalt har jag tappat 15,5 kg
    Hoppas min pinfärska nya våg ska göra mig glad imorgon bitti, har gått från BMI 42,3 till 36,4 ...

• MizzPiggy
    Selma1966 skrev 2012-01-04 03:49:34 följande:
    Jag opades i maj, stod nästan stilla över sommaren efter några inledande kilon och började rasa efter ett par månader. Står stilla nu igen ett par månader och talade igår med dietisten. Hon höjde inte ett ögonbryn utan kollade bara om jag drack till maten (nej) eller motionerade (inte mer än nödvändigt så där kan förbättras), åt för mycket kolhydrater (onej, mår illa av det), eller åt mer än tre dl (nej). Hon tyckte inte heller jag borde muttra eftersom det inte gått ett år än så jag skulle nog gå ner mer.... Typ...
    okay? men är inte det första året viktigast? tänker om man då står mer stilla än vad man rör på sig (på vågen alltså)

jag har inga jätte stora ambitioner, jag vill bli nöjd bara, jag vill trivas, komma i mina gamla kläder och kunna känna mig jävligt snygg och sexig om man ska ut en kväll, vilket jag kan om jag lyckas gå ner till bmi 32 ca, då skulle jag väga runt 82 kg, men vill gärna ner till 75 (som minst 70, smalare vill jag inte vara) enligt bmi måste jag ner till 65 för att vara normal, men det är inget måste för mig.

invigde min nya våg igår/imorse, igår kväll på premiär turen visade den 15,5 minus, (väntat) och imorse så visade den minus 16,2! alltså minus 7 hekto sen igår! (säkert vatten)men jag tänker direkt att jag vill se mer resultat innan jag litar på att stillaståendet släppt,

men tänker oxå att träningen kanske spelade in? jag testade min cross triainer igår,20 min, blev bra svettig,
    sen gick jag en rask promenad hem till en kompis på 40 min, kan de verkligen bero på det tror ni? eller är det en slump? här stormar det idag så ute promenad blir de ingen men kanske lite mer cross trainer :)           
  • MizzPiggy

Lillabus81: men fy vad dåligt!! Jag fick en kallelse om första återbesöket typ en vecka efter op.

• MizzPiggy
    littlemisstrouble skrev 2012-01-04 12:02:01 följande:
    ja det tycker jag också verkar skumt.
    min uppföljning ska se av värnamo sjukhus eftersom remissen gick dit men jag hade hellre haft uppföljning av sophiahemmet trots att det är så jäkla långt bort. dom är änglar där,trots att det inte är dom som har uppföljning får man ringa dit alltid med sina frågor.

okej bra de att man är välkommen att ringa iaf :)

kan bara konstatera att skillnaderna mellan olika sjukhus och landsting kring dessa operationer är totalt utom kontroll ,

någon som vet föresten om man ska äta medicinerna livet ut ( alltså kalk järn, multivitamin b12 som är domjag fått) eller är det bara i ett år? jag har fått för mig att det var livet ut men nu sa en kompis till mig att hon skulle bara äta sina i ett år, ??   
  • MizzPiggy

Moflo: jag tänker spontant att eftersom precis allt som har med open att göra skiljer sig, från sjukhus till sjukhus så kanske det är olika även där? Jag ska definitivt fråga på återbesöket!

• MizzPiggy

Lilla liljan : är det kirurgen som sagt att du på endast tretton dagar ska gå ner 10 kilo!?
    Ja du det är ju olika de där
    Beroende på hur stor man är..

• MizzPiggy

Min lycka: tänk såhär, hur ska du då klara alla besvär som kommer
    Krypandes, som är övervikts relaterade? Högt BT diabetes, problem
    Med knän och rygg, risk för hjärtinfarkt att dö i förtid och lämna din son moderlös?
    Visst är det en stor omställning , men inte
    Värre än att man klarar de! Så känner jag iallafall. Tog några dagar för smärtan att gå över och sen kunde man börja pyssla lite , eller ta en kortare promenad,
    Jag bara bestämde mig att jag vill leva! Jag vill må bra, trivas i mig själv, slippa sitta hemma och hitta på ursäkter till varför "jag inte kan komma " på olika festligheter för att jag skäms över nig själv, jag vill kunna få barn och vara en pigg frisk mamma som lever länge. Det var mina anledningar . Kram

• MizzPiggy

Lilla liljan: ok men de måste ju kirurgen förstå att om du inte skulle lyckas gå ner alla tio, att ökningen berodde på medicinen, gör ditt absoluta bästa , jag hejar på dig!

• MizzPiggy

Sådär ja, då var 6 veckor sjukskrivning slut och jag ska gå på mitt första jobb pass nu kl 13, känns bra, lite tufft är det dock att jag riv startar med mördar veckan på schemat vilket innebär 65 vakna timmar på sju sammanhängande dagar. Överväger dock komp på det sista passet på torsdag. Kram

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)