Gastric Bypass (GBP)
Evolyn: förstår precis dina känslor! Ja va ju där själv förra helgen, men det går ändå fortare än man tror och nu har de liksom snart gått en vecka sen min op, tiden går så fort! Allt kommer bli så bra i slutändan :)
Evolyn: förstår precis dina känslor! Ja va ju där själv förra helgen, men det går ändå fortare än man tror och nu har de liksom snart gått en vecka sen min op, tiden går så fort! Allt kommer bli så bra i slutändan :)
Evolyn: de tre fyra första dagarna var tuffa, ska inte säga annat. Men sen började de bli bättre och bättre, igår återfick jag lite aptit, alltså ett intresse för att äta, det försvann helt för mig när det var så svårt att få ner vätska, men vilket sannolikt hade med att göra en svullen magsäck samt gaserna i kroppen som dom blåser upp ens mage med under op, tar ju några dar att bli av med. Nu är jag så pass pigg att jag orkar med ett lugnare tempo så att säga. Men visst "äter gör man konstant" för att hinna få i sig 1,5-2 l per dag, som Mitt sjukhus vill.
Håller tummarna för dig!
LinisM: GRATTIS fan va kul! Snart är jag där oxå, några få kg till wiiiieeeee :D
Vitamin: fy så jobbigt med illamåendet!! Vet hur hemskt mitt illamående var
På sjukhuset. Fick du recept
På pimperan ?
Vitamin: har du körkort och bil? Jag har pimperan hemma en hel ask, om det är för jobbigt , går ju inte att äta när man mår så illa. Kände likadant att allt ät / drick bart var kopiöst äckligt första dagarna. Jag är i mobilen nu och är begränsad i appen vad jag kan göra men inboxa mig om du vill så löser vi de. Kram
Vitamin: glömde skriva , jo tack, det blir bättre och bättre man upptäcker dock små egenheter i hela den här processen som är mindre roliga, känt på en del yrsel, lätt illamående när jag fått i mig för fort eller fel, (mer av en känning ) samt lätt yrsel när vi pyntade och små städade här hemma under någon timma, höll ett lägre tempo och ändå
Kände jag att de räckte ... Jag orkar med att vara pigg och klämcheck när jag inte behöver prestera ! Den nivån är jag på nu haha kram
Håller tummarna!
Vitamin : har du suturer? Jag har agraffer, får du ta bort dem på onsdag redan? Jag ska ta bort mina den 5/12 , känner att de kliar lite i agrafferna samt stramar som du säger. Men e samtidigt lite rädd att de ska spricka upp annars så de får sitta där haha
Skönt att höra att du mår
Lite bättre nu! Kram
Vitamin: ja Aida på avdelningen skrev mitt papper till vc om borttagning, och hon trodde det var suturer oxå samt skrev fel men jag har ingen aning om de ena e vanligare än det andra?
Evolyn: härligt! Välkommen till andra sidan!
Maddisen80: ah ok! Jag trodde agrafferna skulle klia mycket mer vid det här laget än vad dom gör, så är ju tacksam för de, men e ju inte förren den femte jag får ta bort dom.