• Shibby 78

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Med första barnet kände jag första sparken i v.19 (18+4). Då var det tydliga sparkar som inte gick att missta vart dom kom ifrån. Denna gången har det varit mer diffust, men nu känner jag hur den flyttar runt i magen och svagare buffar. Känner dock igen känslan, så det kanske är därför man känner det snabbare med andra barnet. Snart kommer ni känna bebis oxå

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78
    Toppenloppan skrev 2011-04-27 16:00:06 följande:

Vecka 15 (14+2 idag)

Igår lånade jag en apparat från akuten och låset in mig på toa och lyssnade! Fick leta ett tag, hörde min egen puls, sedan något mer "swishande" som säkert var navelsträngen och sedan så
    ....tick, tick, tick i en väldigt fart = Sesam!!!! Vilket underbart ljud!!

Apparaten är typ som ett Angel-sound men vi lyssnar efter puls i fötterna på patienterna

Längtar efter att känna något röra sig därinne....gissar att det dröjer några veckor till!

Jag har beställt en sån typ. Jag vet, heeeeeelt onödigt men jag hittade en till lite rabatterat pris och föll för den i stundens ingivelse. Har fått avi på den idag så ska skicka mannen och hämta den Spännande att se om den funkar.
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Shibby 78

Hittadeden här: www.barntrygghet.se/erbjudanden/angelsound-den-basta-presenten-till-de-som-vantar-barn/

Hade kostat 595 men kostade 495 nu.

Var egentligen på sidan för att beställa denna: www.barntrygghet.se/sova/andningslarm/snuza-andningslarm-present-till-de-oroliga-nyblivna-foraldrarna/
    vilket vi oxå beställde.

När Isac var liten var jag så noojig och kollade hans andning titt som tätt. Tänkte denna skulle hjälpa mig slappna av lite.

• Shibby 78

Testade den nu, den fungerade jättebra! Fick leta en stund men till slut hittade jag hjärtljuden långt ner mot blygdbenet

• Shibby 78

Strössel: Åker ni ut till backaplan så finns både babyproffsen, barnens hus (fd nids 4 kids) och Happyland Där finns dom flesta sorter att klämma på.

• Shibby 78
    DreamBear skrev 2011-05-02 09:09:15 följande:
    Ringde barnmorskan nu på morgonen, men hon hade ingen tid att erbjuda förrän i slutet av nästa vecka. Så jag tacka nej. Ska ju på RUL nästa tisdag.

Försöker tänka positivt och vara glad för att jag inte har någon stor gravidmage. Men i bakhuvudet ligger såklart rädslan att något är fel. Längtar till RUL.

Är idag i vecka 16+5 och jag tror jag känner bebisen, det kittlar i magen. Ibland ett par gånger om dagen. Ibland väldigt sällan.
    Det är absolut inget konstigt att inte ha mage i v.17. När jag väntade första barnet började inte magen synas förrän efter v.22 ca. Jag lovar dig att allt är helt normalt och att bebis plaskar runt därinne och mår finfint
  • Shibby 78

Jag var på info 2005, men det kanske är en del som förändrats. Kanske man skulle gå? Hmm, tror iof att jag har ganska bra koll på det, då FK blir en del i vardagen med småbarn. Har ju fortfarande med dom att göra vid vab och när jag ibland tar fp som jag har kvar för sonen.

Jag får rådgöra med er kloka tjejer när jag undrar något

• Shibby 78
    strössel skrev 2011-05-02 11:59:23 följande:
    Majsanna: Här har dom ett möte den 14 juni då är jag i v 22 sen var det inte uppskrivet nåt mer möte. Tänkte oxå som du att man vet ju inte när dom sätter igång med möterna efter sommaren. Vilken vecka är du i den 25 maj ?

Shibby: Då kanske vi får fråga dig en massa Skrattande 

Jag vill vara hemma ett år och det känns som om dagarna knappt räcker till ett år om man tar ut mellan 22-25 dagar i månaden. Min man har inte heltid så jag känner att jag kan inte ta ut färre dagar tyvärr, kan ens man skriva över hur många dagar han vill från sina 240 dagar till mig ? Ifall jag tex skulle vilja ha tex 90 dagar ?
    Strössel: Din man kan ge dig alla sina dagar utom 60 SGI-dagar, som är öronmärkta för honom. Jag tror jag ska ta runt 18 dagar i månaden till att börja med tror jag, Måste räcka 18 månader för så länge har jag tänkt vara hemma. Förra gången jobbade jag lite extra efter första året för att dryga ut de sista dagarna.
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !