-
Hon sa att oftast när man får det tidigt så går det över i mitten av graviditeten för att återkomma mot slutet. Man får hoppas att det stämmerströssel skrev 2011-03-24 20:27:46 följande:Shibby: Härligt att gå in i v 13 går in i v 11 i morgon. Vad skönt att att allt såg bra ut, lät inte kul med foglossning, tror du att det kommer sitta i hela graviditeten ? Hoppas det inte blir mycket värre så du får njuta lite av din graviditet och inte ha ont hela tiden.
-
Ja, tydligen. Hade ingen alls när jag väntade sonen så det var verkligen oväntat. Får hoppas det går över så som BM sa..majsanna skrev 2011-03-24 21:22:59 följande:Kan man få foglossning så tidigt?
Jag går in i vecka 13 i morgon! Känns skönt!
Grattis till ny vecka -
Vi var på babyproffsen idag och drömde oss bort lite Vet att det är tidigt, men vi kunde inte låta bli att klämma lite på vagnarna. Har spanat rätt mycket på nätet, och idag tror jag faktiskt vi bestämde oss för en Teutonia Spirit S3. Någon annan som kollat eller är det bara vi som är lite galna?
-
Vi kommer att vänta med att beställa tills efter RUL. Tänker beställa den från en tysk butik, blir mycket billigare, och lev.tiden var runt 8 veckor så det är ju ingen jättebrådska direktströssel skrev 2011-03-27 20:11:25 följande:Jag har kollat lite på nätet, men jag tror det är stor skillnad när man väl är i affären och kan känna lite på dom men här kommer det dröja innan vi tittar på vagnar. Ska gå in och kika på den vagnen du skrev du ville ha.
Förra gången hade vi en Emmaljunga Edge, en jättebra, men tung vagn. Denna gången vill vi ha en mindre och smidigare, men som funkar med babyskyddet. Känns som vi hittat rätt. Det enda den saknar är en lika bra fjädring som Brios vagnar, men man kan inte få allt. -
Din stackare! Jag vet lite hur du har det.. Får fortfarande inte behålla frukosten, och imorse var jag tvungen att spy i bilkön på väg till jobbet. Mindre kul.. Bläääströssel skrev 2011-03-28 11:46:32 följande:Beso: Jag var på hm i helgen och dom har mammakläder bla jeans svarta byxor klänningar kjolar linnen ja en massa kläder, men det kanske är olika från stad till stad. Jag tittade lite på kläderna men ska inte köpa några på ett tag. Jag är ju sjukskriven så det blir mest leggings och mjukisbyxor. Men jag kikar lite på klänningar då jag ska på 150 års kalas i slutet på april och då är jag i v 16.
Skulle inte skriva att illamåendet har blivit bättre, kräkningarna kom tillbaka igår kväll med full kraft och nu på morgonen så det verkar vara tillbaks -
Förstår att du är nervös men det kommer att gå toppen!DreamBear skrev 2011-03-31 08:54:35 följande:Sovit urdåligt inatt. Bara haft dåliga drömmar om att det inte finns något hjärta som slår på den lill*.
Fy katten vad jag är nervös.
Om ett par timmar är det dags. Har en tid sent, kl 16.
Nervös!
Kram -
Strössel: Hoppas illamåendet blir bättre snart! Jag är i v.14 och har de sista dagarna faktiskt kännt mig lite bättre. Har inte behövt spy varje dag som innan Spännande med UL, jag är säker på att allt kommer se bra ut. Vi ska göra UL den 12/4 nästa gång. Det senast gjorde vi ju i mitten på mars, 11+0, och då såg man hur bra som hellst. Man såg huvudet med en tydlig käke, små händer och fötter som sprattlade i luften, hjärtat, hjärnan och urinblåsan.
Vilken vecka är du i nu?
Jag känner mig väldigt ogravid nu för tiden. Var i en stuga med mina tjejkompisar för lite mys och Ullareds-shopping i helgen och dom tyckte magen börjat synas och sa att brösten verkligen växt. Man ser ju sig själv varje dag, så det var roligt att höra från några andra att det faktiskt hänt något.
Får se fram emot UL nu, så man klarar sig ett tag. Förhoppningsvis är det knappt en månad kvar tills "Loppan" börjar sparka och göra sig till känna där inne.
Förresten, när ni ska börja shoppa så ta er en tur till Gekås om ni har möjligthet. Så mycket fint, till toppenpriser! Gosiga filtar som kostar runt 300 kr i babyaffärer kunde man köpa för 79-89 kr. Jättemycket gosiga snuttar och skallror. Massor från Lilla spöket laban, Lilla tummen och barbafamiljen. Dom hade superfina babygym och gåstolar för halva priset vad det kostar i stan. Alltså 300-350 kr istället för 700 kr. Massa fina billiga sängkläder med till både spjälsäng och vagn. Fanns jättefina med stjärnor eller med moln i beige, svart, rosa eller blått. Sen fanns det massa annat.
Dessutom har dom byggt ett nytt jättefint amningsrum om man skulle vilja åka när bebis blivit lite äldre
-
Ja, jag kunde faktiskt inte hålla mig. Är inte så ofta man är där och även om jag och mannen ska dit och shoppa i sommar så tjuvstartade jag.
Köpte en jättemjuk kanin som även är en snuttefilt, två supermjuka och gosiga babyfiltar, en barbapappaskallra och så hade dom massor med bodys från Lundmyr så jag köpte tre sådana i olika storlekar. Dom kostade bara 79 kr så det är ju mer än halva priset jämfört med vanliga butikspriser
-
Ja, det kan jag göra. Ska bara packa upp förstströssel skrev 2011-04-03 11:35:50 följande:Shibby: Du får lägga upp bild på det du handlade om du vill , alltid kul att se
-
Majsanna: då har du en härlig shoppingtur att se fram emot! Om någon undrar något om vad som fanns i bebisväg samt priser så kollade jag in det mesta så ni kan bara fråga på om ni kommer på något ni undrar