• strössel

Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !

Shibby 78 skrev 2011-02-22 21:48:25 följande:
    Grattis Strössel! Skönt att få ett svar till varför du haft ont oxå. Du får äta en massa katrinplommon nu då
    Jag fick nåt slags pulver jag ska ha i tex fil eller så kunde man blanda det i vatten oxå och av det så ska jag tydligen kunna göra nr 2 varje dag Skrattande och så skulle jag äta päron.
  • strössel

Shibby: Ja päron är gott, hoppas det inte får för bra effekt bara med medicinen oxå Skrattande

• strössel
    besony skrev 2011-02-23 00:09:23 följande:
    Oj, vilken kväll du haft! Men åh vad skönt med en liten därinne vars hjärta tickar... Hjärta
    Det här kommer ju gå fint som tusan! Det hejar jag på! Glad
    Var livrädd för vad dom skulle säga vid ultraljudet, min man sa att det såg ut som en blinkande stjärna Skrattande jag hoppas det går bra men kommer ändå att vara lite nervös inför nästa vul mycket kan hända på en vecka.
  • strössel
    besony skrev 2011-02-23 09:48:34 följande:
    Kroppen ska klara av det här själv nu, men jag hade 28 st vaggisar över och tänkte jag kunde trappa ned dem efter TD, känns tryggare för mig eftersom jag haft ett missfall en gång redan. Men som det ser ut nu, spelar det nog ingen roll om man har vaggisar eller inte - man kan inte påverka ett skit ändå. Rynkar på näsan
    Du ska se att det går bra , men förstår om du är orolig. Jag ska ta progesteron till v 12, man kan ju få lite blödning av själva progesteronet oxå. Vet jag läst att några fått brun/rosa när dom torkat sig precis när dom slutade med progesteron men sen gick det jättebra.

Emsm: Hoppas du får läkaren jag hade igår hon var jätteduktig och supergullig.
  • strössel
    DreamBear skrev 2011-02-23 11:27:03 följande:

Idag är ingen bra dag för mig. Går in i vecka 8 idag och vaknade upp och mår skit. Jag är enormt matt i hela kroppen, det är en kraftansträngning att sitta upp bara känns det som. Jag är inte trött som tidigare utan matt i kroppen. Pulsen är hög, ligger kring 80-85 och jag känner varje dunk i kroppen.

Sedan har jag inget illamående kvar alls. Inga ömma bröst. Men en ny värk i magen som jag inte känt tidigare. Det känns fel därnere. Blöder inget. Men jag vaknade upp och känner mig helt ogravid.

Livrädd att det är ett missfall på gång nu

Sitter hemma utan bil, så jag kan inte ta mig till någon läkare.

Symtomen kan komma och gå och jag känner oxå mig helt ogravid vissa dagar. Du kanske börjar bli sjuk ? Att det är det som spökar ? När jag ruvade var jag sjuk tre gånger och då var jag helt slut orkade knappt ta mig upp ur sängen. Kram !
  • strössel
    DreamBear skrev 2011-02-23 12:14:43 följande:
    Vet inte om jag börjar bli sjuk. Jag känner mig inte sjuk. Känner mig bara ogravid och matt.
    Blir en lång väntan till VUL nästa vecka.
    Känns inte som det är någon idé att bråka om en tidigare tid eller en akuttid.
    Finns ju inget de kan göra iaf om det är ett missfall.

Tar en paus från denna sida ett tag. Känner att jag behöver det.
    Men jag hoppas återkomma.
    Stressa inte och ta det lugnt , du är välkommen tillbaka när du känner att du orkar håller tummarna för att allt kommer se jättebra ut vid vul kram !
  • strössel
    emsm skrev 2011-02-23 14:07:51 följande:
    strössel: va du i linköping? Jag ska till doktor i nässjö, vi bor i eksjö men eftersom vi jobbar i nässjö båda två blev detta smidigare
    Nej igår var jag i Eksjö annars går jag i Jönköping.
  • strössel
    emsm skrev 2011-02-23 15:27:35 följande:
    Jaha... varför går du i jkpg annars?
    Jag går hos en speciallist alltså inte till vårdcentralen och hörde talas om han i Jönköping och på den vägen är det.
  • strössel
    Shibby 78 skrev 2011-02-23 21:09:56 följande:
    Hej

Hur har ni det? Här är det lite pissig kväll, börjar känna av graviditetshormonerna rejält. Satt precis och lipade för att en person åkte ut ur Sveriges Mästerkock.
     Har haft så ont i knät de sista dagarna med. Det är ju inte graviditetsrelaterat, men vi ska till London med jobbet i helgen, och det känns seeeeegt att halta runt där illamåendes och svullen hela helgen, medan kollegorna ölar och shoppar.
    Vi ska på musikal på fredagkvällen så det blir ju kul, men på lördagen ska vi kolla fotboll, och jag är inte så jätteförtjust i det..
    Hade hellre stannat hemma med familjen faktiskt..

Förlåt mitt gnäll, men det var himla skönt att skriva av sig.

Kram till er från häxan surtant
    Jag har varit väldigt trött idag och mått illa och kräkts legat mest i soffan och tittat på tv. Tagit mina mediciner och magen är mycket bättre. Här får man gnälla och skriva vad man vill kram Skrattande det är därför den här tråden finns för att vi ska stötta varandra.
  • strössel
    besony skrev 2011-02-23 22:15:13 följande:
    På tal om gnäll... Fick ett utbrott ikväll... Bad sambon om att köpa hem kinesmat - för jag var sugen på just den maträtten och inget annat. Givetvis fick jag ingen förståelse för det, bara för han tyckte det var onödigt att åka in till stan när det fanns gott i närheten där vi bor att köpa med hem istället. Dvs skräpmat som hamburgare, pizza och subwaymacka, som jag INTE var sugen på. Så hur tror ni det slutade? Jag fick åka och hämta maten själv, och nu efteråt är jag supernöjd för jag lyssnat på mitt sug.... Drömmer

En gravid kvinna ska man väl inte bråka med, eller hur? Flört
    Nej dom bör verkligen inte bråka med en gravid kvinna Flört jag har inte ¨fått nåt utbrott än är rätt cool lugn än så länge men det kommer kanske med tiden !  Började dagen med illamående men nu har det lugnat sig lite, hur mår ni andra idag ? 
Svar på tråden Vi som blivit gravida via IVF Bf Oktober 2011 !