• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Hej alla!!

Tillbaka från UL och allt var toppen! Bebis hoppade runt där inne och verkade väldigt livlig. BM undrade om jag känt något ännu, och sa att många andragångsföderskor börjar kunna känna lite runt denna tiden så det där fisksprattlet jag kännt av några enstaka gånger kanske inte var inbillning då?
    Bebis låg med huvudet uppe på höger sida om naveln och fötterna låg ner till vänster mot urinblåsan. Haha, inte konstigt man blir tvärkissnödig ibland.
    Strax över 14 cm från huvud till rumpa och motsvarade den tid som den ska vara.
    Lägger in en suddig bild, fotat med iphonen. Får fixa bättre sen hemma, men hinner inte nu. Är på jobbet.

*vink, vink*

(att livmodern går ner lite ovanför bebis huvud sa hon berodde på sammandragningar, så tydligen tränar den för fullt där inne för förlossningen, även fast jag inget känner)
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Det är så konstigt för det står 11,1 cm på vår bild oxå, men hon sa att bebis var ca 14 cm. Fast tänk om jag hörde fel och hon sa att bebis motsvarade 14 veckor? (Dom räknar ju bara hela veckor och jag är ju 14+6 idag)

När jag kollade mina appar i iphonen så står det att bebis är ca 11-12 cm vid v.15

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Fast här på FL står det att bebis är ca 16 cm i v.16 och jag går ju in i v.16 imorgon så då kanske det stämmer med 14 cm ändå då?

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-04-13 21:47:17 följande:
    Hade missuppfattat hennes var 7 cm och inte 11 cm vid kub men den ser så stor ut på bilden. Så 11 var nåt helt annat .

Så shibby: Din är säkert 14 cm som hon sa och ditt 11 står oxå för nåt annat.
    Det är förvirrande med alla sidor som visar så olika, egentligen läser man för mycket. Man borde bara lyssna på barnmorskan och vila i det. Så är det för mig iallafall

Nu ska jag och min foglossning packa oss i säng efter en låååååååååååång och utmattande dag. Gjorde misstaget att springa till bussen, och det fick jag betala dyrt för sedan.
    Kram på er tjejer och sussa sött
  • Shibby 78

Kenai: Precis som Strössel, så har jag läst att det är vanligt att blöda näsblod under graviditeten. Har inte blött själv, men jag har mycket känsligare slemhinnor i näsan och när jag snyter mig kommer det (ursäkta detaljerna) blodigt snor. Mitt tandkött har varit mycket känsligare oxå.

• Shibby 78
    DreamBear skrev 2011-04-14 11:58:02 följande:
    Har ni gått upp i vikt något?

Jag är i vecka 14+1 idag och jag står still på i stort sätt samma vikt som jag hade vid inskrivningen hos barnmorskan. Är överviktig och väger 80 kg, så jag är glad att jag inte redan gått upp en massa. Jag tror att jag lyckats hålla samma vikt beror på att jag äter mer frukt och grönt, och betydligt mindre läsk, sötsaker och snacks. För jag äter mer än innan.
    Jag har inte vågat väga mig faktiskt, väger lite för mycket sen innan, och har lite vågångest. Skulle gissa på att jag kanske gått upp runt 2-3 kg, är 15+0 idag. Min BM vill att jag max går upp ca 6 kg på hela graviditeten men det blir nog svårt. Går jag upp max 15 är jag nöjd. Med sonen gick jag upp 25 kg, och då var jag normalviktig innan. Hade jättesvårt att bli av med dom sista 10 kilona.
    Jag kommer även få göra ett sånt glukosbelastningstest i v.25 denna gången. Det behövde jag inte göra sist
  • Shibby 78

Om det blir en kille så funderar vi på Vincent, blir det en tjej så gillar jag Linnea, Felicia, Isabelle, Alice, Alicia and the list goes on
    Första heter ju Isac och det tycker jag passar ihop med dom flesta namnen jag nämde

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-04-17 10:57:05 följande:
    Beso: Här berättar dom inte vad det är för kön så jag får snällt vänta till förlossningen Skrattande men tänk vad spännade precis när den kommer ut och få höra det är en . . . . . Flört och sen ringa alla och berätta vad man fick.

När har ni andra fått RUL tid ? Jag fick i v 19 (18+6) den 26 maj tycker det var väldigt sent, hur ska man kunna vänta så länge innan man får se den lilla igen.
    Jag kommer vara 19+5 på vårt RUL, det känns jättesent.
    Med sonen gjorde vi RUL på 18+6, precis som ni.
  • Shibby 78
    majsanna skrev 2011-04-17 09:08:10 följande:
    Flicknamn tycker jag är lättare att hitta såna som jag skulle kunna tänka mig: Hedvig, Siri, Iris bland annat. Pojknamn är väl en klassiker som Erik tänkbart.
    Jag har en längre lista på såna namn jag INTE kan tänka mig  
    Erik är fint! Det är ett släktnamn hos oss så Isac heter det i andranamn
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !